Noul Ford Focus RS, cel mai puternic şi în acelaşi timp cel mai scump Focus din istorie, are un succes la public care i-a luat prin surprindere chiar şi pe oficialii mărcii americane.
Potrivit unor informaţii publicate de The Truth About Cars, Ford a fost nevoită să amâne livrarea mai multor comezi din cauza faptului că fabrica din localitatea germană Saarlouis nu face faţă numărului foarte ridicat de cereri. În urma acestei situaţii, Ford a decis ca cei care au comandat un Ford Focus RS fabricat după 1 iulie 2016 să aibă prioritate, însă problemele vor fi amplificate şi de faptul că fabrica de la Saarlouis va fi închisă pentru lucrări de mentenanţă până în 15 august.
Noul Ford Focus RS beneficiază de aportul tehnic al unui motor turbo din seria EcoBoost. Acesta are o cilindree de 2.3 litri și dezvoltă 350 CP și 440 Nm (470 cu funcția Overboost). Disponibil exclusiv în combinație cu o cutie manuală cu șase trepte optimizată pentru rulare dinamică, Focus RS reușește să parcurgă 0-100 km/h în 4.7 secunde și să atingă o viteză maximă de 266 de km/h. Consumul mediu mixt anunțat de Ford pe versiunea cu Start-Stop este de 7.7 litri/100 km (6.3 extraurban și 10.2 urban).
Noul Focus RS poate fi achiziţionat şi în România în schimbul sumei de 37.000 de euro cu TVA inclus.
Via Motor1
Toata presa o lauda. Am un prieten jurnalist care a condus masina si a zis ca e cea mai tare masina sub 100,000 de euro pe care a condus-o. Si omul cu asta se ocupa: conduce masini.
Daca e jurnalist, da-i numele; oricum poate fi subiectiv
De altfel la nivel mondial (si european si in Romania chiar) e cea mai vanduta masina sport cu V8-ul, nu cu 2.3-ul care era gandit pentru economie. Se confirma teoria ca in cazul unei masini sport economia e doar marketing ieftin pentru ca oricum clientii se indreapta spre versiunile de top.
Acum, fiecare cu gusturile si nevoile lui.
Ford oricum e pe val cu masinile de perfromanta, pentru ca si GT-ul are o tona de comenzi.
Ai dreptate, toate cele 3 sunt niste succese, dar legat de mustangul GT cu 5.0l, e firesc sa fie cel mai vandut, fiindca doar ala e un muscle car veritabil (adica musai V8); idar sa nu uitam ca in tarile din occident impozitul pt acea cilindree e mai mic decat in Romania, unde dai vreo 2000 euro anual; de 5% din pretul masinii