În general, cei 21 de kilometri ai bucle nordice de la Nurburgring, cunoscută mai ales sub denumirea "oficială" Nordschleife, sunt folsiți de constructorii auto cu pedigree pentru a-și încorda mușchii în fața rivalilor. Iar numele modelelor care reușeșsc să bată recorduri de timp pe Nordschleife sunt în principiu cele pe care toți copiii pasionați de mașini le-au colecționat în surprize Turbo sau prin postere.
Și totuși, există excepții notabile de la această regulă. Iar una dintre cele mai mari surprize la acest capitol vine dinspre un constructor chinez de mașini electrice virtual necunoscut în Europa până acum. Și spunem "până acum" pentru că NextEV a reușit să bată unul dintre cele mai dorite recorduri de pe Nurburgring: cel mai rapid tur realizat de o mașină de serie.
Nio EP9: 6:45.9
Cu 6 minute, 45 de secunde și 9 zecimi, hypercar-ul electric Nio EP9 a depășit cu mai mult de două secunde anteriorul record absolut, deținut de Radical SR8LM (6:48). Anterior, la finalul anului 2016, modelul produs de NextEV reușea să bată în prima fază recordul pe Nordschleife pentru mașini electrice, oprind cronometrul la 7 minute și 5 secunde.
Dacă Nio EP9 nu vă spune nimic, vă anunțăm că hypercar-ul electric al chinezilor oferă 4 motoare conectate la 4 cutii de viteze distincte. electrice generează echivalentul a 1380 de cai putere, iar maşina este capabilă să accelereze până la 100 km/h în numai 2.7 secunde.
În total, cele 4 motoareNextEV nu a oferit informaţii despre baterie, însă menţionează o autonomie de până la 424 de kilometri. Nio EP9 are un cost de fabricaţie de 1.13 milioane de euro şi este produs în numai 6 exemplare care au fost cumpărate de oficialii NextEV, iar banii obţinuţi vor fi investiţi în dezvoltarea unor modele de serie ceva mai accesibile. Primul pe listă este Nio ES8, care va fi prezentat în China spre finalul anului 2017, însă lansarea pe piaţa europeană este incertă.
via CarThrottle
In fine...pe romaneste..i-a facut muci!
Sunt curios daca si cei de la Rimac cu al lor Concept S vor incerca un tur.
Mircea, NextEV nu este constructor propriu-zis, ci echipa de Formula E a constructorului chinez NIO.
Ce viitor “mirobolant” al lumii auto se conturează datorită unor mărci apărute de câțiva anișori , cu tradiție zero dublu barat…
Oricum, sper ca evenimentul ȋn cauză să nu constituie prilej de prosternare ȋn masă față de producătorii de “electrice”. “Automobilul” electric și/sau autonom este, prin definiție și prin excelență, anti-automobil. Mai degrabă decât non-automobil.
amin!
nu imi bat capul...imi place sa-l zgandar. Nimic personal... doar placerea de a-i provoca umflarea venei din frunte.
Ei mă socotesc imbecil plus infatuat, nu-i bai, dar, de regulă, imbecilii sunt evitaţi. Realmente mă onorează atenţia (chit că ostilă) pe care mi-o acordă unii “ultra-evoluaţi” de pe aici (până şi Mafia “emite” mai multă umanitate), chiar dacă dânşii mai calcă, ici-colo, pe minele limbii române. “Şi apoi în sfatul ţării se adun să se admire…”. Hienele la hiene trag.
Bai! (bye)
cat despre caracterizarea aia lunga...hulitori, triviali, romglezi. Ma lesi? Suntem in 2017, ce ai vrea, sa o dau pe franceza? Asta era prin anii '80....Lumea s-a schimbat, obisnuieste-te fara gatleagau sau, opusul, furculision. Da' parca te prosternai unei companii americane....
si inca o chestie...hulitor? dar ce te inchipui fratili meu...mesia auto?
sorry pt off-topic, ma opresc aici.
PS atitudinea aia nu trebuia sa fie....ofensiva?
PS2 ciao! :))