ROMÂNIA ŞI LITUANIA CONDUC CLASAMENTUL RUŞINII
Conform statisticilor oferite de Comisia Europeană, se păstrează diferenţe majore între ţările Uniunii Europene la capitolul morţi pe şosele, cele mai bune statistici înregistrându-se în Malta, Marea Britanie, Suedia, Olanda şi Danemarca, unde există în jur de 30 de decese per un milion de locuitori. România se află pe al doilea loc la acest capitol, cu 96 de decese la fiecare milion de locuitori (circa 7% din totalul Uniunii Europene), singura ţară care ne depăşeşte fiind Lituania, care a înregistrat anul trecut 100 de decese la un milion de locuitori.
De altfel, România nu se poziţionează ruşinos în clasament doar la acest capitol.
Deşi numărul deceselor la nivelul Uniunii Europene a scăzut cu 9% anul trecut, România se află în "clubul ruşinii", format din statele în care decesele au crescut faţă de anul precedent. În ţara noastră au murit anul trecut cu 1% mai mulţi oameni faţă de 2011 în accidente rutiere, singurele state care au mai înregistrat creşteri la acest capitol fiind Austria (+4%), Luxemburg (+3%) şi Letonia (+2%). Suntem, astfel, departe de performanţele realizate de ţări precum Malta (-48%), Cipru (-28%), Danemarca (-18%) sau portugalia (-16%).O altă statistică îngrijorătoare legată de numărul deceselor la nivel naţional în accidente auto este legată de faptul că România este singura ţară din Uniunea Europeană în care decesele pe şosele raportate la milionul de locuitori nu au scăzut între 2000 şi 2010. Scăderea medie anuală în aceşti ani a ajuns la 10% în Letonia, de exemplu, în timp ce România a rămas în medie la acelaşi nivel.
ZECE RĂNIŢI GRAV LA FIECARE DECES
"2012 a fost o bornă importantă pentru siguranţa pe şoselele europene, deoarece am înregistrat cel mai mic număr de decese din istoria măsurătorilor. Scăderea cu 9% a deceselor la nivel european a însemnat că au fost salvate 3000 de vieţi. E încurajator, însă trebuie să avem în vedere faptul că mor în continuare zilnic 75 de oameni pe şoselele Europei, deci nu avem voie să ne complacem în cifre.
Avem ţinte ambiţioase pentru anul 2020 şi trebuie să ne ajutăm de inerţie pentru a ajunge acolo", susţine Siim Salas, Comisarul pe probleme de Transport al Comisiei Europene.Conform statisticilor actuale, pentru fiecare deces în accidente rutiere în Europa există 10 răniţi grav şi 40 de răniţi uşor. În timp ce numărul de decese a scăzut în ultimul deceniu cu 43%, cel al răniţilor grav a scăzut cu doar 36%, cel mai des întâlnite incidente fiind leziunile cerebrale, urmate de leziunile la nivelul picioarelor şi al coloanei vertebrale. Cele mai afectate categorii de acest tip de accidente sunt aşa-numitele "grupuri vulnerabile", compuse din pietoni, ciclişti, motociclişti şi din europenii de vârste înaintate. Cifrele arată că cele mai multe accidente grave au loc în zonele urbane.
