Subvenții de 3.2 miliarde de euro pentru producţia de baterii electrice în Europa: printre beneficiari se numără BMW, PSA și Opel

de Paul Cosma
Marti, 10.12.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Comisia Europeană a aprobat ajutoare de stat în valoare de 3.2 miliarde de euro pentru producția de baterii electrice pe Bătrânul Continent, astfel încât Europa să recupereze decalajul față de Asia. Banii de la state precum Germania, Franța, Italia, Polonia, Belgia, Suedia și Finlanda vor ajunge la 17 companii, printre care BMW, grupul PSA și Opel.

Producția de baterii pentru mașini electrice este considerată un sector de “importanță strategică” de către autoritățile de la Bruxelles, care au dat “undă verde” pentru un proiect de anvergură în Europa.

Subvenții de până la 3.2 miliarde de euro au primit aprobarea Comisiei Europene și vor ajunge la 17 companii din Europa, printre care BMW, joint-venture-ul PSA-Opel-Saft, BASF sau Varta.

Potrivit Comisiei Europene, banii provin din următoarele țări: Germania (1.25 miliarde euro), Franța (960 milioane euro), Italia (570 milioane euro), Polonia (240 milioane euro), Belgia (80 milioane euro), Suedia (50 milioane euro) și Finlanda (30 milioane euro).

Opel a transmis că Automotive Cell Company (ACC), compania pe care o deține alături de PSA și Saft, ar putea să finalizeze planul de business în “câteva săptămâni”. Surse apropiate de situație spun că producția ACC de baterii pentru mașini electrice ar putea debuta undeva în jurul anilor 2024-2025.

Carlos Tavares, CEO-ul grupului PSA, declarase în septembrie că acest proiect este dependent de ajutorul financiar din partea Franței și Germaniei, ajutor ce acum a fost aprobat și confirmat de Comisia Europeană.

Via Automotive News, DW, Comisia Europeană

Comentarii (25)

  • 149451364
    grupul psa include si opel acum, nu mai trebuia pomenit separat.
    e ca si cum ai zice grupul renault plus dacia
    grupul volkswagen plus skoda
    14 1
  • ACE - Craiova
    Concernul german MERCEDES BENZ nu poate sa onoreze comenzile pentru modelul electric EQC din cauza LIPSEI bateriilor de acumulatoare....jenant....
    18 4
  • Tesla- 840 000 de masini electrice livrate in 9 luni de zile de la inceputul anului,sar de 1 000 000 pana la sfarsitul.lui. Marcile Europene- "Surse apropiate de situație spun că producția ACC de baterii pentru mașini electrice ar putea debuta undeva în jurul anilor 2024-2025". Bravo baieti,ati pierdut trenul!
    11 4
  • inexorabil
    Ei, acum cine s-ar mai îndoi de natura (nu mai este demult doar un substrat) chiar ostentativ “roşie” a mastodontului europeist?...

    Vai, vai, vai, s-a dus pe copcă orice referire la capitalism în privinţa “Occidentului”.

    Şi cum, bre, joaca puerilă de-a electricitatea “mobilă” li se pare capetelor neîncoronate din Turnul Babel bruxellez “sector de importanţă strategică” ?! Pe bune ??? Nu există niciun fel de alte priorităţi…mai stringente? De pildă, nu credeţi că analfabetismul din rromanika – şi cel propriu-zis, şi cel “funcţional” – ar merita mai multă atenţie din partea domniilor voastre? Că tot se plânge “mainstream media”, aripa valahă. În mod garantat aţi câştiga forţă suplimentară de muncă…inteligentă. Dar voi tocmai un asemenea deznodământ n-aţi accepta nici arşi în cazul românilor. Cum adică? Un şcolit (aşa cum trebuie) în plus = un sclav în minus…Căci corporatocraţia europeistă are nevoie de “dumbheads” din “Estul înapoiat” ca înecatul de oxigen.

