Sunteți gata de schimbări majore în lumea auto? Studiu PwC: "În 2030, 55% dintre mașini vor fi electrice, car sharing-ul va fi la ordinea zilei, iar taxiurile-robot vor intra pe piață"

de Mircea Meşter
Joi, 08.03.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Prognozele legate de viitorul industriei auto sunt dificl de realizat în contextul unei industrii auto marcată de tehnologii foarte dinamice, însă PwC încearcă să ne ofere câteva idei care demonstrează schimbările majore ale industriei.

Un studiu realizat de compania PricewaterhouseCoopers (PwC) indică faptul că industria auto așa cum o știm se va schimba radical până în 2030 atât la nivel de interacțiune a utilizatorilor cu mașinile, cât și din punctul de vedere al modului în care este văzută mașina ca mijloc de transport individual.

Prima veste este legată de faptul că drumurile cu mașina nu se vor scurta, ba din contra. Astfel, spun studiile PwC, distanțele pe care le vom parcurge cu mașina vor crește în medie cu circa 23% în Europa, ceea ce înseamnă că un șofer care astăzi parcurge 20.000 de kilometri pe an se va apropia de 25.000 în 2030. 

Diferențele dintre 2018 și 2030 vor fi însă unele masive: odată cu dezvoltarea conceptului de car sharing, nu vom mai parcurge aceste distanțe neapărat la volanul mașinii proprii, ci la volanul mașinii "închiriate" prin aplicație sau chiar ca pasageri în mașini conduse de alții sau - în cazul mașinilor autonome - autoconduse.

Conceptul Renault EZ-GO, prezentat la Geneva în această săptămână, ne indică o posibilă linie de dezvoltare pentru mașinile autonome în regim car-sharing.

Conform PwC, unul din trei kilometri parcurși în 2030 se vor realiza în regim shared în contextul în care rețelele de car sharing se vor dezvolta și vor apărea servicii "low cost sharing" care vor ușura radical accesul la mașini.

Schimbarea pieței va fi resimțită însă major la nivelul parcului auto funcțional, care va scădea simțitor.

Astfel, dacă parcul auto european are astăzi 280 de milioane de mașini, în anul 2030 vor rămâne doar 200 de milioane de mașini.

Așa cum e ușor de bănuit, schimbările din următorii 12 ani vor afecta major și profilul propulsiei oferite de mașini, iar PwC consideră că în jur de 55% dinte mașinile noi vândute în 2030 vor fi propulsate electric. În același timp, "motoarele convenționale, cu combustie internă, vor ieși încet-încet de pe piață".

”Diferitele concepte, dezvoltări și inovații ale industriei se vor antrena una pe cealaltă în crearea de noi modele de utilizare a mașinilor viitorului. De exemplu, mașinile electrice sunt considerate a fi mai robuste comparativ cu cele care au motoare cu ardere internă, datorită sistemului de propulsie mai simplu. Acest lucru s-ar putea traduce într-un avantaj semnificativ pentru conceptul de «ride-sharing»", spune Daniel Anghel, Liderul Diviziei Auto din cadrul PwC România. 

"Pe de altă parte, mașinile autonome, indiferent de tipul de propulsie, au șanse mari să devină un fel de «taxiuri robot» atunci când cele două concepte sunt aduse împreună.

În altă ordine de idei, dacă analizăm dezvoltarea mașinilor electrice prin prisma rețelelor inteligente de transport de electricitate, acestea vor putea fi capabile să accepte curentul nefolosit de aceste automobile odată ajunse la destinație și nu vor mai fi folosite o perioadă de timp”, continuă specialistul PwC.

via PwC

Comentarii (2)

  • mircea badea
    pai iesim la pensie pana atunci deci..
    1 4
  • e-manuela
    @ mircea badea: Buna! Nenea, dar tu nu iesisesi la pensie mai acum câțiva ani?...Mie asa mi-au spus bunicii. Cică toti cei trecuți "in rezerva" au intrat in greva foamei fiindcă te scoaseră răii la pensie, dupa faza din Piața Victoriei cand defilasesi mândru ca un păun....
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru