Esential
87 | de cai putere dezvolta motorul electric instalat pe Optimal Energy Joule. |
300 | de kilometri este autonomia modelului sud-african. |
87 | de cai putere dezvolta motorul electric instalat pe Optimal Energy Joule. |
300 | de kilometri este autonomia modelului sud-african. |
Salonul Auto de la Geneva va fi folosit ca rampa de lasnare si pentru constructorii mai putin populari. Este si cazul sud-africanilor de la Optimal Energy, care vor dezvalui saptamana viitoare primul lor model, anticipat deja de un concept in cadrul Salonului de la Paris, din toamna lui 2008.
Modelul de serie va fi o compacta electrica, capabila sa transporte cinci pasageri, botezata Joule. Noutatea o va reprezenta trenul de rulare, care consta intr-un propulsor electric, capabil sa ofere 65 de kW, echivalentul a 87 de cai putere, si un cuplu motor generos, de 280 Nm.
Unitatea va fi tinuta in viata de un set de baterii litiu-ion, ce ofera pana la 300 de kilometri autonomie si va putea fi alimentat cu energia unui panou solar pozitionat pe acoperis. Principala sursa de incarcare a bateriilor va ramane insa tot priza, in aceasta situatie una de uz casnic.
Kobus Meiring, directorul executiv al companiei Optimal Energy, a declarat ca "piata vehiculelor electrice va creste considerabil in urmatorii ani. Avem asadar ocazia de a face din Joule unul din pionierii segmentului electric."
Viitorul Joule electric va fi comercializat mai intai pe piata locala, cu un pret relativ abordabil pentru un vehicul electric, mai exact 22.500 de euro. O distributie globala nu va incepe insa mai devreme de 2013.
via | autoblog
Comentarii (3)