Noua generație Mazda 3 (foto) a fost prezentată oficial în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, eveniment care și-a deschis porțile în urmă cu câteva zile. Fanii producătorului nipon care sperau la o versiune de performanță vor primi o veste mai puțin plăcută.
Akira Marumoto, președintele Mazda Motor Corporation, a declarat că planurile companiei nu includ și dezvoltarea unui hot hatch bazat pe Mazda 3.
"Mazda este un jucător mic, iar acest segment nu reprezintă o prioritate pentru constructor. Altfel spus, nu avem planuri pentru o versiune MPS", a declarat reprezentantul producătorului japonez.
Dar aceasta nu este singura veste mai puțin plăcută pe care Akira Marumoto o aduce. Oficialul Mazda spune că, pentru moment, nu există planuri cu privire la o variantă de serie a conceptului RX-Vision. În trecut, voci apropiate companiei spuneau că producătorul nipon va lansa o variantă de producție echipată doar cu un motor rotiativ.
"RX-Vision a fost dezvoltat pentru a anticipa designul viitoarelor model, motiv pentru care nu am plănuit o versiune de producție a acestui concept.
Până în acest moment nu am luat o decizie", a completat reprezentantul Mazda.Tot în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, oficialii Mazda au confirmat că până la finalul anului 2020 vom face cunoștință cu primul model electric din gama niponilor. În acest moment, nu există detalii despre segmentul în care va fi poziționat, însă nu este exclus ca acesta să "meargă" în zona SUV-urilor, un segment foarte popular în aceste zile.
Via | Drive
Motorul rotativ folosit de Mazda a creat masini cu o personalitate aparte si desi are niste dezavantaje evidente este totusi folosit si iubit in continuare de multa lume. Sa nu uitam totusi ca ultimele masini pe care a fost pus motorul asta sunt masini sport destinate unei utilizari diferite fata de frecusul zilnic in oras si atunci raportul pewrformante/fiabilitate are alte valente.
Dar astea sunt subtilitati pentru pasionatii de masini si motoare care cauta tocmai nuantele in exploatare si nu necesitatea deplasarii.
Nu aduc in discutie argumentul economic aici pentru ca intamplator (sau nu) masinile echipate cu motoare rotax au si preturi foarte scazute.