    UERSS, ţi-ai dat fatalmente foc la valiza…ideologică. În acest moment, eşti “de Dreapta” cum sunt eu paracliser. De fapt, dacă tocmai J.C.Juncker nu şi-a ascuns de public admiraţia sinceră pentru Marx, atunci nu mai are niciun rost, dragă Uniune, să te prefaci…Cu alte cuvinte, zi-o/fă-o pe de-a dreptul! Ca să ştim o treabă şi să nu ne mai cufurim pe noi cu “principiile, valorile şi standardele civilizaţiei occidentale”.
    14 21
  • Clique
    Vreau să văd cine o să recicleze toate bateriile astea.
    Caucicurile văd că se reciclează, bateriile de telefoane văd că se reciclează în draci... (a se înțelege ironia)
    Și vreau să văd de unde o să scoată atâta lithium, fiindcă este foarte limitat.
    Asta este fix un tun, pe baza cine o mușcă o mușcă.
    Cred că asiaticii se amuză copios pe tema asta.
    17 8
  • @clique. Din pacate cauciucurile nu se recicleaza,pe unele le resapeaza,pe altele le devulcanizeaza si le transforma in bitum sau in covoare cauciucate dar 95% dintre cele folosite pur si simplu sunt stocate pe terenuri imense sau arse pentru curent. La o masina ,cauciucurile sunt cele mai rele consumabile cu mediul,d'aia e ciudat cand mai vad pe unele scris green-x,marketing.Sunt foarte greu si scump de reciclat mai ales cele care au sarme prin ele,adica aproape toate,nu le poti taia in bucati si sa scoti sarmele din ele si sa folosesti doar cauciucul.
    12 6
  • @tratraurs. Vezi ca articolul cu Tesla a primit o erata la semnalul unui cititor. Tesla a produs 840k masini in total din 2010 pana in 2019 nu doar in acest an. In acest an se duce spre 300k masini.
    In aproximativ acelasi interval Mercedes a vandut 500k S-uri la un pret mediu ce sare de 100k euro
    16 2
  • Elvira
    Intru pe site aproape zilnic sa citesc despre masini si industria auto. Rubrica de comentarii e spectaculoasa ca citesti comentarii hilare cu pretentii de geopolitic si ideologie. Probabili sunt aceeasi troli eurofobi, anti UE, anti ecologie, anti Greta etc. ce apar pe toate siteurile.
    13 26
  • @alex. Am vazut si eu c-a fost o greseala,totusi,despre s class,cea mai vanduta masina de lux din triada,aa n.o umflam in pene,poftim cifrele ei de vanzari pe ani ,
    2018 14.373
    2017 14.757
    2016 14.967
    2015 16.583
    2014 17.638
    2013 8.736
    2012 7.299
    2011 9.619
    2010 10.505
    2009 12.086
    2008 16.589
    2007 21.223
    2006 24.858
    2005 12.609
    2004 13.795
    2003 18.469
    2002 21.331
    2001 30.609
    2000 31.395
    1999 33.667
    1998 10.960
    1997 13.825
    10 6
  • @ Automarket
    Inteleg ca va place scandalul (dezbaterile aprinse), si de asta preferati sa nu moderati discutiile chiar atunci cand sar de pe un fagas civilizat. Stiu ca va promovati ca fiind site-ul auto cel mai comentat, totusi cred ca la un moment dat ar trebui sa intervina un admin pentru a tria anumite comentarii rasiste, xnenofobe sau pur si simplu jignitoare.
    Este doar o sugestie pentru mentinerea unei minime calitatati a materialului postat si pastrarea unui site civilizat.
    Va multumesc.
    16 22
  • pierre patrat
    @Elvira: posibil, insa nu sunt chiar asa multi troli pe aici cum misuna pe alte site-uri.
    11 24
  • @curcubeu_alex. N-ai vrea tu sa te faci admin si sa triezi(cenzurezi)toate comantariile care nu se aliniaza la noile norme politic corect sau ale unor oameni (cum e inexorabil) care iese din tiparele de gandire ale maselor?
    23 7
  • inexorabil
    Ca să isprăvim tărăşenia “aberantă” : cel mai fierbinte obiectiv (dar nedeclarat public, evident) al lui “Big Brother” este să elimine “balastul” incorectitudinii politice, plus, la un moment dat, cel al incorectitudinii…ecleziastice, fiindcă Biserica va fi “confiscată” (instituţional) de Mişcarea Ecumenistă, care va impune dogme “conforme” cu “realităţile curente”. Astfel, totul va deveni un Ersatz, la toate etajele Societăţii Globale. Iar Poliţia Gândirii va fi însărcinată (din cele mai înalte “sfere”…) să depisteze negreşit (inclusiv datorită înaltelor tehnologii care vor permite “monitorizarea” nu doar a mimicii, ci şi a…stărilor sufleteşti) şi să penalizeze necruţător orice “inadecvare” la Ersatz. Şi nu doar că “frica naşte respect” (Adolf Hitler) – la adresa autorităţilor – dar frica va paraliza realmente omul-plastilină tipic ultimelor clipe ale istoriei. Şi cum să nu rezulte o asemenea panoramă neverosimilă, din moment ce…“Vai vouă, pământule şi mare, fiindcă diavolul a coborât la voi, având mânie mare, căci ştie că timpul lui este scurt” (Apocalipsa 12:12). Acum, voi, “non-misticii” de alde Alpianu, trataţi subiectul în derâdere, dar sper să nu vă îngheţe rânjetul stupid pe buze…Vouă şi/sau urmaşilor voştri.

