Surprize la primele teste EuroNCAP la impact posterior
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Organismul independent EuroNCAP a dezvaluit rezultatele primului test de impact posterior. Au fost testate 25 de modele din clase diferite, dintre care numai cinci au trecut testul prin calificativul “verde". Douasprezece modele cu primit calificativul “satisfacator", iar opt automobile nu au primit decat calificativul “slab”.
Procedura de test a luat in considerare atat aspectele geometrice ale scaunului, cat si forma si marimea tetierei sau distanta dintre tetiera si pasager. Performanta dinamica a scaunului este testata printr-un scaun amplasat pe o sanie care este apoi supus la trei impacturi simulate: unul cu forta mica, altul cu o forta medie si apoi un impact sever, cu o forta mai puternica.
O parte din scaunele care au primit calificativul slab sau satisfacator au obtinut rezultate bune la testul de impact usor, dar au pierdut puncte la testele de impact mediu si mare, ceea ce a dus la un punctaj foarte mic in clasamentul general. Proba impactului din spate ar putea duce la schimbarea dramatica a clasificarii standardului de siguranta al unei masini.
Spre exemplu, trei din opt scaune care au obtinut un rezultat slab la acest test provin de la modele care au obtinut cinci stele la testul EuroNCAP de protectie al ocupantilor. Acestea sunt Citroen C5, Ford Kuga si Peugeot 308CC.
Daca acestea ar fi fost testate conform noilor criterii EuroNCAP care vor intra in vigoare in 2009, clasificarea generala a modelelor ar fi fost afectata de rezultatele slabe de la testul de impact din spate. Acest test va face parte din criteriile de clasificare de siguranta a ocupantilor pentru testele EuroNCAP incepand cu anul 2009.
Modelele care au primit un rezultat bun la testul de impact din spate sunt: Volvo XC60, Alfa Romeo Mi.To, Volkswagen Golf VI, Audi A4 si Opel Insignia. Acest rezultat reflecta o protectie de top in cazul acestui impact. Modelele care au obtinut un rezultat slab la acest test sunt: Daihatsu Cuore, Citroen Berlingo, Hyundai i10, Citroen C5, Ford Kuga, Daihatsu Terios, Peugeot 308CC si Suzuki Splash.
Via | EuroNCAP
Scaun cu o protectie buna (clasificat verde):
Scaun cu o protectie satisfacatoare (clasificat galben): Scaun cu o protectie slaba (clasificat rosu) :Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
-
Noua generație Dacia Duster este supusă unei campanii de rechemare în service. Campania de rechemare, prima pentru noua generație Duster, a fost inițiată din cauza unei posibile defecțiuni la circuitul electric al mașinii. (12.11)
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (09.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
Comentarii (0)