Cercetătorii ne promit de ani de zile apariţia unor baterii revoluţionare care să ne scape de încărcarea zilnică a telefoanelor, tabletelor sau laptopurilor, însă până în prezent niciunul dintre aceste produse nu şi-a făcut apariţia pe piaţă.
Acum, mai mulţi cercetători de la compania Augmented Optics, împreună cu universităţile din Surrey şi Bristol, anunţă că sunt pe punctul de a lansa în 2017 prototipul unui dispozitiv care va putea fi utilizat atât pentru electronice, cât şi pentru maşinile electrice. Este vorba despre un supercapacitor care are principalul merit că se poate încărca în numai câteva secunde, interval de timp asemănător cu cel necesar pentru a efectua un plin de carburant tradiţional.
În acest stadiu de dezvoltare, densitatea de energie va fi însă mai mică decât în cazul bateriilor Li-Ion, ceea ce înseamnă că autonomia oferită va fi mai scăzută. "Mulţi oameni ar fi mult mai mulţumiţi cu o autonomie la jumătate, dar cu un timp de încărcare scurt", susţine Jim Heathcote, directorul executiv al Augmented Optics.
Totuşi, grupul de cercetători susţine că a descoperit deja o metodă prin care supercapacitorii să fie de până la 10.000 de ori mai puternici decât acumulatorii Li-Ion disponibili în prezent, ceea ce ar permite ca autonomia să fie similară cu cea oferită de o maşină cu motor cu combustie internă.Tesla Motors este primul constructor care sprijină public această tehnologie, însă CEO-ul Elon Musk a avertizat că esenţial ca problema desntitatii de energie să fie rezolvată pentru că supercapacitorii să poată înlocui cu adevărat bateriile clasice.
Pentru moment, cercetătorii nu au anunţat însă când va fi disponibil pe piaţa supercapacitorul în versiunea finală. Alte avantaje ale tehnologiei sunt menţinerea performanţelor şi după încărcări repetate, impactul mai mic asupra mediului decât bateriile Li-Ion şi absenţa metalelor rare din compoziţie.
Via Autocar
Este o parere personala, dar capcitor cred ca a fost introdus in limba Romana de cei care nu au nici o legatura cu electronica si nu au putut fi deranjati sa caute traducerea corecta.
Super condensatorii sunt folositi actualmente in F1 in sistemele ERS. Ramane de vazut cum vor putea inmagazina suficienta energie.
... ca sa incarci in "cateva" secunde un supercondensator de 100kWh ai nevoie de un curent de .. surprizaaaa ... niste mii de amperi. De unde il iei? ca la asta departamentul de marketing a uitat sa comenteze
Dar nu timpul de incarcare e problema, ci autonomia. O masina electrica cu autonomie de 1000km ar fi perfecta. Ar dura in jur la 35 de ore o incarcare la 230V/25A in prezent, deci trei nopti. Daca ai trifazic acasa timpul de incarcare scade considerabil. Cand stiu ca plec la drum lung, as incarca-o in fiecare noapte incepand cu 3-4 nopti inainte de plecare cate putin (circa 10 ore pe noapte) astfel incat inainte sa pornesc sa am 100%. La distanta asta oricum trebuie o pauza, timp in care pot sa incarc cateva ore la un supercharger sa mai obtin 500km autonomie si sa imi continui drumul daca e nevoie. Apoi dorm oricum, timp in care o pot incarca din nou.
Asta e pentru cei pretentiosi. Eu astept sa apara un sedan, hatchback clasa C sau un crossover cu 500km autonomie in conditii normale la un pret de maxim 30000 euro, pentru mine e suficient. Oricum, Europa e plina de chargere rapide si asta e doar inceputul.
Amu' nu știu cât de greu o fi "firul" cu care legi zmeul...
dar pe viitor e posibil si in secunde.