Loc (2012) | Stat membru UE | Decese la milionul de locuitori | |||
2012 | 2011 | 2010 | 1965 | ||
1 | Lituania | 100 | 97 | 90 | 250 |
2 | România | 96 | 94 | 111 | 98 |
3 | Polonia | 93 | 109 | 102 | 79 |
4 | Grecia | 92 | 101 | 111 | 89 |
5 | Letonia | 86 | 86 | 97 | 290 |
6 | Bulgaria | 82 | 89 | 103 | 91 |
7 | Belgia | 73 | 78 | 77 | 147 |
8 | Cehia | 71 | 74 | 76 | 150 |
9 | Portugalia | 71 | 84 | 79 | 117 |
10 | Estonia | 65 | 75 | 58 | 178 |
11 | Luxemburg | 65 | 64 | 64 | 250 |
12 | Austria | 64 | 62 | 66 | 252 |
13 | Italia | 62 | 64 | 68 | 186 |
14 | Ungaria | 60 | 64 | 74 | 86 |
15 | Cipru | 59 | 85 | 73 | 162 |
16 | Slovenia | 59 | 69 | 67 | 327 |
17 | Franţa | 56 | 61 | 62 | 249 |
18 | Slovenia | 55 | 60 | 68 | 128 |
19 | MEDIE UE | 55 | 60 | 62 | 171 |
20 | Finlanda | 48 | 54 | 51 | 230 |
21 | Germania | 44 | 49 | 45 | 234 |
22 | Spania | 41 | 45 | 54 | 114 |
23 | Irlanda | 36 | 41 | 47 | 124 |
24 | Danemarca | 32 | 40 | 46 | 212 |
25 | Olanda | 32 | 33 | 32 | 202 |
26 | Suedia | 31 | 34 | 28 | 170 |
27 | Marea Britanie | 28 | 31 | 31 | 146 |
28 | Malta | 26 | 51 | 36 | 36 |
via Comisia Europeană, Just Auto (înreg.)
foto Libertatea
Totul se datoreaza prostiei si nesimtirii noastre.
Daca drumul trece prin localitate mergi legal sau stai acasa. Stii ca poti omora pe cineva sau lovi un animal si totusi mergi cu 100.
Daca sunt gropi...injura si da primaria in judecata dar mergi legal sau stai acasa.
Daca e aglomerat, daca e linie continue, daca esti in curba, daca nu vezi si asa mai departe pur si simplu stai cuminte.
Daca e rosu nu trece.
Daca e galben nu forta fara sa te asiguri bine sau nu forta deloc.
Daca e verde dar e intersectie dubioasa nu trece ca superman prin nori.
Din toate accidentele pe care le-am avut eu, prietenii si cunoscutii mei niciunul nu a avut legatura cu infrastructura. Toate au fost din neatentie sau bine cunoscuta "neadaptare la conditiile de trafic".
Sunt multe motive care duc la acel loc in clasament, iar faptul ca in ultimii 10 ani nr victimelor nu scade se datoreaza exploziei de masini inmatriculate in acesti ani> se circula de 10X mai mult ca si in anul 2000.
- drumurile sunt proaste si imi fac masina pulbere sau pot provoca un accident
- sunt betivi pe sosele si ii pot face piftie
- ma grabeste serviciul dar culmea castigul de timp este insignifiant pentru ca distantele nu sunt atat de mari si oricum ne place sa o ardem la o cafelutza pana la 10
- sunt smecher cu masina noua cu toate ca sunt un imbecil si nu cunosc regulile elementare de circulatie si buna cuviinta in trafic
- sunt radare asa cum sunt oriunde in lumea civilizata da' eu sunt roman cu doua perechi de boase si ma simt constrans de vesnicul si atotputernicul stat
dar da...paiul din ochiul celuilalt este mai aproape decat barna din ochii nostrii.
si da, autostrazi din parti...imi aduc aminte ca un marinar chior ajuns mai sus decat i s-ar permite unui rahat uman a hotarat ca Romania nu are nevoie decat de sosele rapide. Iar autostrazile incepute (intr-o perioada de boom economic) si NETERMINATE ne-au costat mai mult decat pe tarile cu geografie mult mai dificila.
PS..ba uite ca o lingura are alta parere da e impotriva curentului naos romanesc
Si soselele sunt adaptate la "conditiile de trafic"? Dar daca acolo unde este linie continua si vizibilitate proasta si aglomerat ar fi fost macar 2 benzi, nu autostrada, cine ar mai depasi-o, pentru ce? Aici e vorba de victime, nu doar de accidente, in afara probabil ca sunt mai multe accidente cu pagube raportate la numarul de locuitori, dar cand nu prea ai in ce sa intri, adica stalpi, copaci, case, etc clar mor mai putini oameni, daca luam cazul lui Huidu, daca era autostrada acolo ce se intampla? Intra in parapet, mai acrosa o alta masina, dar nu mureau 3 oameni, conteaza si educatia si mentalitatea, dar nu poti sa spui ca nu conteaza infrastructura.
