Volvo se pregătește să lanseze o nouă generație a lui XC90, care va fi electrică. Recent, constructorul suedez a oferit primele imagini de patent cu viitoarea generație. Noua versiune electrică va purta și un nou nume, care va începe cu o vocală. Este posibil ca aceasta să fie botezată EXC90 sau chiar Embla.
Într-un interviu acordat publicației britanice Autocar, Jim Rowan, CEO-ul constructorului suedez, a confirmat că noul model va fi dezvăluit la finalul acestui an. Mai exact, este de așteptat ca noul SUV electric să apară în una din ultimele 3 luni ale lui 2022.
“Este o perioadă foarte interesantă pentru noi, deoarece ne duce către o altă sferă – este un nou pas către viitor. Acel model este un vehicul extrem de important pentru noi”, a declarat Rowan.
De altfel, noul model promite să fie chiar etalonul constructorului sudez. Deocamdată, nu au fost divulgate multe informații. Știm doar că viitorul SUV electric va fi bazat pe o platformă nouă, dedicată, numită SPA2.
Înainte de lansarea oficială a noului model, Volvo va prezenta câteva dintre inovațiile sale într-un eveniment programat pentru 21 septembrie.
via Autocar
Ceva asemanator lui XC40 care este si full electric, dar si PHEV sau B...
Dar in principiu, EXC90 sau Embla va fi deosebit ca platforma si tren de rulare de XC90 asa cum se vinde astazi.
Sunt de parere ca inca vreo cativa ani buni, un XC90 PHEV e mai ok, pentru ca ai libertatea sa alimentezi rapid la drumuri lungi, iar pentru naveta si plimbari prin zona mergi full electric.
Bani sunt pentru produs curent. Nu se vrea, asta e altceva. Vesticii sunt departe cu electrificarea pentru ca vor. Romanii mult in urma, pentru ca sunt mai limitati.
Deci se poate, nu se vrea.
Ca sa concluzionez, este fix pix ce se face pe parte de electrice, nici o șansa sa se schimbe ceva atâta timp cât Electricele trebuie băgate in priza la fiecare 250 de km și costă dublu fata de 90% din piata auto actuală. Cum am mai spus, deja exista electrice si cu siguranța vor exista ceva mai multe, dar nu exista nici un argument realistic care sa susțină înlocuirea mașinilor clasice cu electrice!ca si fenomen de masa. Încă sunt tari cu peste 60.000.000 de locuitori in care nu se dau nici in fel de subvenție, nu s-a dat si cel mai probabil nu se va da și unde actual nu exista nici 0,1% electrice. Pe an se vând peste 70 mil de masini, calculează singur când vor ajunge Electricele sa conteze si câte trebuie sa se vândă anual. Personal ma pot adapta si la electrică si o pot si cumpara, dar nu ca singura masina si nu in momentul de fata când pur si simplu financiar nu se justifica. De ce as cheltui cu 30.000 de euro in plus pe o masina electrică echivalentul Skodei Superb Scout (doar ca si exemplu). Trei colegi si-au luat anul acesta Kia Rio (te duce de la A la B), cu 12.000 USD si toți ar fi putut cheltui cel puțin dublu, dar nu toți se bagă in datorii pe 5 ani pentru o mașina, chiar nu văd sensul. Unde locuiesc nu exista mizeria cu subvențiile pentru bogății care-si iau electrice.