La începutul lunii iunie, FCA va prezenta “planul de bătaie” pentru următorii 4 ani, perioadă care se anunță una cu schimbări importante în cadrul grupului.
Surse din cadrul FCA, citate de publicația Financial Times, spun că Fiat-Chrysler va renunța la motoarele diesel pentru toate brandurile sale, pânâ în 2020, din cauza scăderii vânzărilor și a creșterii costurilor de producție. Fiat-Chrysler nu a oferit o poziție oficială pe acest subiect.
CEO-ul Sergio Marchionne, a declarat recent că Fiat-Chrysler este pe punctul să scape de toate datoriile până la jumătatea acestui an și să atingă ținte financiare îndrăznețe în 2018.
Până să se retragă de la cârma FCA în 2019, Sergio Marchionne susține că va lăsa grupul pe o poziție solidă și stabilă în piață, urmând să prezinte și un nou plan de business pentru perioada 2018-2022 în cadrul unui eveniment ce se va desfășura în Italia la începutul lunii iunie.
Grupul FCA estimează pentru 2018 venituri de circa 11 miliarde de dolari înainte de taxe și impozite.
Via Autonews
fiat si alfa vor muri in europa fara diesel
Toti astia care comenteaza despre disparitia dieselului sunt oameni din industrie. Cum naiba sa nu stie ca nu ai cu ce sa inlocuiesti dieselul la aceiasi paritate de dinamism, eficienta si pret. Si solutii de tratare a gazelor de diesel s-au tot gasit, unele destul de eficiente.
In fine, sunt tare curios de evolutia vanzarilor la primul temerar care o sa elimine dieselul din oferta. Taaare curios.
Diesel-ul e ok pe utilitare, camioane sau alte vehicule comerciale, insa e stupid pe modele din clasele mica sau compacta, fie ele si suv-uri sau cuv-uri.
Cherokee si Stelvio sunt modele care incep de la 44.000 de euro si ca la orice modele, grosul vanzarilor nu e realizat de varianta de baza ci de una intermediara si cu niste oprionale in plus. Vorbim de ~50.000 de euro. Crezi ca 3-4 litri de carburant in oras si 1-2 in afara la 100km conteaza in buzunarul unui client care dispune de suma respectiva? Mai ales in situatia actuala in care din 2020 majoritatea oraselor medii si mari din vest vor interzice de tot diesel-ul... si restul il vor taxa in asa hal incat economia de carburant nu se va mai amortiza decat poate dupa 10 ani de utilizare la 30.000 km/an...