Ce e atat de greu de inteles? Sunt in oras, in centru. Fizic nu e loc de 2 benzi sau de locuri de parcare. Ce fac? Fac crize si parchez pe spatiul verde si merg cu 80? Sau ocolesc zona? Ce ai face daca zona ar fi pietonala? Nu ai mai avea de ales si nu te-ai mai plange.
Si la o adica uita-te pe A2. Sunt zeci de urme de franare care duc in boscheti. Zi-mi de ce? A2 nu e o autostrada congestionata. De ce mama naibii tre sa stau lipit de ala din fata si de ce trebuie sa fac slalom ca un cretin printre alti cretini?
Sa stii ca ai pus punctul pe "i". Total de acord cu toate enumerarile tale, mai ales cu descrierea spiritului romanesc de a gasi mereu scuze si a da vina pe orice altceva decat propria persoana.
Pana la urma, oricat ne-am plange de toate neajunsurile, nu autoritatile sunt de vina ca nu fac autostrazi, nu autoritatile sunt de vina ca si drumurile pe care INCA le avem sunt in starea care sunt etc etc.
Acele autoritati SUNT REZULTATUL DECIZIILOR PE CARE LE LUAM DIN 4 IN 4 ANI. Toti care au fost si sunt la putere au ajuns acolo datorita alegerilor cretine facute de acest popor. Toti au ajuns acolo pentru ca din 4 in 4 ani, chiar daca nu s-a facut nimic, lumea a uitat si a ales din aceeasi cloaca de ordinari. Intotdeauna de la cap se va imputii pestele, si atata vreme cat nu vom avea sange-n "4 litere" si vom avea curaj sa ne exprimam frustrarile sau sa sanctionam promisiunile neindeplinite la fel va fi in tara asta.
Degeaba constatam multe nereguli, si ne plangem pe forumuri si ne dam cu parerea, si practic realizam cu buna stiinta de anormalitatile din tara asta, dar nu facem nimic in mod concret. Bine ca platim atatea taxe, bine ca inghitim atata rahat dar nu stim sa spunem PANA AICI. Suntem un popor de mamaligari, nu avem coloana vertebrala, nu vrem sa ne civilizam, ne place sa ne plangem dar mereu la final adaugam acel vesnic "asta e, ce sa facem". In mod clar ne meritam soarta si in mod clar meritam sa isi bata altii joc de noi si sa traga pana si pielea de pe noi, pentru ca nici atunci nu am avea curajul sa fim uniti si sa luptam pentru normalitate. Pentru ca pana acum, ceea ce ar trebui sa fie normal si altii deja beneficiaza de ani de zile, pentru noi este un lux si visam la autostrazi, visam la curatenie, la respect, la ordine, dar nimic din toatea acestea nu este un lux, ci doar normalitate. Insa noi nu suntem un popor normal, ci unul masochist.
Iti dai seama ca nu vor face 3 benzi pentru ca ar sta goale.
Vor face 2
Si ce se va intampla cand se umplu? Urcam la loc in clasament.
Solutia la noi e biciul. Si desigur educatia.
De fapt nu stiu de ce comentam noi aici. Eu sunt convins ca nu vom recupera niciodata sau nu in timpul vietii mele distanta negativa ce ne separa de lumea civilizata la niciun capitol. Inexorabil are dreptate.
O eternitate de indaratnicie si netrebnicie ne asteapta.
(apropo de Huidu. Nu de 10 benzi era nevoie ci de parapeti sau chiar ziduri de separare intre sensuri cum sunt in anumite zone in anumite tari sau pe anumite segmente de DN-uri.)
Eu cred ca soferii problema sunt altii.
Taica-miu nu vedea cu un ochi. Nu mi-a povestit pentru ca nu stiu..nu venise vorba. Stii cum am aflat?
Stateam la cativa metri usor in staga lui si ii faceam semne. Ma amuza teribil ca nu raspundea si vroiam sa vad cand se enerveaza. Pur si simplu nu vedea in stanga.
Poate ochiul ramas sa preia 3 puteri, sa isi dubleze acuitatea si sa vada in frecvente noi. Dar campul vizual e cat e. Nu are ce sa ii mai faca.
