SURSE: Mercedes-Benz ar putea renunța definitiv la Clasa A

de Tiberiu Safta
Marti, 10.05.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unor declarații făcute de Ola Kaellenius, șeful Mercedes-Benz, modelul compact Clasa A ar putea fi retras din gamă odată ce producția actualei generații va ajunge la sfârșit. Constructorul german dorește să se concentreze mai mult asupra modelelor mai mari și, în special, asupra celor electrice.

Actuala generație Mercedes-Benz Clasa A este produsă din 2018. Pe lângă varianta hatchback, modelul compact a primit, în premieră, și o variantă sedan, de dimensiuni similare cu modelul CLA. Din cauza pandemiei de COVID-19 și a crizei mondiale de semiconductori, vânzările compactei germane au fost puternic afectate în ultima perioadă.

Acum, Ola Kaellenius, șeful Mercedes-Benz ar fi oferit un indiciu că Clasa A ar putea să nu mai primească o generație nouă. De altfel, viitorul tuturor modelelor compacte ale companiei germane se află sub semnul întrebării. În acest sens, Mercedes-Benz dorește să se concentreze mai mult asupra modelelor de lux și electrice.

În cadrul unei conferințe susținute de către publicația Financial Times, Kaellenius a declarat că: „... scopul nostru nu este acela de a fi un concurent pentru producătorii de volum. Nu asta reprezintă marca Mercedes-Benz”. El a mai adăugat că: „Chiar înainte să înceapă costrângerile de aprovizionare, am precizat clar că strategia noastră nu este aceea de a urmări volumul, ci de a urmări valoarea pentru clienții noștri și pentru companie”.

Chiar dacă viitorul Clasei A este incert, există informații care sugerează că înlocuitorul acestuia va fi un model electric.

În februarie, Mercedes a anunțat, oficial, că va renunța la modelele compacte Clasa A Sedan, Clasa B și CLA Shooting Brake. Oprirea producției acestor mașini va crea loc în gamă pentru modele noi mai mari și electrice.

Anul trecut, Mercedes-Benz a obținut venituri de 14 miliarde de euro, dar a avertizat asupra costurilor mai mari pentru materiale, lucru care ar putea afecta profitabilitatea mărcii.

via Autocar

Comentarii (2)

  • Asta da lovitura, păcat pentru ei si veste buna pentru seria 1 BMW dacă or mai ține-o si ei, dacă nu rămâne MINI care tot un fel de BMW este din multe aspecte.
    4 0
  • ADNMercedes
    Au mai făcut ei prostii in istoria recenta și falimentul dădea târcoale,CEO-ul asta nou Kalenius este prostănac și curând îl debarca când o sa vadă acționarii ca bănuții nu se aduna,vine criza mare și o sa mature și casele mari,oamenii au văzut ca mașinile compacte Mercedes au ieșit nesperat de bune și au zis .. de ce sa dau mult pe C și E class când pot da mai putin și echilibrat la calitate.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru