Henrik Fisker revine în centrul atenţiei cu un nou model, la 8 ani după prezentarea celebrei maşini Fisker Karma cu sistem de propulsie hibrid.
De data aceasta vorbim, desigur, despre un model complet electric, care a fost botezat Fisker EMoţion EV. Sportiva electrică promite o autonomie de 640 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei, iar această cifră spectaculoasă este obţinută datorită unei baterii construită în jurul unei tehnologii bazate pe grafen. Din păcate, Fisker nu a oferit informaţii detaliate despre noua baterie realizată în parteneriat de Fisker Nanotech şi Nanotech Energy, iar în realitate această ar putea fi mai degrabă în stadiu de concept.
Viteza maximă anunţată de producător este de aproape 260 km/h, caroseria modelului este realizată din fibră de carbon şi aluminiu şi, deşi este vorba despre o maşină sportivă, aceasta beneficiază de un spaţiu interior generos, în special pentru pasagerii din spate."Fisker a profitat de avantajul noului tren de rulare electric pentru a împinge în faţă întregul compartiment interior.
Acest layout creşte spaţiul interior", afirmă producătorul într-un comunicat de presă.În viitor, Fisker EMotion EV va beneficia şi de funcţii autonome, care vor fi dezvoltate însă de o altă companie. Lansarea publică a noului model este programată undeva în cursul anului 2017, fără să existe o dată mai precisă.
Noua companie Fisker a fost înfiinţată de Henrik Fisker în acest an la 2 ani după ce a vândut unităţile de producţie, design şi inginerie ale fostei sale companii Fisker Automotive unui grup chinez, care nu a preluat însă şi drepturile pentru brand.
Via Motor1
Partea frontala e ceva mai agresiv "sculptata" ce-i drept decit la Tesla Model S (cam prea lisa), dar mimetismul uzual din industria auto se face simtit si-n cazul asta.
Masina va fi insa probabil OK si din p.d.v. tehnic, desi miram-as sa aiba un pret prea accesibil, care s-o faca un concurent real pentru Tesla - plus e-modelele germane, nipone, coreene etc., ce stau "pe tzeava" pentru anii urmatori.
...e linkul unde puteti afla care-a fost istoria hiper-manglelii numite Fisker Inc. (falimentata-n 2013, dupa ce cheltuise 1,4 miliarde USD construind doar 2.200 masini, din care doar jumate au fost vindute... desi costau in showroom-uri 70.000 $, la un pret de productie de 900.000 $ fiecare, hehehe....)
...Asta-i doar una din perversitatile capitalismului insa, fiindca altfel nea' Fisker (ca multi alti escroci de fapt) nu si-ar vedea in continuare linistit de falimente... sigure in loc sa stea in locuri ceva mai racoroase :-) decit insulele tropicale unde-si ride de everybadea, calare pe conturi cu multe zerouri.
Zic asta constient de faptul ca destui comentatori d-aici (mai ales cei cu tzeapa veninoasa-n coada... neagra) ii admira p-astia ca Fisker si ne desfid pe noi "normalos", conform jalnicei lor logici tip "Si tu de ce nu faci la fel, fraiere?"...