Ca sofer daca nu vezi cu stangul devine mult mai greu de condus. Desigur ca poti dar e periculos si nerecomandat. La fel cum epilepticii pot conduce minunat pana ii apuca o criza si se taie filmul.
De altfel nici analfabetii nu au ce cauta la volan. Nu cred ca trebuie sa explicam de ce.
Mi-am luat unii cu rama mai inalta sa nu ma incurce la condus.
Eu de exemplu evit sa conduc noaptea pentru ca sunt sensibil la lumina. Mereu le dau semnale sa lase faza lunga mai subtire si cand chiar o aprind tipii mi se topesc ochii :)
Ia sa va vad eu pe voi cum mergeti responsabil cand:
-stai dupa o caruta,tractor,unu care merge ca melcu
-apar tot felul de animale pe drum
-strazi pline de gropi/valuri
-drumuri inguste si facute aiurea
-trebuie sa faci 50 km in 2 ore
-parc auto vechi si POLUANT!(stai dupa unu cu o dacie sau cu probleme la motor,si incepe sa ti se faca rau)
Toate cele enumerate mai sus au directa legatura cu lipsa de drumuri,oricat de calm ai fi si cat de responsabil vrei sa mergi,tot ajungi sa te enervezi si incepi sa faci depasiri riscante si sa ii injuri pe alti ca s-au bagat in fata ta,ba ca se grabesc,ba ca evitat alt un ''bou'' sau o groapa,sau ca au nevoie de andrenalinta(lipsa de piste,circuite,locuri special amenajate pentru cei care le ''curge benzina'' prin vene).
Nu o mai trageti cu responsabilitatea,ca aceasta vine de la sine,daca ar fi drumuri,nu vom mai fi asa de nervorsi/stresati si vom merge responsabil
Mai am o bucata de drum pana acasa, cu o banda pe sens. Limita de viteza 60km/h. Se circula de cele mai multe ori in coloana pentru ca exista idioti care merg cu 40km/h. Astia incurca circulatia si ar trebui executati. Sigur ca te enervezi in spatele cretinului care merge ca melcu, incerci sa depasesti sa scapi de paricopitata si de aici apare si riscul de accidente.. Si in codul rutier zice ca se sanctioneaza circulatul cu viteza prea mica. Din acelasi motiv. Ii provoci pe altii saproduca accidente, incurcand circulatia. Esti bou si nu stii sa conduci - STAI ACASA.
Cred ca relavante ar fi doar 2-4 cauze: viteza, pietonii, betia si neatentia. Gropile ar fi sub 1/1000.
Pe primul loc cred ca avem neacordarea de prioritate, apoi pietonii nedisciplinati; depasirea neregulamentara (s-ar rezolva cu autostrazi). Astea ar fi primele 3.
Si cand importi jafuri din Germania, le inmatriculezi in Bulgaria si dai spaga ca sa treaca de ITP si sa ai o stamplia valabila 2 ani, ce pretentii sa ai ? Mai copii, treziti-va la realitate si nu mai dati vina doar pe strazi. Se vor construi si la noi autostrazi si veti vedea ca se vor inmulti accidentele, proportional cu inmultirea smecherilor.
"De-asa vremi se-nvrednicira cronicarii si rapsozii"......Eu sunt ferm convins ca dictatura fricii de tip stalinist este mai eficienta in viata publica decat democratia cheremului fiecarui cetatean, in frunte cu onorabilul sau "presedinte-jucator". Ce alegeti dintre cele doua rele? Va recomand mai intai sa haliti o shaorma "cu de toate" si sa-mi raspundeti pe urma :D
Acum o sa procedez ca nea Nelu cand a citit componenta FSN in seara de 22: "cu voia dvs., ultimul pe lista"......inexorabil :)
una e sa te uiti in onglinzi doar cu ochii si alta e sa misti capul si sa pierzi comple ce se intampla in cealalta parte.
Cum spuneam: sigur poti conduce si cu jumatate de ochi. Dar e mai periculos.
