Subaru Outback - revizuiri discrete şi o nouă versiune diesel

de Bogdan Mirică
Miercuri, 02.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Subaru a anunţat o serie de revizuiri estetice şi mecanice pentru actualul Outback. modelul va primi, printre altele, şi o cutie CVT alăturată motorului boxer diesel de 2.0 litri.

Urmareste Automarket
Subaru nu este unul dintre cei mai populari constructori auto din Europa, însă caută să îşi ţină aproape fanii şi clienţii. Motiv pentru care promite o uşoară împrospătare a modelului Outback, crossover-ul lansat pe tărâm european abia în 1996.

Pentru versiunea 2014, Outback nu promite schimbări estetice majore, preferând să se axeze pe extinderea ofertei actuale de personalizare.

Clienţii vor avea la dispoziţie două noi culori de caroserie, Deep Sea Blue Pearl şi Dark Grey metallic, spoilere şi apărători în nuanţa de exterior aleasă şi un nou set de jante, cu design diferit şi dimensiuni de 17 inch.

Esential 5.2 litri va consuma Subaru Boxer în configuraţia cu motor boxer diesel şi transmisie CVT Lineartronic
Noutatea este însă asocierea propulsorului boxer diesel cu transmisia CVT botezată Lineartronic. Este o premieră pentru constructorul japonez, care caută astfel o exploatare mai economică a celor 150 de cai putere. În această configuraţie, Outback promite un consum mediu de 5.2 litri/100 de kilometri şi o rată a emisiilor de 166 g/km.

Tot cu ocazia revizuirilor, Subaru a modificat şi şasiul noului Outback pentru a îmbunătăţi actuala ţinută de drum.

Comentarii (9)

  • Intr-adevar se simtea nevoia unei cutii automate noi la Subaru. Vechea cutie cu 4 trepte facea ca motoarele sa nu fie exploatate la capacitatea lor. Sper doar ca noua CVT sa fie o creatie proprie si nu doar un import din gradina celor de la Toyota. Altfel, tot cutia manuala va ramane alegerea optima pentru un Subaru.

    Altfel, Outbeck este o masina cu o tinuta de drum greu de egalat chiar si de catre competitoarele cu pretentii. Rar veti vedea o masina de genul acesta mergand la fel de bine atat on road cat si off road.
    3 5
  • ai naibii nu zic nimic de cate viteze are cutia in modul automat, doar manual - 6 sau 8. probabil mai trebuie sa asteptam pana apar detalii mai multe..
    http://www.subaru-global.com/tec_lineartronic.html
    1 0
  • @Mog
    Da. O sa aflam. Cred totusi ca va fi o cutie proprie, pentru ca pana acum, din cate stiu eu, Subaru nu oferit o cutie automata pentru motorizarile diesel. Daca era sa importe de la Toyota ar fi facut-o de mult.
    0 0
  • @Mog/@Misha
    Baieti, vedeti ca e o CVT, adica transmisie cu variatie continua, deci nu are un numar fix de trepte ci un "infinit" de trepte.Acest Lineartronic, este o creatie proprie Subaru, dar cand au lansat-o pe Legacy, jurnalistii nu au fost deloc impresionati de ea.Nu inteleg de ce nu se apuca Subaru de transmisii cu 2 ambreiaje si tot insista pe CVT.Pacat de aceasta exceptionala masina, ca transimisia nu o ajuta deloc.
    2 1
  • Dragos
    Nu e prea grozava, am condus-o. Nu cred ca s-a schimbat mare lucru. In mod clar ramane la fel de urata.
    2 0
  • Cutiile CVT de la Subaru sunt cutii facute de ei,si sunt cele mai bune de pe piata,la ora actuala. Nu stiai asta? Pana si un "receptionist" la Subaru (de care tu nu ai auzit) stie treaba asta. Ai patit ceva?
    Sanatate maxima!
    2 2
  • urit-urit-urit .... interior (chiar daca aci nu e prezentat, le-am vazut pe viu la un salon auto) si exterior ...
    CVT ... fara nr de trepte (e un lant ce urca si coboara pe niste conuri in locul clasicelor roti dintate) ...
    mitsubishi a facut o jmecherie de programare a computerului cutiei ce imita secventa de schimbare de treapta ca sa fie mai placute publicului ... unde mai pui ca au si montat schimbatoare la volan ! hilar/comic dar si trist ...
    altfel CVT sint anoste si pt. ca sint programate sa faca economie de carburant penalizeaza drastic placerea de a conduce o astfel de masina.
    unde mai pui ca cel putin nissan si ford au avut multe probleme cu ele ... ford a si renuntat ... nissan inca se incapatineaza sa le tina ... pt divizia de lux, infiniti, au mentinut cutiile automatice clasice cu un nr de vit. definit ...
    subaru abia de vreun an au inceput sa iasa pe piata cu cvt-uri ... inca nu e verificata fiabilitatea lor. sa vedem cit se vor incapatina si ei sa le mentina pe piata ...

