Supercar-urile ar putea renunţa definitiv la cutiile manuale
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Pentru unii conducători auto, plăcerea de a şofa constă şi în schimbatul treptelor de viteză. Dar ce te faci atunci când tehnologia evoluează, iar fiecare miime de secundă reprezintă o mulţime de bani? Paolo Mantelli, directorul producătorului italian de cutii de viteze Oerlikon Graziano a vorbit în cadrul unui interviu acordat publicaţiei Just Auto despre înlocuirea transmisiilor manuale cu cele automate în segmentul supercar-urilor.
"Nevoia unei opţiuni pentru schimbatul vitezelor manual în segmentul supercar-urilor începe să dispară, iar recent am introdus trei transmisii care nu aveau acestă opţiune. Întotdeauna va exista piaţă pentru cutiile manuale în Europa, atâta timp cât legislaţia o permite, însă este foarte interesant că acum suntem rugaţi să creem transmisii automate manuale care să nu aibă o opţiune pentru schimbatul treptelor manual", a declarat Paolo Mantelli.
Rezultatul cercetărilor inginerului italian a dus la fabricarea unor transmisii mult mai uşoare şi mai rapide care ocupă mai puţin spaţiu şi care schimbă într-un mod mai lin.
Via | WCF
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
-
Nissan urmează să lanseze un nou sistem de asistență conceput special pentru a reduce situațiile în care șoferii continuă să circule pe banda a doua pe autostradă. Noul sistem îl va avertiza pe șofer să treacă înapoi pe prima bandă după o depășire. (20.09)
-
BMW a anunțat că tehnologia specială E Ink de schimbare a culorilor unei mașini ar putea intra în producție până în 2027. Constructorul german își dorește ca toate mașinile sale să fie dotate cu această tehnologie în viitor. (05.09)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
nu numai pe supercaruri apare aceasta tendinta - in ultimii ani aparitia cutiilor de viteze automate cu control electronic a dus la ieftinirea "optiunii" si ele au inceput sa apara si pe masini cu motoare de 100 de cai... in viitor probabil vom avea automate si "manuale optionale la suprapret" :)
De ex. SMG-ul de pe M3 este infinit mai bun si mai placut fata de manuala cu ambreaj de picior.
la cutiile automate exista optiunea de control + / - a treptelor. nu e o operatiune complet independeta de sofer daca acesta doreste sa preia controlul.
la generatiile moderne de vehicole cu mii de computere, acestea detecteaza schimbarile comportamentale si incearca sa anticipeze operatiile necesare.
frana de motor de una, dar retrogradarea vitezelor mai degraba la un supercar se foloseste pentru sportivitate. la un motor aspirat pe benzina retrogradezi ca sa ajungi in plaja ridicata de ture unde acesta are putere. pe curbe unde la o turatie mica si masina nu mai urmeaza traiectoria dorita si apesi in acceleratie fara rezultate (normal, motorul nefiind in parametrii optimi) e nevoie sa retrogradezi.
acest aspect poate fi facut de la schimbatorul de viteze sau de la padelele de la volan (+ / - )
acest control este disponibil si la cutiile manuale robotizate.
avantajul cutiei automate, sau uneia manuale pilotate este ca elimina pedala de ambreiaj si riscul utilizarii defectuoasa a acesteia de prostime (majoritatea soferilor utilizeaza necosrespunzator aceasta pedala, ducand la o uzura prematura a tot ce inseamna piese componente din acea zona)
desi inainte sa ajung sa conduc cutii automate eram clar anti-automate si destinatia lor, am inceput sa apreciez avantajele oferite. daca la modelele foarte vechi, clar sportivitatea nu avea legatura cu o cutie automata, generatiile moderne isi fac treaba arhisuficient pentru drumurile publice. diferentele intre cutiile diversilor producatori in timpii de schimbare sunt triviale. si cum noi nu avem circuite inchise unde sa poti sa ai parte de track-days n-ai ce sa comentezi ca e mai proasta una de alta (gen dsg de la audi vs ce ofera bmw)
frana de motor exista si la cutiile automate doar ca nu e atat de pronuntata ca la masinile manuale, adica la o manuala mergi cu 50-60 si in cazuri extreme bagi a 2-a, turatia sare la 3000-3500 la un diesel si masina ingenuncheaza imediat. bineinteles, asa ceva nu e recomandat, am spus in cazuri extreme. Si la o cutie automata poti face asta, daca are padele in spatele volanului...schimbi in ce treapa vrei tu si gata...
mai clar de atat nu se poate