Toţi cei care iubesc mirosul de benzină şi sunetul inconfundabil al unui Subaru dincolo de curbă vor fi bucuroşi să facă cunoştinţă cu noua generaţie WRX STI, expusă astăzi, în premieră, la Salonul Auto de la Detroit. După seria de imagini scăpate pe internet, japonezii îşi răsfaţă fanii cu o serie de fotografii capabile să sugereze performanţele modelului nipon.
Spre deosebire de vechea generaţie, noul WRX STI va fi disponibil doar în variantă sedan. Aspectul sportiv va fi asigurat de un kit de caroserie, deconspirat deja zilele trecute. Acesta include un spoiler faţă nou, o capotă cu priză de aer centrală pentru răcirea celor patru cilindri, praguri laterale, un deflector masiv, din fibră de carbon, şi două perechi de ţevi de eşapament.
Motor turbo de 305 cai putere
Şi pentru a respecta tradiţia, Subaru nu a uitat nici de eleronul supradimensionat, aşezat pe uşa portbagajului. Pachetul estetic este completat de un set de jante aurii cu dimensiuni de 18 inch, pe care au fost montate pneuri de performanţe.
turbo, capabil să producă 305 cai putere la 6000 de rotaţii şi un cuplu motor de 393 Nm la 4000 de rotaţii. Resursele sunt asistate de o cutie cu şase rapoarte, revizuită, care transmite totul către tracţiunea integrală Symmetrical All-Wheel Drive.
Testat intens chiar şi pe celebrul circuit de la Nurburgring, noul WRX STI este animat de un motor cu patru cilindri, de 2.5 litri, Nu lipsesc sistemul de control al dinamicii (VDC) şi nici funcţia Torque Vectoring Control. În plus, Subaru WRX STI câştigă puncte la capitolul ţinută de drum pentru că beneficiază de un ampatament mai mare cu 25 de mm.Cum s-a născut WRX STI
După cum mulţi dintre voi ştiu deja, modelul care a născut ideea de WRX şi mai apoi pe cea de STI a fost Impreza. Modelul a fost introdus pe piaţă în 1993, an în care publicul făcea cunoştinţă şi cu primul WRX. Maşina era echipată pe atunci cu 240 de cai putere pe piaţa din Japonia, însă în Europa venea cu doar 208 cai şi un nume diferit: Impreza GT. În 1994 modelul ajunge să ofere deja 260 de cai putere. Şi tot în acelaşi an, alături de WRX apărea logo-ul STI, abrevierea de la Subaru Tecnica International, echipat cu suspensie, transmisie şi motor revizuite. În 1996 japonezii adaugă încă 20 de cai şi urcă totalul la 280.
A doua generaţie Impreza, înscrisă între anii 2000 şi 2007 a beneficiat de asemenea de o versiune WRX STI, propulsată de un motor turbo de 2.5 litri. A treia generaţie Impreza a adus o noutate greu înghiţită de fanii WRX STI: o variantă de caroserie hatchback. Maşina venea cu 300 cai putere şi 407 Nm în Europa. Abia în 2011 Subaru răspundea criticilor şi lansa o variantă sedan.
Bravo Subaru !
au spus de la inceput japonezii ca targetul lor cu noul wrx sti va fi sa`l faca mai manevrabil ca oricand (ei au folosit porsche ca si inspiratie). daca isi doreau mai multa putere, fiti siguri ca o scoteau din motorul asta. insa ei au considerat ca e de ajuns sa ai 305 cp si o masina mult mai placuta/responsive la condus. 90% din sti uri au motorul modificat la putere/cuplu, putea sa aiba stock 500cp, tot umblai la motor, ca pt asta iti iei subaru...
au schimbat suspensiile, au schimbat raportul puterii fata/spate, au schimbat sti drive... nu e o masina total noua, e o masina imbunatatita acolo unde sti ul avea nevoie - handling.
Astept raspunsul celor de la Mitsubishi prin Ralliart caci prin Evolution am inteles ca vor sa concureze cu NSX-ul de la Honda.
comparatii din astea putem face de dragul discutiei, insa nu au rost. nu`s masini de circuit stii bine. se pot compara eventual cu un audi s4...cel mult.
p.s. asta-i masina de raliu nu doar de autobahn sau de liniute de la un semafor la altul
tu nu pricepi de fapt ca STI si EVO sunt intr`o categorie aparte, doar ele si atat, deocamdata : street rally cars le zic eu.
ca sa intelegi...
sunt oameni si oameni si oameni. targetul pt evo, sti...e altul. unii care stiu ce e un motor boxer, ce e diferential central mecanic, ce isneamna centrul de greutate mai jos al masinii...
si repet, 99% din ele vor fi modificate in plus. sunt convins ca motorul acum are rezerve de putere fata de generatia anterioara, care crapa intr`o veselie chiar si stock.
apropo, daca tot comparam, sti va costa 29 000 lire, deci undeva la 30 000 eur si putin. eu zic ca la banii astia, rupe tot...