În 2022, Subaru a anunțat că nu va mai produce modelul WRX STI, unul din modelele preferate ale fanilor mărcii. Anunțul la acel moment a venit la câteva luni după lansarea noii generații WRX, succesorul variantei berline a lui Impreza. Acum, la 3 ani după acel anunț, Subaru s-a răzgândit și tocmai a lansat o nouă generație a legendarului WRX STI.
Noul model prezentat în cadrul Salonului Auto de la Tokyo este creat cu ajutorul celor de la Subaru Tecnica International, divizia de performanță a mărcii japoneze. Astfel, noul model de performanță primește acum un motor mai puternic, precum și elemente noi pentru caroserie. Noul Subaru WRX STI va putea fi recunoscut după o caroserie mai aerodinamică, ce include aripi evazate, un eleron din fibră de carbon și numeroase accente negre.
Alături de asta, noul model primește jante BBS de 19 inch încălțate în anvelope Michelin, frâne din partea celor de la Brembo, amortizoare controlate electronic și un răcitor al lichidului de transmisie dezvoltat de Subaru Performance.
Și în habitaclu sunt câteva dotări noi, cum ar fi scaune Recaro de tip scoică, centuri de siguranță roșii, numeroase suprafețe finisate în negru lucios și o plăcuță specială cu numărul exemplarului.
Sub capotă, motorul boxer turbo în 4 cilindri de 2.4 litri al lui WRX STI dezvoltă acum 296 de cai putere și un cuplu de 375 Nm. Prin comparație cu un WRX obișnuit, versiunea STI are 25 de cai putere și 25 Nm în plus. Totuși, noua generație WRX STI nu este la fel de puternică prin comparație cu generația precedentă, care oferea 300 de cai putere.
De asemenea, tot față de generația anterioară, noul WRX STI renunță definitiv la cutia manuală în favoarea unei transmisii automate CVT, numită Subaru Performance Transmission. Deocamdată, Subaru nu a dezvăluit performanțele noului model.
Noua generație Subaru WRX STI va fi produsă într-un număr foarte mic. Mai exact, producția va fi limitată la doar 500 de exemplare și va fi disponibilă doar în Japonia.
via Subaru
Vai di mini si di mini ..
Or sti ei ceva dar poate li-i rusine sa zica.
Numai *avantaje* la CVT, transmisia care, dpdv teoretic, ofera o infinitate de trepte utilizatorului, in practica insa, lucrurile stau cu totul altfel, doar la capitolul fiabilitate sa exceleze oarecum.
Concluzionez că Subaru se înșeală amarnic.