    Voi savura şi preţui fiecare moment în care voi manevra şi admira giuvaiere şi exponate ale “putorii fosile”, căci nu ştiu cât va mai dura vremea de graţie…

    Oricum, nici eu, aidoma lui Mister K, nu-mi doresc neam să “prind” Era care m-ar scoate din minţi, nu că m-ar înspăimânta…Numai că nu voinţa mea este suverană în acest sens.

    SFÂRŞIT (sau poate că nu încă…).
    16 11
  • @ACE-Craiova: tu, la fel ca toti leftarzii, nu faci altceva decat sa confirmi apucaturile stangii. Si anume sa cenzureze. Asta ii place stangii: sa interzica si sa cenzureze. Cu alte cuvinte voi, astia de pe partea stanga, invitati autoritatile/statul la cenzura. Libertatea, un deziderat al intregii umanitati, va incurca, va deranjeaza. Asadar va bagati singuri in rahat. Dupa care, cand nu mai puteti controla pocinogul, incepeti plangeti sughitzand dupa dreapta sa vina sa rezolve rahatul urias si pestilentzial pe care l-ati facut voi cu manutza voastra.

    Daca totul s-ar termina aici n-ar fi nicio tragedie. Baiul e ca odata ce problema a fost rezolvata ca de fiecare data de altii, nu de voi, va apucati constiinciosi sa recreati aceeasi problema de la zero, vi se casuneaza voua ca prima data nu v-a iesit pentru ca ati gresit voi ceva, dar "acum va fi mai bine - v-ati invatat lectia". Asadar o luati de la zero si apoi din nou totul se termina in dezastru. Dupa care trebuie din nou sa vina altul sa curete dupa voi.

    In caz ca nu te-ai prins, e o altfel de descriere a ideii larg vehiculate prin Occident ca comunismul a fost o idee buna, dar implementata gresit.

    PS: pentru claritate morala si pentru obiectivitate, poti sa dai niste exemple de rasism din comentariile de aici?
    PPS: daca indivizi ca tine sunt in tagma motocilistilor, incep sa am dubii in legatura cu calitatea acestei categorii. Pana acum, am intalnit doar motocislisti demni de toata admiratia.
    17 7
  • Scuze, comentariul era prentru green alex
    10 6
  • gretaxatu
    right PMC-inexo:
    They're not blocking "hate speech". They're blocking speech they hate.

    mai pe limba noastra si la tema, se remarca inmultirea subventiilor pentru isteria e-eco.
    bonusuri deci nu numai pt (relativ)bogati sa cumpere bev-uri ci si pt noul electro-capital
    subventii create doar prin noi taxe-accize etc dar numai pt saraci/normali dar declarativ venite din cer = de la mamuca ue

    cit despre stimabilii elvira+pierre etc le recomand sa nu mai doarma la orelele de psiho-inginerie sociala
    25 5
  • @ Tatraus

