România este ţara care a înregistrat cea mai mare creştere din Uniunea Europeană la vânzările de maşini noi pe parcursul lunii noiembrie. Astfel, în România au fost înmatriculate 8.022 de maşini în noiembrie, comparativ cu 5.669 de maşini în aceeaşi lună din 2014, ceea ce corespunde unei creşteri record de 41.5%.
La nivelul primelor 11 luni ale anului, în România au fost înmatriculate 72.423 de maşini, cu 12.1% mai multe decât în perioada similară a anului trecut, când au fost înregistrate 64.577 de unităţi.
În schimb, la nivel european, creşterea pentru luna noiembrie a fost de "numai" 13.7%, de la 954.187 de unităţi la 1.08 milioane de unităţi.
Rezultatele au fost influenţate pozitiv de creşterile susţinute înregistrate de marile pieţe europene precum Spania (25.4%) sau Italia (23.5%).Dacia, creştere de aproape 5% în noiembrie
Între timp, conaţionalii de la Dacia au raportat de asemenea vânzări în creştere cu 4.9% la nivelul lunii noiembrie, de la 27.359 la 28.693 de unităţi, însă progresul înregistrat la nivelul primelor 11 luni este ceva mai temperat, cu o creştere de 3.3% comparativ cu perioada similară a anului trecut: de la 331.774 la 342.823 de unităţi.
La nivelul marilor constructori, Volkswagen pare să resimtă parţial efectele scandalului Dieselgate, întrucât vânzările la nivelul mărcii VW au crescut cu numai 2.8%, iar cele ale grupului cu 4.1%. În schimb, grupul PSA Peugeot Citroen a raportat o creştere de 13.6% în noiembrie, Renault cu 14.7%, iar Ford cu 20.5%.
Via ACEA (PDF)
Si nu sariti ca nu la Dacia si Ford ma refer, la exporturile alea, raportate livrate pe Romania si vandute in Germania direct. Cifrele APIA sunt viciate grav, de toti jucatorii din piata. Realitatea e departe de ce vedeti acolo. Sunt marci care exporta peste 50% din livrarile APIA anual.
As comenta cresterea cu o singura cifra a liderului european (in numar unitati vandute) comparativ cu cele 2 cifre ale mediei europene. Fara a starni pasiuni asta s-ar traduce prin lipsa de clienti noi catre modelele sale. Asta insemna ori saturarea pietei de oferta grupului ori urmarile scandalului incep sa se resimta. Semne de ingrijorare ar anunta si pierderea de 0,6 pc procentuale din cota de piata....hmmm...!?!?
Dar cum ziceam...nu comentez.