O astfel de situatie este cand iesi perpendicular dintr-o benzinarie sau o straduta si trebuie sa faci stanga. Ti-ai dori sa vezi in ambele parti. Desigur poti sta pana se elibereaza dar esti om si incepe sa te deranjeze cand in spatele tau mai sunt 4 masini si unul te si claxoneaza. Si de...fortezi.
Cand o faci prea din scurt si fara sa vezi prea multe ai sanse mari sa faci o boacana :)
Cel mai grav e ca nu exista remedii rapide pt nici una din probleme.
si ar mai fi ceva: europa nu vrea ca noi sa ne facem autostrazi. de ce? pentru ca atunci toti si-ar muta fabricile la noi pentru ca am avea mana de lucru ieftina si ne-am dezvolta prea mult. si pentru ca e bine ca noi sa ne mai "subtiem" ca numar, si ca sa scape de noi ne lasa sa ne omoram pe autostrazi...
Nu intelegi de ce este infrastructura de vina???? pei inafara de multitudinea de comentarii care au subliniat vina infrastructurii hai sa-ti mai dau si eu:
-drumuri proaste inseamna masini adaptate la aceste drumuri -
cu suspensii moi [masina nationala], jante mici cu cauciucuri cu talon mare si de regula inguste, garda la sol mai mare etc....... ADICA elemente care inrautatesc drastic performanta vehiculului indiferent de marca sau pretul masinii DAR elemente care te ajuta sa nu-ti faci muci masina prin gropane.
Sunt prea multe de zis dar observ ca majoritatea dintre cei care am comentat la acest articol am punctat foarte multe din adevaratele probleme si cauze ale accidentelor.
Si in ca ceva Calingura, daca nu-mi convine ceva eu "nu o sa stau acasa" cum ne sfatuesti tu. Atitudinea asta de a sta cu capul plecat este unul din principalele dovezi ale lipsei de civilizatie a romanilor comparativ cu EU.
@DN1 - in sfarsit cineva care a citit acel articol din codul rutier care prevede sanctionarea participantilor la trafic care circula nejustificat cu mai mult de 10 km/h sub limita de viteza. Credeam ca sunt singurul care stie asta :)
A mentionat cineva de o statistica - Exista la nivel european dar din pacate nu mai stiu linkul :( In principal statistica spunea ca cei mai predispusi la provocare accidentelor sunt cei mai in varsta, cei care conduc prea prudent si soferii incepatori. Imi pare rau ca nu va pot spune mai multe dar nu mai am materialul respectiv. Poate cei de la AUTOMARKET vor realiza un articol in acest sens.
Oameni buni, carosabilul este al tuturor. Fie ca ai masina buna, stii sigur unde trebuie sa ajungi, esti odihnit si grabit, fie ca esti un amarat care nu isi permite decat un junghi, ai doar o vaga idee despre locul in care trebuie sa ajungi (nu toata lumea e din localitate sau are bani de gps), esti obosit sau pur si simplu nu te grabesti. Fiecare isi stie masina si nu cred ca intalnim la tot pasul oameni care circula foarte incet numai asa, sa ne faca in ciuda. Cel mai probabil au motive intemeiate. Si nu, daca omul vorbeste la telefon si merge cu 60 km/h intr-o zona cu limita de 50 km/h, nu viteza lui (mai mica decat a altor bizoni, e drept) incurca, ci nesimtirea si incapacitatea de a mai repsecta regulile nescrise de bun simt in trafic.
Esti grabit pentru ca intarzii la munca? Data viitoare pleaca mai devreme.
Exista viteza minima pe anumite tronsoane de drum, dar ea este semnalizata, si se aplica doar anumitor benzi. Aici se adauga si autostrada, unde limita minima e de 50 km/h.
Legea e lege, dar cati dintre bizonii care se plang de altii ca circula prea incet o respecta?
Art. 157. - (1) Se interzice conducatorilor de vehicule sa circule cu viteza sub limita minima admisa, sa reduca brusc viteza ori sa efectueze o oprire neasteptata, fara motiv întemeiat.
(2) Conducatorul de vehicul este obligat, în functie de viteza cu care circula, sa pastreze o distanta de siguranta fata de vehiculul ce-l preceda, pentru a putea evita o coliziune în cazul când conducatorul acestuia reduce brusc viteza sau opreste în mod neasteptat.
