Suedezii de la Northvolt tocmai au anunțat că au lucrat la un nou tip de baterie pentru mașinile electrice. Această baterie se anunță a fi una revoluționară, potrivit companiei scandinave. Asta pentru că noua baterie este alcătuită din celule din sodiu-ion, care le vor înlocui pe cele din litiu-ion.
Northvolt spune despre noul tip de acumulator că va fi mai accesibil față de o baterie litiu-ion, deoarece noile celule sunt mai sigure și mai rentabile decât bateriile pe bază de nichel, mangan și cobalt sau acumulatorii pe bază de fosfat de fier. Pe lângă faptul că noua baterie sodiu-ion nu conține litiu, aceasta nu va avea în compoziție nici metale rare, deoarece bateria va folosi materii prime care se găsesc „din abundență”, așa cum spune Northvolt.
Unul din avantajele bateriei de tip sodiu-ion este un nivel de stocare mai mare al energiei, potrivit spuselor companiei. Alături de asta, Northvolt dorește ca viitoarele generații de baterii sodiu-ion să ofere și o densitate de energie mai mare pentru viitoarele mașini electrice.
De altfel, noua baterie dezvoltată de Northvolt are o densitate energetică de 160 Wh/kg.„Lumea și-a pus mari speranțe în ionul de sodiu și sunt foarte încântat să spun că am dezvoltat o tehnologie care va permite implementarea sa pe scară largă pentru a accelera tranziția de energie”, a declarat Peter Carlsson, CEO-ul și co-fondatorul Northvolt.
„Tehnologia noastră cu ioni de sodiu oferă performanța necesară de a permite stocarea energiei cu o durată mai lungă decât chimiile alternative ale bateriilor, la un cost mai mic, deschizând astfel noi căi de implementare a generării de energie regenerabilă. Numai potențialul ionului de sodiu pe această piață va avea un impact semnificativ în demersul către electrificarea globală”, a mai adăugat acesta.
via Northvolt
cand ma gandesc cu cata rezistenta futila se opun schimbarii guralivii astia pro-petrol...pff, n-ai cum frate, n-ai cum sa te opui avansului tehnologic folosind justificari din vechea paradigma, la un moment dat, ele vor cadea ca popicele, asa a fost mereu si asa va fi mereu.
dar pana la urma e firesc ca, atunci cand esti familiarizat cu vechiul mod de a face lucrurile, care ti-a devenit cunoscut si confortabil, sa manifesti teama de schimbare si respingere, pentru ca putini sunt cei care sunt deschisi la nou (cu variatii in functie de specificul cultural).
Asadar mai astept putin, cred ca un an doi pana cand voi avea o oferta demna de luat in seama.
Serios vorbind este o abureală și ce spui n-are de a face cu evoluția, electricele nu pot înlocui pe moment clasicele… cu doar câteva mici excepții aproape irelevante dacă nu se achiziționează cu subvenții nesimțite.
În plus, nu sunt fan “fumegatori” cum zice în comentariul următor, electricele de astăzi nu sunt avans “tehnologic”, sunt în curs de dezvoltare.
În momentul în care vor fi suficient dezvoltate se vor vinde natural și o să scăpăm de voi ca și propovăduitori și pionieri ai evoluției… abia aștept, deșii cred ca va mai dura.
Mai ales că nu aveți nici o contribuție în așa zisa evoluție… doar spectatori a tot știutori care ne spun nouă cum să ne trăim viața.
Așa ceva….
https://www.gizmochina.com/2023/11/24/stellantis-global-recall-jeep-wrangler-4xe-battery/
Poate că ar merita la mașinuțe mici, dacă prețul bateriei va permite apropierea de scorul unei mașini clasice de aceeași mărime.
Ar mai fi multe de lămurit, de la nr. de cicluri, cum rezistă în timp, ce rată de descărcare au stând (și la ce temperaturi) sau cât de greu se încarcă rapid, numai că multe din întrebările acestea nu au răspuns satisfăcător nici din partea bateriilor cu litiu, deci răbdare și tutun, că așa la vorbe stăm bine, ”crapă gheața” cu promisiuni inclusiv chinezii ăia de la universitatea din Beijing, care clamau peste 700 Wh / kg.
Dar mi-e că-ngheață la loc după ce dispar sau scad subvențiile...
De la inceputul omenirii este aceasta teama. Inca de cand a fost folosit intaiul opait. Scria si pe FB despre asta.