    Daca actualul S a ajuns la 500.000, din 2013 incoace, cifrele tale adunate pana in 2018 dau mult mai putin, de cinci ori aproximativ, alea sunt vanzarile pe o piata, nu globale.
    11 1
  • gretaxatu_2
    ca sa vedeti ipocrizia uber-guvernantilor impartitori de miliarde cui nu merita
    https://www.caradisiac.com/le-gouvernement-allemand-pas-toujours-en-phase-avec-la-promotion-de-l-ecomobilite-180270.htm

    din ale lor 237 masini personale doar 3 sint electrice... si 143 diesel
    halal eco-politruci
    22 6
  • Elvira
    @pierre patrat
    e greu sa nu ma simt descurajata cand din prima am fost trimisa la cratita.
    In fine, mai bine ma rezum la citit doar articole, ca nu stiu sa fac munca de psihiatru. Sau poate oamenii sunt platiti pentru ceea ce fac, ca altfel e greu de justificat ura asta pentru masinile electrice. Cu care recunosc si ei ca nu au nimic. De fapt, deranjul (pentru ei) e ca trendul eco ar fi generat de un curent care nu e al lor. De aici si citatele din biblie si teoriile ca ne ataca extraterestrii, reptilienii, homosexualii etc.
    9 22
  • pierre patrat
    @Elvira: cu siguranta marile companii petroliere investesc bani frumosi in actiuni de denigrare a industriei mobilitatii alternative. e de inteles, cand simt ca le fuge pamantul de sub picioare, ar face orice sa isi pastreze pozitiile.

    totusi, pe cei care posteaza infocat pe aici pro industrie petroliera si anti electrificare ii creditezi cu mult prea multa inteligenta. nu e cazul, replica cu trimisul la cratita e elocventa. daca tu ai fi OMV, sa zicem, ai plati doar pentru actiuni nedetectabile de denigrare a concurentei si in acelasi timp generatoare de rezultate concrete, nu troli dereglati gen mos psihoza, cu zero aderenta la oameni cu un minim de minte/educatie, intuitie si bun simt.
    9 15
  • @Elvira-nu trebuie sa te intereseze ceea ce spune tumoarea aia intelectuala. Pupatorul ala de moaste este un misogin ordinar asa ca imi cer eu scuze in numele celorlatl barbati civilixzati de aici. Si de acord cu tot ce ai spus acolo. Ai spus in 2 fraze mai mult decat a spus nesimtitul ala ordinar de cand mazgaleste pe forumul asta.
    @ Green Alex-am intrebat acelasi lucru si eu. Se pare ca Automarket vrea sa aiba in final un singur postac si ala cel mai idiot posibil.
    @pierre patrat-de acord cu tine in totalitate..
    9 16
  • Din proprie experienta am observat ca oamenii se incing peste masura, pe internet si in realitate cu precadere in perioada postului de Pasti si de Craciun. Poate sunt coincidente dar e prea de tot.

    @inexorabil, vad ca incerci sa ma atragi si pe mine si pe @mip in discutia asta interminabila. Am sa-ti spun care e parerea mea despre @Alpine_77.

    In primul rand il cunosc prea putin ca sa ma pronunt despre persoana lui, sau sa emit judecati sau verdicte. De nici un fel. Fiecare isi are istoria lui si povestea vietii lui, care il determina sa spuna un lucru sau altul la un moment dat. Strict din domeniul auto, ca doar despre asta vorbim aici 90%, e un tip care are respectul meu. Cunoaste foarte bine masinile, atat europene cat si americane + asiatice. Deci daca are vreodata ceva de spus, eu il ascult cu atentie. Amicul nostru @kiro a testat enorm de multe masini la viata lui si stie foarte bine la ce sa se uite, si sa vada detalii carora noua ne scapa. In opinia mea, @Alpine_77 e pe acelasi nivel, cu un plus ca el si restaureaza masini si are o experienta fenomenala in domeniul asta, experienta pe care sunt suta-n mie, n-o are nimeni aici pe Automarket.ro.

    Viata lui personala, e .... personala. Religios, nu e ciorba mea sa emit judecati si opinii in legatura cu nimeni. Cu absolut nimeni. Cu atat mai mult cu cat le am pe ale mele si am defecte cu care trebuie sa lupt si sa le indrept. Am avut prieteni si prietene de o calitate exemplara atat in Romania cat si aici, care erau "pocaiti", catolici sau de alte orientari religoase. Niciodata in viata mea n-am judecat pe nimeni dupa religia din care face parte. Poti sa pierzi prieteni foarte pretiosi de la care ai ce sa inveti cu adevarat, daca ii "tai: de pe lista pe considerente religioase. Isus nu ne-a spus niciodata sa fim ortodocsi, catolici, protestanti sau mosaici.

