Surpriză? Cele mai fiabile modele europene: Peugeot 207 şi Fiat Panda
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Compania britanică Warranty Direct a publicat rezultatele unui studiu de mari dimensiuni legat de nivelul de fiabilitate al modelelor europene prezente pe piaţa britanică. După ce au fost analizate datele de service ale tuturor modelelor europene prezente pe piaţă cu vârsta între 3 şi 7 ani, rezultatele sunt unele surprinzătoare, care contrazic în mare parte legendele populare legate de maşini şi de producătorii de pe Bătrânul Continent.
În fruntea listei maşinilor care au cele mai puţine şanse de a se defecta se află Peugeot 207, modelul francez lăudându-se cu o "rată a defectelor" de doar 6% şi cu un cost mediu de reparaţie de 331 de lire sterline (375 de euro). Pe locul al doilea în clasament stă Fiat Panda, modelul italian având o rată a incidentelor de 14% şi o medie a sumelor pentru reparaţii de doar 195 de lire (221 de euro). Pe ultima poziţie al podiumului se află un alt membru al familiei Peugeot, 206 CC (17%/210 euro).
Primele cinci locuri ale clasamentului fiabilităţii modelelor europene sunt completate de Volkswagen Polo (18%/215 euro) şi de Renault Clio (21%/196 de euro).
CELE MAI FIABILE MODELE EUROPENE
MODEL | PRODUCŢIE | INDEX (RIR) | RATA DE DEFECTE | MEDIA COSTURILOR DE REPARAŢIE |
Peugeot 207 | 2006- | 22 | 6% | 321.92 Lire |
Fiat Panda | 2004- | 28 | 14% | 195.95 Lire |
Peugeot 206 CC | 2000-2007 | 32 | 17% | 185.40 Lire |
VW Polo | 2005- | 35 | 18% | 190.48 Lire |
Renault Clio | 2005- | 36 | 21% | 173.48 Lire |
VW Beetle | 1999- | 39 | 20% | 198.48 Lire |
Smart Forfour | 2004-2007 | 48 | 25% | 194.67 Lire |
Volvo S40 | 2004- | 51 | 23% | 223.13 Lire |
Peugeot 107 | 2005- | 54 | 21% | 248.46 Lire |
Mercedes SLK | 1996-2004 | 55 | 18% | 296.73 Lire |
La capătul celălalt al clasamentului stau modele pe care clienţii dau bani buni, dar care nu se ridică la nivelul de fiabilitate al maşinilor ieftine din top. Astfel, un Mercedes-Benz SL model 2002 are o rată a defectelor de 47%, iar costurile medii ale reparaţiilor urcă până la 842 de euro. În capătul listei stau şi Range Rover model 2002 (53%/566 de euro), Renault Espace model 2002 (54%/556 de euro), Mercedes-Benz S-Klasse model 2006 (47%/573 de euro) şi BMW Seria 7 model 2001-2008 (45%/583 de euro).
Conform Warranty Direct, rata de defecte nu este singurul element care a fost luat în considerare pentru stabilirea clasamentului.
Astfel, nivelul de fiabilitate a fiecărei maşini a fost expus printr-un index de fiabilitate (RIR) calculat prin analiza cumulată a unor elemente-cheie precum costurile de întreţinere, numărul de kilometri parcurşi sau, foarte important, vârsta maşinii şi costurile de service. Indexul RIR merge de la 22 pentru Peugeot 207, până la 349 pentru Mercedes SL.CELE MAI PUŢIN FIABILE MODELE EUROPENE
MODEL | PRODUCŢIE | INDEX (RIR) | RATA DE DEFECTE | MEDIA COSTURILOR DE REPARAŢIE |
Mercedes-Benz SL | 2002- | 349 | 47% | 742.10 Lire |
Range Rover | 2002- | 264 | 53% | 499.43 Lire |
Renault Espace | 2002- | 264 | 54% | 491.26 Lire |
Mercedes-Benz S-Klasse | 2006- | 239 | 47% | 505.22 Lire |
BMW Seria 7 | 2001-2008 | 232 | 45% | 514.40 Lire |
"Probabil că unii sunt surprinşi să vadă Fiat şi Peugeot pe primele trei poziţii în clasamentul fiabilităţii, dar datele noastre preluate direct din service-uri nu mint. Aceste maşini sunt într-adevăr de încredere. La fel cum probabil că este ceva mai puţin surprinzător să vedem în top 10 câteva modele de la Volkswagen. O maşină este un business care costă, mai ales atunci când aceasta trece de perioada de garanţie oferită de marca respectivă", susţine Doug McClure Fisher, directorul Warranty Direct Marea Britanie.
Studiul nu a luat în considerare modelele produse de mărci non-europene, iar Dacia nu a intrat sub incidenţa studiului din cauza faptului că marca românească nu se află pe piaţa britanică.
via | AutoTrader | Honest John
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota a lansat modelul C-HR în 2016. Iată că în 8 ani, Toyota a atins pragul de un milion de modele C-HR vândute pe piața europeană. (22.12)
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Totusi, rezultatele m-au surprins placut si probabil ca ar trebui sa ne reevaluam putin impresia generala pe care o avem fata de masinile italiene si frantuzesti
1) Nu cumva sondajul s-a facut pt. actiunile de garantie? Aici ma refer si la comenzi de garantie de pana la 7 ani vechime nu neaparat masini de 7 ani. Atunci rezultatele ar fi conf. cu realitatea. E cunoscuta greutatea cu care francezii si italienii dau garantie; pe cand o marca premium ofera garantia dictata de prestigiu.
