Supersistem de franare Siemens
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Ati auzit vreodata de EWB sau, mai exact, de Electronic Wedge Brake? 99% dintre dumneavoastra ar raspunde negativ la aceasta intrebare. Nu exista insa motiv de ingrijorare. Veti auzi foarte multe despre acest sistem in anii urmatori.
Inventatorii sunt germanii de la Siemens, care deocamdata testeaza sistemul pe viitoarele modele de serie ale constructorilor europeni. Acestia spun ca noul pachet, care este legat strict de siguranta activa, va revolutiona evident standardele viitoarelor generatii de modele auto prin imbunatatirea distantelor de franare in comparatie cu mult mai comunele sisteme de franare hidraulice.
Ce inseamna insa Electronic Wedge Brake? Cheia termenului sta un cuvantul “wedge”, care inseamna pana pentru despicat lemn. Ei bine, cei de la Siemens s-au inspirat chiar din penele care erau utilizate ca frane pentru carutele trase de cai in secolele trecute. Insa, in loc sa se bazeze pe o bucata din lemn dur, EWB utilizeaza electronica de ultima ora si un element constructiv in forma de pana de lemn care imprima noului sistem de franare proprietati mult mai bune decat ale celui hidraulic. Este foarte interesant faptul ca energia cinetica a masinii imbunatateste performantele la franare.
Altfel spus, daca rulezi repede cand franele sunt activate, puterea de franare va creste.Testele realizate cu un prototip au avut un rezultat senzational: distanta de franare a fost cu mai mult de jumatate mai scurta decat in cazul unei masini echipate cu un sistem de franare clasic. Se pare ca primul sistem EWB aplicat pe un model de serie va aparea in 2008 pe gamele Audi, BMW, Mercedes si Porsche.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Renault a anunțat că pune la dispoziție propria sa tehnologie de stingere a incendiilor bateriilor de mașini electrice pentru toți producătorii. Noua tehnologie Fireman Access este prezentă la toate modelele electrice și hibride plug-in actuale ale mărcii. (18.02)
-
Un studiu realizat de mai mulți cercetători din Țările de Jos arată că pilotul automat adaptiv poate să producă mai multe accidente. Utilizarea sistemului sporește mai multă neatenție din partea șoferilor. (11.02)
-
Mercedes-Benz este brand-ul cu cele mai multe rechemări în service din Europa, în 2024, potrivit unei noi statisticilor dezvăluite de site-ul car-recalls.eu. Pe primele 3 locuri sunt două mărci germane și una franceză. (28.01)
-
Skoda Octavia facelift primește o versiune cu tracțiune integrală
-
Toyota: modelele de performanță vor păstra motoarele pe benzină și cutiile manuale
-
Noua Skoda Enyaq facelift a intrat în producție
-
Noua Kia EV4, detalii tehnice complete: 204 CP și 630 km autonomie
-
Teaser cu noul Audi A6 Avant. Data lansării, confirmată
Ar trebui sa va informati din Romania nu neaparat din tarile vestice. Conceptul a fost prezentat in Timisoara in primavara lui 2005. Iar chiar inventatorul (nu lucra la Siemens cand a avut ideea) a facut o prezentare despre acest concept si despre tendinta in automotive. Prezentarea a avut loc in decembrie 2005 la universitatea tehnica din timisoara. Dupa cum am inteles acest se dezvolta in parte si in Romania. Uitati-va pe bestjob si veti vedea ce pozitii sunt deschise pentru acest proiect.