În mod obișnuit, Dacia Logan este modelul cu cele mai mari vânzări pe piața din România, însă luna iulie a adus o schimbare neașteptată de lider, potrivit datelor sintetizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).
Astfel, în a șaptea lună a anului, prima poziție în clasament a fost ocupată de Dacia Duster cu 1602 unități comercializate, în timp ce Logan a coborât pe poziția a doua cu 1460 de unități. Între timp, Dacia Sandero și-a păstrat locul 3 cu 659 de unități, în fața lui Skoda Octavia și Volkswagen Polo.
Loc | Model | Vânzări iulie |
1 | Dacia Duster | 1.602 |
2 | Dacia Logan | 1.460 |
3 | Dacia Sandero | 659 |
4 | Skoda Octavia | 498 |
5 | Volkswagen Polo | 490 |
6 | Volkswagen Golf | 414 |
7 | Skoda Rapid | 401 |
8 | Renault Clio | 399 |
Totuși, clasamentul primelor 7 luni nu aduce noutăți majore comparativ cu perioadele precedente. Astfel, în perioada ianuarie-iulie, Logan continuă să fie lider detașat cu 11358 unități comercializate, în timp ce Duster este pe locul doi cu 7430 de unități, iar Sandero pe locul 3 cu 5864 unități.
Cel mai vândut model de import este în continuare Renault Clio, care reușește să se mențină în fața lui Skoda Octavia cu un avans de 100 de unități. La o distanță apreciabilă de locul 5 își face apariția un alt model Skoda, și anume Rapid, comercializat în peste 2000 de unități, în timp ce Dacia Logan MCV ocupă locul 7 în fața lui Volkswagen Polo și Volkswagen Golf.
Ford Focus completează top 10 cu puțin peste 1800 de unități.Loc | Model | Vânzări | Creștere |
1 | Dacia Logan | 11.358 | 27.2% |
2 | Dacia Duster | 7.430 | 79.4% |
3 | Dacia Sandero | 5.864 | 11.7% |
4 | Renault Clio | 3.225 | 44.6% |
5 | Skoda Octavia | 3.125 | 17.2% |
6 | Skoda Rapid | 2.118 | 17.7% |
7 | Dacia Logan MCV | 2.030 | 7.6% |
8 | Volkswagen Polo | 2.006 | 35.7% |
9 | Volkswagen Golf | 1.920 | 18.1% |
10 | Ford Focus | 1.818 | 7.8% |
Via APIA
In statistica cred ca intra si vanzarile catre institutiile statului care sunt substantiale.
Daca adaugam si starea infrastructurii din romania (inzapezita iarna si desfundata in rest) incepem sa intelegem de ce unii oameni se departeaza de o compacta de volum (noua sau sh) si aleg un Duster nou.
Tendinta catre suv-uri (ultrablamata pe aici) este cu atat ma utila in romania si faptul ca Dacia profita de ea mi se pare un lucru extraordinar.
In plus, eforturile de deszapezire sunt adesea foarte slabe iarna iar atunci cand ai pante serioase de urcat pe serpentine, o masina ca un Duster e foarte utila. Mai mult, infrastructura e asa de prost intretinuta ca uneori sunt cratere la intrarile si iesirile pe unele strazi cu grad mare de inclinatie si risti sa lovesti masina.
Conduc un Volvo cu suspensie sport si e destul de joasa garda la sol. Sta incredibil in curbe dar dezavantajul e ca la parcari daca ma apropii prea mult de marginea trotuarului cu botul, risc sa frec pe dedesupt bara din fata iar intr-o calatorie recenta in Neamt (care are drumuri oribile), am oprit rapid pe marginea asfaltata a drumului si am dat de un crater acoperit de apa. Masina a intrat in apa si am lovit-o pe dedesupt, de am crezut ca am spart baia. Din fericire nu a avut nimic.
Am mai patit mai demult la iesirea dintr-o benzinarie unde era panta si mancat asfaltul si prin Martie era sa nu mai pot iesi cand am intrat noaptea din greseala intr-o parcare inundata cu apa si acoperita de zapada. Anul trecut am avut o furtuna din cauza careia erau crengi cazute pe drum pe kilometri, care puteau lovi usor o masina mai joasa.
In orice caz, ideea mea e ca apar tot felul de situatii nasoale in Romania, si destul de des. Situatii in care risti sa-ti avariezi masina sau sa ramai blocat undeva din cauza infrastructurii proaste, a vremii sau a unor evenimente neprevazute. In prezent multe masini normale noi (hatchback, break) se vand cu o garda la sol foarte mica, inadecvata pentru drumurile noastre. Din punctul meu de vedere, Duster e o alegere mai buna pentru o familie si e cam toata masina de care are nevoie un om normal. Nu toti o vor folosi la potentialul maxim, dar ofera niste avantaje mari pentru drumurile din Romania, care o fac o optiune demna de luat in seama.
Nu e nevoie de 4x4 mereu. Doar de gardă mai mare și scut metalic.
PS: tu, uzual, nu foloseşti toată maşina?
În România se utilizează două categorii de statistici: cele ale vânzărilor (APIA) și cele ale înmatriculărilor (DRPCIV). Cele două nu sunt identice (vânzarea unei mașini în iulie se poate termina cu înmatriculare în august, de exemplu). În plus, există povestea eternă a exporturilor, care apar în vânzări, dar nu în înmatriculări.
Pe scurt, îți dau dreptate, și pentru mine e mai relevant ce se vede pe înmatriculări. De asta și scriem despre ele. Dar nu putem să ignorăm nici cifrele APIA, de aici și acest articol.
Mulțumesc.