Art. 158. - Conducatorul de vehicul este obligat sa reduca viteza, daca prevede un pericol, în urmatoarele situatii:
a) la trecerea prin intersectiile cu circulatie nedirijata;
b) pe poduri, sub poduri sau în tuneluri;
c) în curbe periculoase sau lipsite de vizibilitate;
d) la trecerile la nivel cu calea ferata;
e) la trecerea pe lânga grupuri si coloane, indiferent daca acestea se afla în mers sau stationeaza;
f) la trecerea pe lânga animale;
g) în perimetrul pietelor aglomerate;
h) atunci când circula din directie opusa tramvaielor, troleibuzelor sau autobuzelor oprite în statii, pe drumurile cu o singura banda pe sens;
i) la depasirea troleibuzelor si autobuzelor oprite în statii, precum si a tramvaielor aflate în statii prevazute cu refugiu;
j) pe timp de ceata, ploaie torentiala sau ninsoare abundenta;
k) pe drumuri cu denivelari, semnalizate ca atare, precum si pe cele acoperite cu polei, zapada, mâzga sau piatra cubica umeda;
l) în zona de actiune a indicatoarelor de avertizare "Copii" sau "Animale";
m) la trecerile pentru pietoni semnalizate prin indicatoare sau marcaje;
n) la schimbarea directiei de mers prin viraje;
o) atunci când autovehiculul care circula înaintea sa semnalizeaza intentia de a schimba banda de circulatie sau directia de deplasare.
Cred ca marea majoritatea a soferilor respecta voluntar sau involuntar toate punctele de la articolul 158, si chiar daca doar cativa le-ar respecta, automat i-ar incetini si pe ceilalti deci i-ar forta sa respecte acele prevederi mai mult sau mai putin.
Problema o reprezinta altii, cum ai mentionat si tu in exemplul tau cu soferul care vb la tel mobil - cu mica exceptie ca in loc sa fie limita de 50km/h aceasta este 100 km/h si el merge cu 60 in timp ce vb la tel. Daca ma apuc acum sa dau si alte exemple pe care toti le-am intalnit in trafic atunci cred ca o sa scriu referate.
Cand vezi cerculetul alb cu exterior rosu pe care scrie cu negru 50, nu te obliga nimeni sa mergi cu minim 40. Poate spui articolul, si eventual un citat din regulament sa discutam mai detaliat :).
Iar la faza cu masini cu garda la sol mai ridicata, cu suspensii mai moi ca fiind cauza principala, e putin exagerat, nu crezi? Un sofer cu respect atat pentru viata si bunurile lui cat si pentru ale altora nu va conduce masina la limita. Da, este o mare diferenta intre manevrabilitatea unui focus spre exemplu si a unui logan. Dar chiar si loganul face fata fara probleme unui stil de condus in limitele legii. Limitele masinii nu se testeaza pe drumuri publice!!!
Daca 50 de km inseamna 2h respectand legea, atunci planuieste calatoria in asa fel incat sa nu conteze asa de mult alea doua ore. Ca ajungi vineri seara la pensiune cu 2h mai tarziu nu este un capat de tara! Este capacitatea curenta a drumurilor noastre. Putem sa cerem mai mult, dar cat timp nu exista posibilitatea, nu trebuie sa o fortam noi si sa punem in pericol viata/bunurile altora.
Dovada e chiar clasamentul: in afara Romaniei si a Bulgariei, restul de tari din top 10 au o infrastructura destul de bine pusa la punct, sau oricum, mult peste a noastra.
Problema e ca in mai toate aceste tari se merge haosist. In Belgia, Polonia, Bulgaria, Cehia sau Portugalia, daca te duci, vei fi uimit de cat de prost de merge, cam in acelasi stil ca la noi: bara la bara la viteze mari, depasiri la risc maxim, taieri de benzi in prostie, neacordari de prioritate. Cel putin, in Polonia si Portugalia, eu am fost terifiat de cata lume trece pe rosu.
Problema e, deci, educatia si dorinta poporului respectiv de a fi educat in trafic.
Cand esti genul de neam care nu constientizeaza pericolele la care te poti expune sofand agresiv, poti sa ai tu mii de km de autostrazi.
Eu n-am vazut pana acum in Romania accident grav datorat ingustimii drumurilor sau lipsei autostrazilor, in schimb cele survenite in urma depasirilor riscante, a vitezei excesiv de mari si a neadaptarii la conditii de vreme, cu duiumul.
Degeaba ne dam noi rotunzi, ca nu stim sa conducem.
Noi nu constientizam traficul, nu ne adaptam lui, nu ne inegram in el, ci pur si simplu mergem dupa cum avem chef si dupa cum ne duce capul.
Daca unu' vrea sa mearga pe banda 2 cu viteza mult sub a celor ce merg pe banda 1, nu-l intereseaza, sa il depaseasca lumea pe banda 1. Daca unu' vrea sa intre de pe o straduta laterala cu 20 km/h si sa accelereze la 40 km/h in 5 minute pe un drum principal, asa vrea muschiu lui si gata.
Culmea e ca in Bucurestiul mult hulit si sufocat am inceput sa vad mai multe dovezi de sofat inteligent decat in orase considerate mai civilizate, precum Brasov sau Cluj.
Cel mai civilizat de conduce in tarile nordice, fara nici un fel de dubiu, cel putin pt mine. Au aia in sange ceva, nu stiu, care ii face parca ordonati din natura.
- sa facem scandal sa ne faca autostrazi.
Eu si multi altii au spus ca pana se vor face acele autostrazi este interesul nostru personal si obligatia creata de lege si de bun simt sa conducem prudent, sa nu facem excese de niciun fel.
Autostrada vreau si eu. Sa nu mai fac 7 ore pana la Suceava asta in conditiile in care nu reusesc sa respect viteza in localitati. Daca as merge fix legal as face 10 ore ca popa.
1. permise luate cu spaga
2. La doctor nu ne ducem sa ne controlom si preferem spaga pentru fisa medicala
3. masini cu probleme tehnice grave
4. Lipsa bunului simt
5. masini cu multi cai putere
si dupa aceea vin starea proasta a drumurilor
Imi pare rau nu te obliga nimeni sa mergi cu 140h cand maxim este 60h
@jorje - Nu am acces la computerul de acasa asa ca nu pot da detalii referitor la acel articol :( .
Referitor la ce am zis in legatura cu caracteristicile unor masini - imi sustin in continuare parerea si nimeni nu mi-o va schimba mai ales ca am condus ambele tipuri [nu marci] de masini. Atentie la un detaliu te rog - eu m-am referit la situatii de urgenta in care esti obligat de circumstante sa faci manevre evazive indiferent daca e vina ta sau a altuia!!! La mers normal evident ca nu e o problema atata timp cat nu fortezi limita....prea mult :)
Pestele la cap se impute.
Avand in vedere ca suntem printre cele mai prapadite tari (din europa), e de asteptat sa fim intre ultimii la orice.
Ia compara cu India sa vezi ce bine stam.
Nu am vazut tara in Europa cu atat de multi copaci pe marginea drumului
Era unul suparat pe aici ca el merge incet si-l hulesc altii. Ma baiete, asa cum eu nu mi-am cumparat strada sa zbor pe ea, nici tu nu ti-ai cumparat strada sa DORMI pe ea. Traficul trebuie sa fie cursiv, fluent, sa se mearga suficient de tare incat sa nu se creeze ambuteiaje, insa fara a afecta siguranta.
Pana nu constientizam ca ceea ce facem la volan este periculos pentru ceilalti si pentru noi insine, vom avea in continuare statistici sangeroase.
Ne dam soferi prea buni, fiecare conducator este un mic Titit Aur imediat ce are sub c*r un jeg de masina de peste 90 cai.
Oare aceasta industrie auto nu poate sau nu vrea sa inteleaga ca exista o tara fermecatoare, parca nedesprinsa de Evul Mediu in care linistea ancestrala a satelor este distrusa de sosele nationale, expres sau mai rau europene?
De ce or fi inventat niste ciurucuri de ABS, ESP sau AFU total nefolositoare la viteza maxima legala de 50 km/h in localitati cand poti conduce foarte bine o masina de tipul Daciei 1310, o masina excelenta pentru a merge legal si in siguranta?
De ce or fi renuntat la standardele acestui autoturism?
Oare nu vreti sa intelegeti ce ne transmit agentii de circulatie intervievati de catre televiziuni despre cauzele producerii diverselor accidente si anume viteza excesiva si neadaptarea la conditiile de drum? Daca avem conditii de 50 km/h ar trebui sa mergem preventiv cu 40 km/h. Cu Dacia 1310 am putea respecta aceste recomandari.
Nu pot intelege de ce ne-am luat masini moderne rapide si confortabile.
Celor care imi recomanda sa merg legal mai ales in sate le-as recomanda Urziceni-Slobozia si Bacau-Piatra Neamt. Celor care cred ca infrastructura rutiera nu e chiar asa de hulit le recomand Oltenita-Bucuresti (P-ta Sudului) dimineata si Bucuresti-Oltenita dupa-amiaza.
Si in al doilea rand stiti doar ca Romania nu are nevoie de autostrazi pentru ca turistii straini vin cu avionul pana in zona de interes.
Noi ramanem pe plantatie.
Era bine daca doar mi-o '' julea '' ,insa din nefericire '' i-a sifonat uniforma '' dupa cum bine am zis .
Si DA , dar nu cu Dan am ceva si nu port dusmanie , am ceva cu altcineva '' stii tu cine '' :D .Hai sa iti dau un indiciu : Este un tip care noaptea are cosmaruri neplacute ,iar ziua viseaza numai '' delegati si manageri '' ,si cand se apuca sa scrie pe AM , incepe o fraza cu '' lighiane '' ,desi se scrie ligheane ..........dar marog , asa se intampla cand esti nemultumit de viata pe care o duci . Vi si protestezi sa te auda si altii :D
Nu are nicio legatura asfaltul, pentru ca la fel de bine se poate muri si pe vreun lac inghetat unde se aventureaza cretinul ca sa dea la copca sau face manevre idioate sa se dea el mare off-roader.
Nu are legatura nici legislatia, pentru ca unul care-si permite sa conduca un autovehicul fara permis nu da doi bani pe nu-s ce prevederi legale.
Aroganta la volanul unui SUV ucide mai mult decat lipsa de asfalt.
Prostia si imbecilitatea la volanul unui nustiuce "bolid" cu sute de mii de kilometri adus din vest pe post de "avion" ucide.
Daca pe cele de mai sus idiotul le mai si asezoneaza cu o zi petrecuta la birt combinatia devine fatala.
"Gibonul" nu are dubii, nu are remuscari, nu are regrete. Intrebat de reporter daca-i pare rau ca a ucis, raspunsul lui vine ca o flegma-n ochi pentru ca stie ca fapta sa va fi "pedepsita" cu suspendare.
1. Ridicarea pretului carburantului - duce la cresterea de viteza pe orice fel de tronson ( in oras, pe distante scurte cu limita de viteza )
2. Oboseala la volan.
3. Indicatoare ptr. trecerea la calea ferata care nu functioneaza.
4. Intoleranta la volan fata de alti parteneri din trafic ( consecinta a pretului carburantului ).
5. Dezorganizarea activitatii de service.
Masuri pe care le-as propune:
1. Relaxarea pretului carburantului - cel mai important.
2. Organizarea activitatii de service - As vede o programare , minim 1 data pe luna pentru o inspectie sumara , pretul nu ar depasi 50 RON. Se verifica cota minima a placutelor de frana , sist de incarcare (si bateria) . In acest mod , ar fi ca la doctor si oamenii din service ar ramane si nu ar mai pleca. Util ar fi ca periodic sa se faca scolarizari si instruiri pe diferite modele in service. Chir si pentruu ceilalti automobilisti - ar fi util un curs din seria "sa ne cunoastem masina ".
Sunt numai niste propuneri .. :)
Datele statistice sunt importante dar sunt relative fata de alte criterii cum ar fii victimele accidentelor de circulatie in raport cu numarul de autovehicole sau de lungimea utostrazilor si calitatea acestora.