Un studiu realizat de compania PricewaterhouseCoopers (PwC) indică faptul că industria auto așa cum o știm se va schimba radical până în 2030 atât la nivel de interacțiune a utilizatorilor cu mașinile, cât și din punctul de vedere al modului în care este văzută mașina ca mijloc de transport individual.
Prima veste este legată de faptul că drumurile cu mașina nu se vor scurta, ba din contra. Astfel, spun studiile PwC, distanțele pe care le vom parcurge cu mașina vor crește în medie cu circa 23% în Europa, ceea ce înseamnă că un șofer care astăzi parcurge 20.000 de kilometri pe an se va apropia de 25.000 în 2030.
Diferențele dintre 2018 și 2030 vor fi însă unele masive: odată cu dezvoltarea conceptului de car sharing, nu vom mai parcurge aceste distanțe neapărat la volanul mașinii proprii, ci la volanul mașinii "închiriate" prin aplicație sau chiar ca pasageri în mașini conduse de alții sau - în cazul mașinilor autonome - autoconduse.
Conform PwC, unul din trei kilometri parcurși în 2030 se vor realiza în regim shared în contextul în care rețelele de car sharing se vor dezvolta și vor apărea servicii "low cost sharing" care vor ușura radical accesul la mașini.
Schimbarea pieței va fi resimțită însă major la nivelul parcului auto funcțional, care va scădea simțitor.
Astfel, dacă parcul auto european are astăzi 280 de milioane de mașini, în anul 2030 vor rămâne doar 200 de milioane de mașini.Așa cum e ușor de bănuit, schimbările din următorii 12 ani vor afecta major și profilul propulsiei oferite de mașini, iar PwC consideră că în jur de 55% dinte mașinile noi vândute în 2030 vor fi propulsate electric. În același timp, "motoarele convenționale, cu combustie internă, vor ieși încet-încet de pe piață".
”Diferitele concepte, dezvoltări și inovații ale industriei se vor antrena una pe cealaltă în crearea de noi modele de utilizare a mașinilor viitorului. De exemplu, mașinile electrice sunt considerate a fi mai robuste comparativ cu cele care au motoare cu ardere internă, datorită sistemului de propulsie mai simplu. Acest lucru s-ar putea traduce într-un avantaj semnificativ pentru conceptul de «ride-sharing»", spune Daniel Anghel, Liderul Diviziei Auto din cadrul PwC România.
"Pe de altă parte, mașinile autonome, indiferent de tipul de propulsie, au șanse mari să devină un fel de «taxiuri robot» atunci când cele două concepte sunt aduse împreună. electrice prin prisma rețelelor inteligente de transport de electricitate, acestea vor putea fi capabile să accepte curentul nefolosit de aceste automobile odată ajunse la destinație și nu vor mai fi folosite o perioadă de timp”, continuă specialistul PwC.
În altă ordine de idei, dacă analizăm dezvoltarea mașinilorvia PwC
Comentarii (2)