Aston Martin lucrează intens la supercarul pe care a promis că îl va lansa împreună cu echipa de Formula 1 Red Bull Racing. Mașina a fost deja anticipată de un concept denumit AM-RB 001, prezentat în toamna anului trecut.
Misterul în care era învăluit supercarul a început să se risipească și mai mult în momentul în care englezii au publicat o listă a partenerilor cu care lucrează la acest proiect. Pe lângă Red Bull Racing, Aston Martin va folosi expertiza Cosworth pentru motor, cunoștințele în inginerie ale celor de la Ricardo, fibra de carbon Multimatic și experiența în domeniul mașinilor electrice sportive a brandului Rimac.
Cosworth își va pune amprenta asupra motorului V12 de 6.5 litri, care ar urma să fie capabil să atingă o turație de 9500 de rotații. Unitatea va fi asistată de un agregat electric pentru a oferi un raport putere/masă de 1/1. Așteptările inginerilor sunt de 1000 de kilograme și 1000 de cai putere. 900 sunt așteptați să vină doar de la motorul termic.
hibrid. Un sistem care va acționa doar ca overboost pentru motorul termic. Asta înseamnă că supercarul nu va oferi și un mod de rulare pur electric.
Propulsia va fi asistată și de o transmisie secvențială cu șapte rapoarte, creată de Ricardo, aceeași companie care dezvoltă motoare pentru supercarurile McLaren. Rimac, brandul care a dat publicului unul dintre primele concepte ale unui supercar electric, se va ocupa de bateria sistemuluiCanadienii de la Multimatic, cei care au construit Ford GT și vechile supercaruri Aston Martin One-77 și Vulcan, vor da naștere structurii monococă din fibră de carbon, denumită MonoCell.
Lista celorlalți parteneri include Alcon și Surface ransforms pentru frâne, Bosch pentru anumite componente ale motorului și ale sistemului ESP, Wipac pentru iluminarea cu LED.
Aston Martin a confirmat că vor fi produse doar 175 de unități, dintre care 25 vor fi dedicate doar circuitului. Restul de 150 vor fi versiuni de stradă sau alte ediții unice. Debutul mondial va avea loc anul viitor, urmând ca primele supercaruri să fie livrate clienților la începutul lui 2019.
Comentarii (1)