CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
După ce Volkswagen a recunoscut că sistemul său de fraudare a testelor de emisii a fost instalat pe 11 milioane de mașini echipate cu motorul 2.0 TDI de 150 de cai putere, apar noi scenarii privind sancțiunile pe care conglomeratul le poate suporta în viitorul apropiat.
Într-un comunicat oficial, Volkswagen anunța că a instituit o rezervă de 6.7 miliarde de euro pentru revizuirea problemei, însă această sumă ar putea fi infimă pe lângă sancțiunile anticipate deja de presa internațională.
Mai nou, o analiză publicată de Los Angeles Times susține că, indirect, Volkswagen a scos din buzunarul americanilor plătitori de taxe o sumă impresionantă, de 51 de milioane de dolari. Calculul este destul de simplu.
În anul 2009, modelele Jetta și Jetta Sportwagen, echipate cu motorul diesel incriminat se calificau pentru un bonus eco oferit de Statele Unite.
Bonusul era în valoare de 1300 de dolari și a fost oferit doar în anul 2009. An în care Volkswagen a vândut 39.500 de unități Jetta și Jetta Sportwagen. Prin urmare, toți cei 39.500 de clienți au putut beneficia de o reducere de 1300 de dolari, suportată de statul american. Un calcul simplu ne aduce la 51.350.000 de dolari oferiți ca subvenție.Luke Tonachel, directorul proiectelor ecologice în cadrul Consiliului Național pentru Apărarea Resurselor Naturale din SUA, a declarat că fapta celor de la Volkswagen a dus la consecințe regretabile pentru plătitorii de taxe americani. ”Guvernul a fost eficient atunci când a venit vorba de a ajuta tehnologiile eco, însă acest caz este o dovadă clară că banii au fost cheltuiți inutil, pentru o soluție care nu ajuta la obținerea unui mediu mai curat”.
Același Tonachel susține că autoritățile din SUA trebuie să ia în calcul și cele 51 de milioane de dolari, atunci când vor stabili penalizările pentru Volkswagen.
via latimes
Comentarii (4)