2)Se poate ca sondajul sa cuprinda numai service-uirile dealer. Imi amintesc o emisiune in care era prezentata politica BMW prin care obisnuia clientul cu service-ul lor prin oferta la vanzarea masinii (revizii gratuite 4 sau 5 ani). Pe cand reparatii la aut. mai simple se fac de f multe ori la garaje multibrand.
tind sa cred ca la nivelul unei masini mini sau compacta se testeaza si se investesc mult mai multi bani ca la una premium, pt ca constructorul acela va vinde MILIOANE de unitati din acea masina, chiar si un defect mic va costa producatorul destui bani daca recheama in service, plus ca va pierde din credibiliatea fiabilitatii la cateva milione de oameni nu cativa zeci de mii ca la un model premium.
Asa se leaga concluziile cred eu, totusi s-ar putea sa ma insel ca nimeni nu are dreptate never in totalitate:).
si e super pt ca poti avea masinile astea la asa pret, uraaaa:)
Lipsesc primele 10
http://www.reliabilityindex.com/top-100
Maşinile japoneze şi americane nu au fost luate în considerare.
Acum sa clarific pentru Ene si altii cu nume predestinate...
Al 2-lea comentariu era unul ironic la primul, cel cu Panda...
1.Nu se mai produc masini care sa va tina o viata intreaga. O masina noua te poae face multumit 1-2-3-4 ani, ajungand sa delirezi de bucurie ca "nu ti-a picat nimic la ea". Iar din anul 5 sa se strice dintr-o data injectoarele, sau turbina, sau intercoolerul, sau pompa de carburant...bla bla. Si atunci, te faci pe ea de fiabilitate.
2.O masina in ziua de azi este exact ca o sticla de bere la doza pe care o cumperi din magazin. Te uiti la doza ca sa vezi cat are valabilitate, ca sa stii daca mai are gust si cand trebuie s-o bei. Sunt chestii de unica folosinta. Nici nu se vrea si nici nu se mai poate sa pastrezi o masina pe termen lung.
3.Toti producatorii auto colaboreaza intre ei si impart platforme comune. Daca "Pejo doua sute septe" este atat de fiabil, de ce "cucu calului" sora lui geamana Citroen C3 (sau C4) nu ar fi la fel de fiabila? Platformele sunt identice, trenul de rulare, motoarele, cutiile.....deci ce a mai ramas........aaa, scuzati, la Citroen s-a stricat oglinda de curtoazie din vina d-rei din dreapta. A fost cam beata si a tras de ea mai tare. Mda.......jalnice povesti de adormit prunci.
Sa-i reprosezi unei masini premium precum un Seria 7 sau Clasa S ca are costuri de intretinere mari mi se pare cam absurd. Cand dai 50-60000 de euro pe masina inseamna sa fi copil sa crezi ca intretinerea va fi ieftina. Stiti vorba aia cu obrazul subtire.
Dar cel mai important e ca daca intrau in discutie si japonezii cred ca altfel arata clasamentu asta.
Daca doua masini sunt construite pe aceeasi platforma si impart aceleasi motoare si cutii de viteze nu inseamna neaparat ca sunt egale in ceea ce priveste fiabilitatea. Conteaza foarte mult si cum au fost "legate" intre ele aceste componente comune.
scump dom'le scump! Dincolo era mai ieftin!
Faza cu injectoarele picate la 45000 de km Renault nu este si nici prima si nici ultma marca la care se intampla asa ceva. dar ce crezi tu ca doare mai tare, sa-ti pice injectoarele sau sa-ti moara toata partea electrica si sa nu stie nimeni cum sa-ti repare masina? Am vazut cazul asta la o masina din fruntea clasamentului de aici care avea undeva in jur de 20000 de km.
Deci totusi, poate ca masina nu ar trebui sa ti-o cumperi doar cu gandul la clasamentele astea. daca e sa dai peste o masina proata, dai si gata.
Daca nu-l incarci peste puteri si daca cei de pe la Service mai citesc si cartea tehnica, pe la 25000 Km trebuie sa-i schimbi placutele de frana si bujiile.
Am dreptate ? .... :)
Eu am Fiat Brava din 2000 1242 mc si merge struna . Am 80000 km si nu i-m facut nimic in afara de schimb ulei, filtre.
In Romania problema este snobismul oamenilor si calitatea drumurilor.
Daca nu ai masina de la 20000 euro in sus "nu esti eligibil pe piata" .
Oricum la ce drumuri au ei acolo...
Ca fapt divers contraexemple sunt multe pt 206/207 si renault clio.
Parerea mea ca majoritatea masinilor sunt fiabile daca sunt intretinute si conduse asa cum trebuie.