Euro NCAP a anunțat miercuri rezultatele celei mai ample sesiuni de teste de siguranță din acest an. Organizația europeană a efectuat teste pentru nu mai puțin de 15 modele, printre care se numără și noua generație Dacia Duster, care a primit un calificativ de 3 stele.
Dintre modelele noi care au fost evaluate, 4 au obținut punctajul maxim de 5 stele. Pe listă se află Hyundai Kona, care se remarcă prin punctajele bune obținute pentru protecția adulților (87%) și a copiilor (85%), dar și prin rezultatele obținute în cazul pietonilor (62%) și a sistemelor de siguranță (60%).
De asemenea, au mai obținut calificativul maxim și Kia Stinger, noua generație BMW Seria 6 sau noul Jaguar F-Pace. În schimb, la fel ca și Dacia Duster, au mai obținut 3 stele noul Kia Stonic (5 stele cu echipamentul opțional de siguranță) și modelul britanic MG ZS.
Hyundai Kona - 5 stele
Kia Stinger- 5 stele
BMW Seria 6 - 5 stele
Jaguar F-Pace - 5 stele
Kia Stonic - 3 stele
MG ZS - 3 stele
Pe lângă noile modele, Euro NCAP a testat în această sesiune și o serie de modele mai vechi aflate încă la vânzare.
Organizația își justifică decizia prin faptul că numeroși constructori apelează la actualizări minore ale modelelor pentru a prelungi durata de viață a acestora și, în același timp, pentru a ține pasul cu schimbările de preferințe din partea clienților.În acest fel, clienții pot compara mai bine siguranța noilor modele cu cele ale unor modele mai vechi, mai ales că testele Euro NCAP sunt în prezent mai dure decât în prezent. De altfel, dintre modelele mai vechi, Toyota Yaris este singurul care a reușit să-și păstreze calificativul de 5 stele. În schimb, cele mai multe modele mai vechi au fost retrogradate la 3 stele, iar printre ele figurează Toyota Aygo, Alfa Romeo Giulietta, Ford C-Max, Grand C-Max, Opel Karl și DS 3.
Toyota Yaris - 5 stele
Toyota Aygo - 3 stele
Alfa Romeo Giulietta - 3 stele
Ford C-Max - 3 stele
Ford Grand C-Max - 3 stele
Opel Karl - 3 stele
DS 3 - 3 stele
Marea surpriză este însă Fiat Punto, un model aflat la vânzare din 2005, dar care este încă popular în Italia. Euro NCAP.
Acesta a devenit primul model din istorie care a primit zero stele în cadrul testelor organizate deTotuși, oficialii menționează că, în cazul testelor dedicate pentru protecția adulților și copiilor, modelul italian a obținut performanțe suficient de bune pentru un calificativ de două stele. Ca urmare a faptului că, în echiparea standard, are un singur semnal de avertizare pentru purtarea centurii de siguranță, modelul nu a primit nicio stea pentru această parte a testului, care include sisteme de asistență și cele care contribuie la evitarea accidentelor.
Fiat Punto - zero stele
Via Euro NCAP
Citroen DS 3 știam că e un model mai premium, așa. Cât era prețul de pornire? 15.500EUR?
E brand dom'le a u băgat banu' în siguranță, nu cum sunt cazanele alea de Dacia...
Poate cârcotașii își vor crea și ei o circumvoluțiune și vor înțelege ce înseamnă mașină corectă la un preț corect.
Asta ar trebui pusa pe tapet celor care tot compara Dacia versus SH si prefera sh-ul ca vezi doamne "aia SH desi e la mana a doua e totusi masina serioasa nu coaja"
toyota e mare si tare doar la euroncap
uitate la testele americanilor sa vezi cum li se rupe pilieru A si cum striveste piciorul stang al conducatorului, la fel si lexus ca doar folosesc aceeasi structura de rezistenta,
toyotei /lexua leau luat 3, TREI, ani ca sa remedieze neregulile gasite de IIHS in 2012 si 2013
Așa este. Au fost probleme la Toyota dpdv al structurii de rezistență, au mai fost și cele legate de frânare, dar totuși Toyota le-a remediat la modelele mai vechi iar modelele noi nu s-au confruntat cu astfel de situații.
Restul mărcilor testate și care au rezultate mediocre....vorba unui coleg de postare....cam nasol....chiar dacă pe unii îi deranjează sau dețin astfel de produse auto.
Ce imi ramane mie din aceasta poveste, este ca Duster-ul nu sta chiar atat de rau.
faza e ca daca nu erau aratati cu degetu de IIHS probabil ca toyota nu ar fi facut modificarile necesare, ceea ce ma deranjeaza la majoritatea producatorilor este ca de unii singuri nu fac nimic in plus fata de cerintele testelor, iar cand apare un test nou se observa slabiciunile, deci tragand linie putem vedea ca doar cativa producatori fac mai mult decat cer testele cunoscute, din japonia Honda si Subaru sunt peste medie, si observ ca mai nou si koreeni fac eforturi, bravo lor, in toyota nu am incredere sa faca ceva in plus daca u sunt aratati cu degetu.
in europa doar volvo tine stacheta sus, mercedes care pe vremuri ii credeam egalii volvo la siguranta au avut o reactie foarte puerila cand clasa C din 2012 a picat testul. cat despre modelele americane nu ma pronunt pt ca nu le cunosc, aici poate ne ajuta Inexorabil,
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/mercedes-benz/e-class-4-door-sedan
Linie perfectă…Ȋncă nu sunt disponibile clipuri sau imagini despre testarea modelului ȋn cauză, dar vor apărea, mai mult ca sigur. Cadillac CTS nici nu poate visa să se apropie măcar de celelalte două “executive” ale Triadei germane, Buick LaCrosse ȋnsă da, numai că, chiar luxos fiind, nu este lăsat să joace ȋn aceeași ligă “premium”; culmea, CTS pare mai…sărăcăcios pe lângă el (mai ales la interior). Apropo, pe bune dacă n-am ȋnceput să-mi doresc nici mai mult, nici mai puțin decât…ieșirea lui Buick din conglomeratul “GM”, chiar dacă această marcă a pus piatra de temelie a vestitei corporații, ȋn urmă cu 110 ani. Totuși, nu mă pierd ȋn reverie, așa că prefer să rămân realist: cât timp depinzi, chiar ȋn mod fundamental, de “corporate engines” și de “global architecture”, sigur nu se ȋntrevăd niciun fel de șanse de a te angaja pe un drum independent…
La cumpăna dintre milenii, când GM neglijase destul de mult siguranța ȋn ansamblu, limuzinele lui Buick (Park Avenue și LeSabre) au ținut să nu se supună politicii centrale, uimindu-i chiar și pe cei de la IIHS cu rigiditatea lor structurală și, totodată, cu zonele lor de deformare controlată, dar o asemenea atitudine ȋnverșunat pro-calitate a fost curmată (nota bene: ȋn bucătăria internă) după doar câțiva ani, fiindcă, nu-i așa?, pe lumea asta nimic bun nu poate rămâne nedistrus…
Mercedes a vrut sa demostreze ceva dupa palma primita in 2012. hehe, uneori palma e rupta din rai.
P.S. uite cu ce ma delectez eu http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volvo/s60-4-door-sedan/2016
model aparut in 2010