    drumuri bune s-aveti ! da' mai bine va alegeti alte marci decit subaru ...
    1 2
  • din America e foarte laudata cutia asta pe Subaru:
    The 170 hp 2.5L may be the least powerful engine here, but it feels so much punchier than it is thanks to a decent 174 lb-ft of torque that comes on early, plus a continuously variable automatic transmission (CVT). That CVT is one of the reasons the Forester placed so high. Those who think CVTs are a passing fad, or an automotive anomaly that will hopefully disappear from vehicular landscape need to think again. They are here to stay and like any automotive technology, they keep improving.
    Subaru’s CVT doesn’t try to mimic gears like some others do, but is constantly changing ratios to avoid any hanging rpms that cause the dreaded CVT drone. It is also fairly quiet and incredible responsive. The point of a CVT is return good fuel economy and at an observed 28 MPG, the Forester did exactly that.
    http://www.autoguide.com/auto-news/2013/10/2013-2014-compact-crossover-shootout-toyota-rav4-vs-honda-crv-vs-chevy-equinox-vs-subaru-forester-vs-hyundai-santa-fe-sport-vs-mazda-cx5-vs-jeep-compass-vs-mitsubishi-outlander.html/5
    0 1
  • @mog si nu numai ...

    uite si alte surse ... parerile sint oarecum diferite ... dar au si un numitor comun.
    a nu se uita ca la americani sint puse pe motare pe benzina ...

    http://www.edmunds.com/subaru/forester/2014/road-test1.html
    "The CVT's Drawbacks : But like most CVTs, this one prevents drivers from enjoying a consistent interface with the Forester's powertrain. It lacks the direct connection between wheel speed and engine speed you'd have in a manual gearbox or a modern automatic. Yes, there's a simulated manual-shift option along with Subaru's Intelligent Drive, which provides three modes: Intelligent, Sport and Sport Sharp. Sport produces six simulated gears and Sport Sharp yields eight.
    Mercifully, the power solves the CVT's biggest problem but the transmission still leaves us cold. Downshifts are only half-heartedly rev-matched, and despite sharpened throttle response in the performance modes, there's always a pause between input and response.
    So, the 2014 Subaru Forester isn't all that sporty, yet many will be satisfied by what its transmission can do. Many more won't even notice."

    http://www.caranddriver.com/reviews/2014-subaru-forester-25i-touring-test-review
    "This gearbox offers artificial steps to simulate gearchanges in the turbo model, but that programming was deleted from the 2.5-liter version. This of course means you’re always experiencing the usual CVT traits, specifically, a disconnected feel and the sense that the transmission is struggling to catch up with the engine at full throttle. To be fair, Subie’s new CVT is a plus in the fuel-economy department—24 mpg city and 32 highway, according to the EPA, versus 22/29 with the manual transmission. We averaged 19 mpg but, EPA ratings notwithstanding, would opt for the manual gearbox. "

    http://www.motortrend.com/roadtests/suvs/1301_2014_subaru_forester_first_drive/
    "The XT is now CVT-only, but again, this is a very sophisticated CVT. When put in into S mode, the transmission mimics a six-speed, and the "gears" can be controlled via the wheel-mounted paddles. Switch into the goofily named S# mode, and the CVT suddenly pretends it's an eight-speed unit, offering the driver even more control over the ratios. Would I prefer a manual? Yes. However, this new CVT is worlds better than the dowdy old four-speed automatic."

    lectura placuta !
    oricum, pt mine subaru ... doar daca ma voi angaja la vreo reprezentanta ... altfel ... no way !

    drumuri bune s-aveti !
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru