Costul forţei de muncă este un element cu o importanţă majoră atunci când producătorii auto decid locul în care să construiască o nouă fabrică, iar România ar trebui să fie o ţără favorizată din acest punct de vedere. Cel puţin aşa reiese dintr-un raport Eurostat, care a publicat recent clasamentul costului forţei de muncă în Uniunea Europeană.
Deloc surprinzător, România ocupă locul doi în topul ţărilor europene cu cel mai redus cost al forţei de muncă, întrucât salariul este de 5 euro pe oră. La acest capitol suntem "întrecuţi" doar de vecinii noştri de la sud de Dunăre, întrucât Bulgaria oferă doar 3.9 euro pe oră.
La polul opus, cea mai scumpă ţară este Belgia, acolo unde costul orar ajunge la 44.2 euro, în timp ce podiumul este completat de Danemarca (42.9 euro pe oră) şi Suedia (41.6 euro). Germania înregistrează un cost de 38 de euro, în timp ce media la nivelul celor 28 de ţări din cadrul Uniunii Europene este de 25 de euro pe oră, iar în zona euro ajunge la 29.5 euro pe oră. Datele iau în calcul salariile din fiecare ţară a Uniunii Europene, cu excepţia agriculturii şi administraţiei, care nu au fost incluse în acest raport.În ciuda acestor date care ar trebui să reflecte un interes major inclusiv pentru industria auto autohtonă, doar doi constructori au fabrici pe teritoriul ţării noastre: Renault, prin marca Dacia, şi Ford, prin uzina de la Craiova.
În jurul acestora există numeroase fabrici de componente, însă infrastructura precară reprezintă probabil cea mai bună explicaţie pentru lipsa unui interes mai mare din partea producătorilor. Dacia şi Ford solicită insistent de mai mulţi ani realizarea unor autostrăzi între Piteşti şi Sibiu şi, respectiv, Craiova şi Piteşti, pentru a beneficia de rute mai uşoare de transport pentru maşinile produse şi exportate în Uniunea Europeană.
Via Autoactu
Romania isi merita soarta ! Eu am plecat !
Aia ar veni in jur de 8000-8500 euro pe luna...........ceva nu e bine....
Si aia produc big-time pentru propria industrie. Si daca ai nevoie de prototipare in 8 ore, in 7h si 59min iti vine prototipul la poarta fabricii cu scuzele ca traficul e dificil. Si preturile pe masura, evident. Pentru ca seriozitatea si calitatea se plateste.
Inca un exemplu si ma duc...s-a cerut o cotatie de pret la un produs X. Inclusiv la diversi producatori (cu staif) din Romania. In Belgia raspunsul a venit in 48 de ore in Ro dupa 2 saptamani inca se cereau amanari "pentru calcule". Ghici unde este linia ocupata si cine isi ia salariul?