În mod ironic, acest lucru nu împiedica ţara noastră să fie pe ultimul loc în Uniunea Europeană la numărul de maşini raportat la numărul de locuitori.
Potrivit unui raport al Consiliului Concurenţei, România are cea mai scăzută rata de motorizare din UE, cu numai 224 de maşini la 1.000 de locuitori. Cu alte cuvinte, doar doi români din 10 deţin un autovehicul.
Penultima poziţie în clasament este ocupată de vecinii din Ungaria, care deţin 301 maşini la 1.000 de locuitori, cifre apropiate şi de cele din Letonia sau Slovacia.
Vecinii bulgari ocupă locul 22 în acest clasament cu o rată de motorizare de 385 de maşini la mia de locuitori.Ţara cu cea mai mare rată de motorizare la nivelul UE este Italia, acolo unde există nu mai puţin de 621 de maşini la mia de locuitori, de aproape trei ori mai multe decât în România. Următoarele locuri sunt ocupate de Malta, Lituania şi Finlanda, în timp ce media la nivelul Uniunii Europene este de 484 de maşini la mia de locuitori.
Clasamentul complet al ratei de motorizare (număr de maşini la mia de locuitori) (click pe fotografie pentru dimensiune maximă):
Ultimul loc şi la asigurări
Inevitabil, prin prisma acestei statistici, România ocupă ultimul loc în UE şi la sumele de bani alocate pentru asigurările auto. Astfel, un român cheltuie în medie doar 47 de euro pe asigurări auto, comparativ cu 49 de euro în Ungaria sau 69 de euro în Bulgaria.
Pe primul loc în top este Luxemburg, acolo unde un locuitor plăteşte 724 de euro pe asigurări auto.
Totuşi, Luxemburg este şi ţara cu cel mai mare venit pe cap de locuitor din Europa. De altfel, şi următoarele ţări din top sunt cele în care nivelul de trăi este foarte ridicat: Elveţia (585), Norvegia (469) şi Islanda (410).Clasamentul complet al sumelor de bani alocate pentru asigurări (euro/locuitor) (click pe fotografie pentru dimensiune maximă):
Via Consiliul Concurentei (PDF)
Statisticile reflecta de fapt puterea de cumparare a populatiei. Cati isi permit o masina, intretinerea ei corespunzatoare si asigurarea la o firma serioasa?
Iar cu 1.500lei nu stiu daca iti ajung de trait.
Bine zis Zarnastene...Romanii sunt specialisti in masini noi, in branduri etc. insa au bani doar de trecut strada in cel mai bun caz. Vorbim de marea masa nu de bogatani. La discrepantele de venituri (mai ales oras-rural si Bucuresti-provincie), la noi bogatan e si cineva cu un venit lunar peste 3000 de lei, care-si permite o masina noua, non-Dacia la 5-6 ani. Nu vorbim de "stratosfera" celor care fac evaziune si afaceri cu statul, carora le put alte marci in afara de cele premium sau de superlux...
Autostrazi + centuri ocolitoare la orase, de asta avem nevoie, ca sa nu mai vorbesc de salarii decente. Abia dupa aceea sa ne uitam la astfel de grafice.
E adevarat ca cei bogati detin si cate 5 masini in familie si nu orice, dar sunt 1% din populatie !
În țările cu mai multe mașini, majoritatea blocurilor și firmelor au fost gândite cu parcări subterane sau supraetajate. De asta nu ți se par așa multe în alte părți, pentru că ei nu sunt nevoiți să parcheze peste tot.
Primarii nu fură ca la noi și folosesc banii pentru dezvoltarea infrastructurii, nu pentru a-și face ei case.
Bucuresti-ul e poate singurul oras unde da cu +. 2 masini minim la o persoana. In rest lipsa...
Si la mine in oras sunt multe masini dar nu si in judet. In Rm Valcea sunt zeci de Cayenne-uri, sute de BMW -uri 5,.6,7 ., X5 (3 si 4 mai putin), Mercedes cateva sute si ele, Audi alte sute si tot asa. Iar locuri de munca nu sunt si orasul e mic. De unde bani ? EEE doar e Hackerville :)))
Buna stapanire a termenilor folositi se poate dovedi utila in frumoasa meserie de ziarist.
Spre exemplu, "gradul de motorizare" sau "densitatea parcului auto" dintr-o tara sunt lucruri pe care cititorii dumneavoastra, care sunt in mare majoritate, instruiti, le inteleg.
Marturisesc insa ca nu stiu ce inseamna "rata de penetrare a industriei auto" si ce legatura are acest termen cu densitatea parcului auto din Romania.
Poate ne lamuriti dumneavoastra?
Multumesc!