Ca în fiecare an, experţii companiei de cercetare de piaţă Millward Brown au publicat topul celor mai valoroase 100 de branduri din lume. Printre numele unor giganţi tehnologici ca Apple sau Google s-au strecurat şi numeroase mărci auto.
Cea mai bună poziţionare a continuat să o aibă Toyota, văzut şi acum ca brandul auto cu cea mai mare valoare de piaţă. Aceasta a scăzut însă cu două pocente, la 28.9 miliarde de dolari, după ce, în ultimele luni, japonezii au trecut printr-un scandal legat de rechemarea în service a unor maşini care au avut probleme cu airbagurile.
BMW şi Mercedes completează podiumul
Al doilea cel mai valoros brand auto a continua să fie, ca şi anul trecut, BMW. Germanii şi-au mărit valoarea de brand cu două procente, până la 26.4 miliarde de dolari. Constructorul a fost ajutat de popularitatea supercarului i8 şi de aprecierile primite pentru i3 şi bateriile sale eficiente.
Pe poziţia a treia a topului, în spatele BMW, s-a aflat principalul rival Mercedes-Benz. Valoarea acestuia a crescut cu un procent, la 21.8 miliarde de dolari.
Performanţa celor de la Toyota este apreciată şi de Millward Brown, care a desemnat brandul nipon drept cel mai valoros în domeniul auto vreme de 8 ani din totalul celor 10 care au trecut de la înfiinţarea topului. Nu de aceeaşi încredere s-a bucurat şi Honda, un alt constructor auto japonez afectat de recall-ul a milioane de maşini echipate cu airbaguri cu probleme.
Rechemarea în service a făcut ca valoarea să scadă cu 5%, până la 13.3 miliarde de dolari.Volkswagen abia pe locul 8, în spatele Ford şi Nissan
La polul opus, brandul auto cu cea mai mare creştere a fost Audi, a cărui valoare a crescut cu un incredibil 43% până la 10.1 miliarde de dolari, aruncând astfel marca din Ingolstadt până pe locul 7, înaintea părintelui său, Volkswagen. De altfel, Volkswagen a ocupat poziţia a opta cu o valoare de brand de 9.3 miliarde de euro, cu mult în spatele unor branduri nu la fel de populare.
Spre exemplu, Ford s-a bucurat de o creştere importantă de 11 procentte, reuşind să se plaseze şi el înaintea Volkswagen, pe poziţia a cincea. În spatele său, pe locul şase, avem o altă surpriză, venită tot din Japonia: Nissan. Schimbări importante şi la spatele clasamentului, unde Land Rover a reuşit să fure poziţia a noua de la Chevrolet, bazându-se pe apetitul în creştere pentru SUV-uri de lux. Topul celor mai valoroase 10 branduri auto este înschis de Lexus, care a depăşit Hyundai graţie reputaţiei sale în domeniul fiabilităţii premium.
Poziţie | Brand auto |
Valoarea de piaţă (miliarde de dolari) |
1 | Toyota | 28.9 |
2 | BMW | 26.4 |
3 | Mercedes | 21.8 |
4 | Honda | 13.3 |
5 | Ford | 13.1 |
6 | Nissan | 11.4 |
7 | Audi | 10.1 |
8 | Volkswagen | 9.3 |
9 | Land Rover | 5.0 |
10 | Lexus | 4.3 |
Compania Millward Brown susţine că toate cele 10 branduri au crescut în total cu 3 procente faţă de anul trecut, valoarea cumulată ajungând la 143.6 miliarde de dolari.
Prin comparaţie, valoarea brandului Apple a urcat cu 67% la un total de 247 de miliarde de dolari, iar Google a crescut cu 9% până la 173.7 miliarde de dolari.
http://www.millwardbrown.com/BrandZ/2015/Global/2015_BrandZ_Top100_Chart.pdf
pentru cei care cred ca domeniul auto ar fi alfa si omega societatii umane. In clasament primele 30 de locuri nu au nici o legatura cu automotive. Tehnologia, media, sistemul bancar fiind mai importante fiind adevaratul motor al economiei mondiale.
Apropos...Google si Apple sunt pe primele doua locuri...niste giganti care ar putea incordandu-si putin bicepsii sa intre peste constructorii auto traditionali doar din pura fantezie
In alta ordine de idei, faptul ca recall-urile de care japonezii inca mai au parte nu ii zdruncina asa de tare, poate ca ar trebui sa ridice noste semne de intrebare de ce se intampla asta. Este o dovada a faptului ca vanzarile mai mari nu inseamna neaparat si lucru mai bun.
"Este o dovada a faptului ca vanzarile mai mari nu inseamna neaparat si lucru mai bun." Referirea o faceam la VW.
ai scris tu ce am evitat eu riscand o polemica inutila. Volumul nu confera (in mod direct) si valoare producatorului. Luand in considerare "oile" ce fac subiect de discutie interminabile pe AM, Toyota este si cel mai valoros dintre brandurile auto fiind si cel mai mare in volume de banzari, pe cand, VW care bate la usa concurentului nipon se afla abia pe un loc 10 in industria automotive si undeva in afara top-ului 100 general.