    Am spus ca nu vreau sa mai intru pe subiectul asta si n-am s-o mai fac. Sau cel putin incerc. Daca-mi dai voie, @inexo, am sa te citez pe tine insuti, cand spuneai la un moment dat ca nici tu n-ai incercat destul sa atragi pe "atei" de partea ta prin alte metode decat cele folosite pana acum. Daca pot fi numite metode :)

    Oricum, suntem in postul Craciunului si eu cred ca ar trebui sa avem o alta stare de spirit acum. Intelegi foarte bine ce vreau sa spun. Poate un pic mai multa ingaduinta, si mai putina tulburare in suflet. Altfel la ce ma tinem post? Post pe care eu nu l-am tinut nici macar o zi,, dar incerc sa fiu un pic mai calm la volan, sa stau mai mult cu familia si in general, sa ma linistesc cu adevarat in sinea mea. Daca nu acum, atunci cand? Nu vreau sa am polemici cu nimeni, nu de dragul de a fi "politically correct" (ceea ce urasc), dar pentru ca pur si simplu imi doresc cu adevarat ca zilele astea sa fie totul un pic ... altfel.

    Peace ... Really :)
    14 3
  • inexorabil
    Din punct de vedere duhovnicesc (deci nu al meu personal…deşi este şi al meu personal), se poate considera păcatul suprem ca un creştin dreptbotezat să “valideze” opţiunea ateistă sau eretică a unui seamăn şi apoi să şi relaţioneze cu el, ba chiar să se împrietenească! În acest sens, propun următorul magnum argumentum: “Nu vă lăsaţi înşelaţi. Tovărăşiile rele strică obiceiurile bune” (1-Corinteni 15:33). Biserica este comunitate, nu “viaţă privată” (deşi, axiomatic, credinţa se afirmă tocmai ca un atribut exclusiv al sufletului), deci nu există justificare pentru intenţia şi atitudinea de a fi “pozitiv” (sau îngăduitor) faţă de un rătăcit. Contrar teoriei tale tipice sincretismului religios pre/pro-antihristic, Iisus le-a dăruit oamenilor Biserica (doar una, nu mai multe !!! – fapt atestat inclusiv de Crez), alias temelia pământească a Casei Sale din Ceruri, cea fără de sfârşit, nu ramuri religioase, şi nici nu i-a îndemnat să se constituie în secte/denominaţii “creştine”. Şi măcar dacă ateii sau ereticii ar tăcea, ca regulă perenă…n-ar mai revolta pe nimeni! Aşa însă…sunt obligat moralmente la actul imperios al apologeticii. Evident că nu se cade pe AM, dar tocmai aici se produc uneori…sacrilegiile verbale. Iar de pacifism păgubos (în primul rând de sine…) se ferea straşnic şi Sf. Ilie Cleopa: “Că o să mă întrebe Mântuitorul!”.

    Zici că te confrunţi cu păcate (spune-le pe nume, nu "defecte"), Zărne – ce crezi?...şi eu! Şi încă toate miliardele de suflete ale istoriei. Dar, totodată, nu concep să-l adaug la socoteală pe acesta: “Prin tăcere, Îl trădăm pe Dumnezeu!” (Sf. Grigore Teologul). Şi nu contează că eşti cleric sau “simplu” mirean – faci parte din pliromă, deci TREBUIE să reacţionezi ori de câte ori observi limpede că Adevărul devine ţinta atacurilor mârşave. Fiindcă “acolo” Sus nu sunt toleraţi nicicum indolenţii, laşii…Nu i-ar blagoslovi nicio scuză imaginabilă! (a blagoslovi cu sens hiperbolic).

    Altfel, mi se pare suspect şi faptul că nu condamni nici aversiunea înverşunată (de fapt…turbată) a alpinului faţa de persoana mea! Prin urmare, nu-ţi ascund acest adevăr: mă simt foarte decepţionat de modul cum tratezi problema şi cum mă tratezi şi pe mine (în public).

