Esential
5.8 | litri/100 km este consumul de benzina preconizat pentru supercarul Scorpion. |
Un producator auto american din Texas, Ronn Motor Company, a dezvoltat un supercar care utilizeaza hidrogenul pentru alimentarea sistemului de propulsie. Modelul se numeste Scorpion si, precum BMW Hydrogen7, este propulsat de un motor cu combustie interna traditional a carui alimentare a fost modificata pentru a functiona cu un amestec benzina-hidrogen.
Scorpion este echipat cu un motor V6 de 3.5 litri de provenienta Honda cu sistemul de injectie modificat si o transmisie manuala cu sase trepte. Fata de modelul BMW care functioneaza cu hidrogen, supercarul american nu stocheaza la bordul masinii hidrogenul, ci are instalat un sistem care poate obtine particulele de hidrogen prin electroliza apei. Sistemul a fost dezvoltat impreuna cu compania Hydrorunner si preia curent de la sistemul electric al automobilului.
Bineinteles, scopul implementarii acestui sistem este de a reduce nivelul de poluare. In acest mod, emisiile de CO2 si oxizi de azot vor fi considerabil reduse, consumul de benzina ajungand la mai putin de 5.8 litri/100 km. De asemenea, nefiind nevoit sa alimenteze cu hidrogen, Scorpion va reduce si costul combustibilului necesar pentru propulsie ca urmare a extragerii hidrogenului din moleculele de apa.
Via | Motor Authority
Teoretic sune excelent si lucrez la un sistem pt masinile mele ca sa vad si partea reala.
Water Car Run on WATER+Fuel_ Hydrogen Save Gas=FREE ENERGY!.htm
In primul rand, chiar si apa folosita pentru obtinerea hidrogenului nu e din aia din baltoaca, nici macar de la chiuveta. Trebuie sa fie demineralizata ceea ce inseamna ca ar trebui sa o iei de la o statie speciala. Si chiar daca hidrogenul e folosit cam ca un aditiv si nu precum combustibil principal, tot iti trebuie o cantitate de apa considerabila pentru ca un litru de H se obtine din cca 7 litri de apa...
Apoi, electroliza e un proces consumator de energie...motiv pentru care apare un cerc vicios: va trebui sa consume mai mult combustibil fosil ca sa accelereze productia de H. Ca sa nu mai spun ca electroliza in vederea transformarii energiei electrice in H e un procedeu foarte complex. Electroliza inversa H->energie electrica e mai simpla decat prima dar tot foarte complexa...
Un alt aspect extrem de important: nu se pomeneste nimic de pretul masinii si costurile de utilizare...chiar daca e in faza de pionierat, ar trebui sa existe niste estimari...pentru ca suna frumos 100 de km cu 6 litri de benzina dar pe tine te costa masina 200.000 de dolari si trebuie servisata la fiecare 2 saptamani pe cate o caciula de bani...
Oarecum off-topic: ce coincidenta nefericita ca firma producatoare sa fie din Texas...
1. Se vinde apa distilata la cam orice magazin cu $1 gall.
2. ca un litru de H se obtine din cca 7 litri de apa...
2. Aici cred ca glumesti sau te referi la hidrogen lichid nu gazos.
3. electroliza e un proces consumator de energie...
3. Energie electrica care este surplus. Oricum masina nu merge cu H2 ci arderea benzinei este mult mai eficienta daca exte H2 si O2 in surplus. De aici apare eficienta.
4. trebuie servisata la fiecare 2 saptamani pe cate o caciula de bani...
4. In Texas nu se poarta caciuli ca la tine in sat.
La vorba de abureala nu ne intrece nimeni.
Apoi .. procesul de electroliza este extrem de simplu si o sa-l faci si tu la fizica, atunci cand o sa ajungi in clasa a 7-a.
In pls .. motorul care functioneaza cu apa exista din al doilea razboi mondial, pentru cunostintele domniilor voastre , generale de altfel, iunsa nu se fabrica pe scara larga pentru a nu "deranja" OPEC-ul ( daca stiti ce-i ala ).
Asadar .. cu criza actuala a petrolului, nici nu ma mir ca mai apar "zvancniri" de acest gen.
In aceasta apa se adauga .... praf de copt pt o mai buna electroliza.
Eram inca in liceu cand am produs hidrogen si l-am explodat in cutia de conserve.
Astfel de tuning este accesibil si in Romania de anul acesta!
Altul am facut la pontiac firebird instalatia de hidrogen cu tuburi de inox pe care o tin sub presiune si o distribui prin sistemul de gpl ,aveam un consum de benzina 15 litri la suta de km dar acum am 6 la suta de km nui greu de facut ori cine isi poate face o instalatie , cine stie din citi Romani au facut si cite tari scot la vinzare ideile noastre.