Fara sa invart cutitu'n rana, titulatura de "brand valoros" are o conotatie cu atat mai profunda cu cat relatia volum --- valoare e strans legata dar nu intotdeauna verificata.
Dovada, BMW si Mercedes liliputani in comparatie cu Toyota si VW, si care ocupa niste binemeritate locuri fruntase.
Este normal ca Toyota si Ford, ca si brand-uri sa fie mai valoroase decat VW, doar activeaza pe piete pe care VW nici nu exista sau are o prezenta insignifianta. Mai mult decat atat, desi vorbim despre branduri auto, imaginea de marca este data si de implicarea in alte ramuri industriale, Ford, Toyota, Mercedes si Nissan producand unele camioane alte tot felul de alte utilaje iar aceasta se cuantifica cand este vorba de imaginea de marca.
Interesant este locul ocupat de Lexus!
...si nu, plusvaloarea n-o da un camion sau alt segment DE NISA
Banuiesc ca in Asia fac la fel, vand masini sub nivelul celor din Europa pentru ca asa este trendul pe pietele respective...
Este recunoscut faptul ca cea mai pretentioasa piata din lume este cea europeana si aici se vand cele mai bune masini.
Cu toata responsabilitatea ncio masina de volum asiatica nu se compara cu o masina de volum nemteasca, ca si calitate, siguranta, comportament rutier, tehnologie. Cele japoneze au un singur avantaj in fata nemtilor, fiabilitatea, datorita tehnologiilor invechite pe care le folosesc.
Lasand la o parte detaliile, valoarea de piata a brandurilor auto este pur si simplu legata de perceptia sau mismasurile investitorilor pe piata de capital care nu au neaparat cultura automobilistica si nici cele mai bune intentii.
sa vedem ce spune englezii de la Autoexpress (fie vorba intre noi, numai iubitori de nemti nu ii putem numi) :
http://www.autoexpress.co.uk/car-reviews/13905/volkswagen-passat-v-toyota-avensis
"Stepping out of the Passat and into the Avensis, it is clear which is the winner – even though the two cars seem very well matched on paper.
With its great interior, solid image, refinement and economy, the VW has a sense of occasion the Toyota can’t match. Despite the new engine and raft of changes, the Avensis remains a distinctly average family car that lacks driver involvement and doesn’t ride as capably as its rival."
Vreti si de la AutoBild sau Auto motor si sport niste comparative? Avensis iese pe ultimul loc dupa Peugeot, va spun eu ca sa nu mai cautam in revistele germane partinitoare si rele cu masinile asiatice!
Sau poate vreti sa aruncam o privire pe mobile.de sa verificam cat costa o Toyota Avensis din 2015, cea mai scumpa Avensis sedan diesel 2015 pe mobile.de costa 24.033 euro, vreti sa stiti cat costa cel mai ieftin Passat diesel produs in 2015 la mana a doua?
http://www.mobile.de/ro/categorie/automobil/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:date,sro:desc,mke:24100,mdl:4,frn:01-2015,frx:12-2015,ful:diesel,vcg:limousine
Piata auto second-hand este si ea un barometru in ceea ce priveste valoarea si calitatea masinii, alaturi de testele complete ale revistelor de specialitate si rapoartele de fiabilitate Dekra si TUV. la rapoartele de fiabilitate mai intra si asiaticii in carti.
PS: nu am buton de edit
Eu am o Toyota Auris TS din 2014. In Europa de Est s-au vandut putine, cel putin in Cluj, spre exemplu sunt doar 3. Romanii cumpara VW la greu, dar seconduri pentru ca nu avem bani de masini noi ... si multi zic ca nu se merita. SE MERITA! ... In Australia, modelul s-a vandut in peste 1 milion de exemplare. Am condus si Audi si BMW, si Vw si Skoda, insa tot mai mult mi-a placut senzatia din Toyota. Am ales Toyota pentru ca la capitolul dotari este peste toate brandurile de volum. Pentru un Ford sau VW Golf trebuia sa platesc ~ 500-1000 de euro in plus. In schimb la capitolul revizii, initial par ieftini cei de la Toyota, insa la piese sunt mult mai scumpi ca si brandurile premium chiar. Daca doresti accesorii dupa achizitionare vorbesc cu tine doar in sute de euro. La capitolul revanzare, o Toyota, o Mazda, sunt mult mai scumpe decat majoritatea masinilor europene. O masina care costa 15.000 euro (Corolla), dupa 6 -7 ani valoreaza ~ 8000 de euro, iar un VW de 20-30 de mii de euro valoreaza 8-10000 de euro. Fiabilitatea japonezelor isi spune cuvantul. Chestiile astea le-am vazut personal in cautarea unei masini, nu am vizitat targurile prea mult fiind ca sunt pline de samsari si asta daca dati o geana pe siteurile de specialitate vedeti foarte usor. O masina in Germania, cu 200k costa 10000, iar in Romania 8000-9000 asta datorita faptului ca la 7000 achizitionezi una cu 400-500K.
In concluzie, nu va mai luati dupa topuri si vecini care cunosc totul. Cautati si trageti concluzii si o sa gasiti masina potrivita ;)