    Eu, unul, nu-l calific drept un tip “avizat” în sectorul auto; nu susţin asta “din ură” (căci nu ura, ci mila este sentimentul meu dominant, în ceea ce-l priveşte), ci fiindcă mi-a dovedit că, deşi ele se află chiar sub nasul lui, nu le desluşeşte rostul, în definitiv nu înţelege menirea…musclecarurilor (spre edificare, a se vedea articolul de pe AM “Dispari în 60 de secunde: Bugatti Chiron”). Oricum, bravo, ascultă-l ca pe un înţelept/mentor/guru (este dreptul tău inviolabil) – eu însă îmi “permit” ca nici măcar branţuri să nu-mi confecţionez din “ştiinţa” lui. În contrast, chiar în cadrul AM am depistat persoane (şi le voi “adulmeca” în continuare), ce-i drept, mai înzestrate, mai cultivate şi mai experimentate decât mine (nu doar la capitolul automobile) şi pe care întotdeauna le voi citi cu ne(di)simulată fervoare (iar dacă m-ai întreba “Dar nu te interesează dacă sunt şi creştini?”, ţi-aş răspunde că, în mod indiscutabil, au căpătat această calitate prin Botez şi că nu şi-o compromit manifestându-se într-un mod vădit şi reprobabil, precum alpianu, indiferent că pe unii dintre ei îi caracterizează mai puţină credinţă decât ar fi firesc şi indiferent că dumnealor nici măcar nu abordează teme spirituale!), iar arhiva AM mă poate ajuta oricând aş avea nevoie de o sugestie sau chiar de vreun procedeu personal al dânşilor, valabile pentru o conjunctură sau alta.

    PS. Nu ţi se pare straniu să doreşti “pace şi bunăvoinţă” faţă de…îndrăciţii nu doar ateişti, ci şi antiteişti?! Logic, cum să serbeze ăştia…Naşterea Domnului?!? Tu realizezi ce spui?...Altfel (adică referitor la ceilalţi), sfatul tău este mai mult decât salutar. Şi, în pofida puternicei amărăciuni resimţite, îţi voi da satisfacţie, fiindcă, în mod obiectiv, ai dreptate: m-am “inflamat” şi eu mai intens decât aş admite eu însumi…
    11 10
  • @Zarnesteanu-multumesc pentru apreciere. Imi pare rau ca trebuie sa folosesc limbajul respectiv dar cred ca totul are o limita. Tu nu trebuie sa te implici in chestia asta, Automarket ar trebui sa se implice. Magarul asta mereu jigneste pe toata lumea si isi imprastie laturile spirituale unde nu isi au locul. Pacalici din astia au aparut protejati de tastatura pentru ca fara, ar ramane mereu in intunericul mintii lor gaunoase. Religia este o problema strict personala si asa cum unul o iubeste, tot asa altul poate sa o desconsidere. Dar repet, fiecare poate sa creada in ceea ce vrea atata timp cat nu agaseaza.
    Limbricul asta obraznic trebuie pus la punct odata sa inceteze cu injuriile si judecatile lui tampite la adresa altora. Cat timp isi exprima strict opinia sa despre masini, fara injurii sau judecati asupra altora, eu nu am nici o problema cu nimeni. Dar in cazul dobitocului, in acest moment, nu este cazul.
    In alta ordine de idei, daca vreodata treci prin NY sa imi spui si ne putem intalni. Si este valabil pentru oricine este intrecere de pe acest forum.
    9 15
  • gretaxatu_3
    loool, @elviroiu ar fi unica femeie din galaxie care intra zilnic pe AM "sa se informeze despre industria auto"
    in plus isi raspunde singur(a) cu alt nick dandu-si dreptate. evident ca n-am probe, dar o minima analiza semantica inroseste turnesolul
    iar utilizarea de nickuri feminine e o tactica veche de sensibilizare agresiva a disruptorilor de forumuri
    dar nu numai a lor. colegu kotegaeshi ar trebui sa stie de ex ca PM-ul ...lui din NZ Jacinda Ardern nu-i deloc femeie

    concret si scurt, doar permiterea postarilor de pe conturi ar mai putea limpezi oarecum apele (poate nici eu nu sint... eu)
    16 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru