Surprize la primele teste EuroNCAP la impact posterior
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Organismul independent EuroNCAP a dezvaluit rezultatele primului test de impact posterior. Au fost testate 25 de modele din clase diferite, dintre care numai cinci au trecut testul prin calificativul “verde". Douasprezece modele cu primit calificativul “satisfacator", iar opt automobile nu au primit decat calificativul “slab”.
Procedura de test a luat in considerare atat aspectele geometrice ale scaunului, cat si forma si marimea tetierei sau distanta dintre tetiera si pasager. Performanta dinamica a scaunului este testata printr-un scaun amplasat pe o sanie care este apoi supus la trei impacturi simulate: unul cu forta mica, altul cu o forta medie si apoi un impact sever, cu o forta mai puternica.
O parte din scaunele care au primit calificativul slab sau satisfacator au obtinut rezultate bune la testul de impact usor, dar au pierdut puncte la testele de impact mediu si mare, ceea ce a dus la un punctaj foarte mic in clasamentul general. Proba impactului din spate ar putea duce la schimbarea dramatica a clasificarii standardului de siguranta al unei masini.
Spre exemplu, trei din opt scaune care au obtinut un rezultat slab la acest test provin de la modele care au obtinut cinci stele la testul EuroNCAP de protectie al ocupantilor. Acestea sunt Citroen C5, Ford Kuga si Peugeot 308CC.
Daca acestea ar fi fost testate conform noilor criterii EuroNCAP care vor intra in vigoare in 2009, clasificarea generala a modelelor ar fi fost afectata de rezultatele slabe de la testul de impact din spate. Acest test va face parte din criteriile de clasificare de siguranta a ocupantilor pentru testele EuroNCAP incepand cu anul 2009.
Modelele care au primit un rezultat bun la testul de impact din spate sunt: Volvo XC60, Alfa Romeo Mi.To, Volkswagen Golf VI, Audi A4 si Opel Insignia. Acest rezultat reflecta o protectie de top in cazul acestui impact. Modelele care au obtinut un rezultat slab la acest test sunt: Daihatsu Cuore, Citroen Berlingo, Hyundai i10, Citroen C5, Ford Kuga, Daihatsu Terios, Peugeot 308CC si Suzuki Splash.
Via | EuroNCAP
Scaun cu o protectie buna (clasificat verde):
Scaun cu o protectie satisfacatoare (clasificat galben): Scaun cu o protectie slaba (clasificat rosu) :Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Renault a anunțat că pune la dispoziție propria sa tehnologie de stingere a incendiilor bateriilor de mașini electrice pentru toți producătorii. Noua tehnologie Fireman Access este prezentă la toate modelele electrice și hibride plug-in actuale ale mărcii. (18.02)
-
Un studiu realizat de mai mulți cercetători din Țările de Jos arată că pilotul automat adaptiv poate să producă mai multe accidente. Utilizarea sistemului sporește mai multă neatenție din partea șoferilor. (11.02)
-
Mercedes-Benz este brand-ul cu cele mai multe rechemări în service din Europa, în 2024, potrivit unei noi statisticilor dezvăluite de site-ul car-recalls.eu. Pe primele 3 locuri sunt două mărci germane și una franceză. (28.01)
-
Noua Dacia Duster Redust Sport: versiune tunată cu preț de peste 50.000 euro
-
Noul Volvo XC60 facelift: sistem multimedia mai rapid și materiale noi la interior
-
Primele imagini cu noul Mitsubishi Grandis, fratele geamăn al lui Renault Symbioz
-
BYD va produce mașini electrice în Europa din octombrie
-
Aceasta este noua Kia EV4: debutează în 27 februarie, în variantă hatchback și sedan
Comentarii (0)