Subaru lansează o nouă generaţie de motoare boxer turbo în 2012

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 28.09.2011
Subaru plănuieşte lansarea unei noi generaţii de motoare boxer turbo în 2012. Unităţile de 2.0 litri şi 1.6 litri vor avea o arhitectură diferită.

Forţaţi de noile norme de poluare, cei de la Subaru plănuiesc introducerea unei generaţii noi de motoare boxer turbo, începând cu anul 2012. Prima noutate va fi un derivat de 2.0 litri turbo, pe care avem toate şansele să îl vedem pe noul coupe BRZ, dezvoltat în parteneriat cu Toyota şi aşteptat să debuteze la Salonul Auto de la Tokyo, din luna decembrie.

Potrivit unor informaţii preliminare, neconfirmate, unitatea boxer ar putea fi dezvoltată pe motorul boxer cu injecţie directă, dezvoltat alături de Toyota, anunţat ca fiind principala variantă de motorizare pentru coupe-ul BRZ. Dacă va exista un derivat turbo, acesta ar urma să fie destinat unei eventuale versiuni de performanţă STI, capabilă să producă 300 de cai putere, adică aceleaşi resurse ca cele regăsite pe actualul Impreza WRX STI. Noutatea principală o va reprezenta însă consumul, redus în cazul noului propulsor cu 10%.

Alături de motorul turbo de 2.0 litri îşi va face apariţia şi un boxer de 1.6 litri turbo.

Ca particularitate tehnică, trebuie precizat că Subaru vrea să monteze unitatea turbo în partea posterioară a maşinii, doar intercooler-ul urmând să rămână amplasat frontal, alături de motor.

via | autoblog

Comentarii (10)

  • japonezu
    Motoare Japoneze
    Astea sunt printre cele mai fiabile motoare.Nu degeaba japonezii sunt printre cele mai tari in clasamentele de fiabilitatea a masinilor.Apoi se pot face tuninguri interesante.Asteptam sa-l vedem pe viu!
    14 3
  • kumite
    @japonezu
    Chiar sunt motoarele de la subaru fiabile?Pe ce te bazezi cand spui asta?Tunninguri interesante, nu se prea pot face.Daca vrei sa stii mai multe despre subaru,iti pot spune.Stima!
    4 13
  • Japonezele
    Sunt masini frumosase si fiabile intr-adevar. Dar eu cred ca este mai usor sa fii fiabil cand oferi 3-4 versiuni de mnotoare cu 2 versiuni de cutii de viteze (nu stiu exact). Este mai greu daca ai in oferta 8 motoare, 4 tipuri de transmisii si nenumarate posibilitati de configurare a masinii, asa cum au producatorii germani, de exemplu.
    15 1
  • motoarele subaru sunt foarte fiabile, nu stiu de unde o scoate kumite cu negativismele, au fost probleme o scurta perioada cu unele serii de 2.5 turbo dar ele au fost rezolvate.. Cele turbo sunt si foarte versatile pentru tuning, dar se pare ca nici asta nu stie, cunoastem destule detalii despre subaru incat sa stim ca ce spui nu are o baza reala, chiar daca poate ai avut tu personal o experienta neplacuta cu aceasta marca, se mai intampla.
    12 2
  • kumite
    @lol
    Baiete,tu vorbesti din carti si pe nas.Crezi ca daca ii pui un filtru aftermarket de 2 lei,gata,ai facut tuning.Crezi ca inginerii de la subaru au cheltuit milioane de dolari pt.proiectarea cutiei filtrului de aer?Crezi ca daca ii maresti boost-ul la turbina si il faci de 17 PSI, in loc de 16 PSI,nu-i spargi motorul? Si cand te gandesti ca boostul de la Merc este de 15 PSI la o turatie de 600.rpm.Am lucrat la Nissan,mai mult de 3 ani,si in perioada asta n-am vazut nici un motor de Skyline spart.La subaru,in prima luna,m-am speriat de cate motoare sparte si arse au adus pe platforma.Nu le pui benzina care trebuie,ai ars motoarele.Ai vazut vreun STI cu mai mult de 100 000 de km,fara sa se fi facut schimbul de motor?Eu nu am intalnit.De ce crezi ca s-au retras din WRC?Motor din anul 1989,si tu incerci sa ma lamuresti cat de fiabil este?Singurul lor avantaj este ca poti schimba kitul de distibutie intr-o ora si jumatate.Eu nu am avut nici o experienta neplacuta cu Subi.E ultima masina pe care as cumpara-o.In schimb,sunt multi care au avut mari probleme cu ele.Stii care au fost problemele cu motoarele de 2.5 L?Neglijenta in prelucrarea blocurilor motoare.A ramas span de la prelucrare in canale de ungere.N-au mai avut ungere.Da,stiu destule despre ele,iar daca ii faci tunning dupa uredhe,ai cam pus-o!
    Respect!
    3 7
  • @ kumite
    prietene, am subaru si sunt in clubul subaru, te rog nu ma invata ce si cum face subaru. Daca nu mergi la nea gigi si te duci la tuneri adevarati poti duce impreza si in 500cp, se chimba o groaza de componente pentru asta, dar se pare ca tu nu stii ce e ala tuning si crezi ca "cip tuning"e tot ce se poate face. Motoarele sunt super fiabile si sunt o groaza pe drumuri care merg cum trebuie cu mult mai multi km decat 100.000. Faci cu cap tuningul ai motorul o viata, mai ales de la subaru si asta e valabil pentru toate marcile. E clar ca vorbesti din auzite. Subaru s-a retras din wrc datorita finantelor si marketingului. Vorbesti de fiabilitate si anii 90? Pai exact atunci SUbaru rupea tot in wrc. Totusi ma bucur ca nu iti vei lua niciodata una, nu de alta dar e o masina pentru un alt gen de oameni :) Ramai la germanele tale si lasa-ne pe noi cu ale noastre, nu ca ar fi ceva in neregula cu masinile nemtesti, dar noi stim sa apreciam si unele si altele.
    6 3
  • p.s. mai am o japoneza care nu e subaru si o italianca si o germana asa ca nu ma poti acuza de discriminare :)) stiu sa apreciez o masina buna indiferent de tara de provenienta :))
    5 1
  • kumite
    baiete
    Nu am germane,am un nissan maxima V6 ,o honta accord SIR V-tec ,red top engine.Cu mult ,amandoua peste subaru tau.Si calitate si fiabilitate.Subaru a castigat de 6 ori in wrc.Crezi ca s-a retras din cauzele spuse de tine?Nu!Gandeste!Japonezii,toti ,s-au retras.Europenii au avansat enorm im Wrc,japonezii nu.Astea sunt motivele.Lipsa de imaginatie.Un motor scos pe piata in 1989,pe care au inceput sa puna chestii noi.Noi motoare sunt mult mai bune.Lanturi de distributie,cutiile de viteze mai bune,consumul mai mic.Tot ce ai spus pe aici,denota o crasa lipsa de cunostiinte.Subaru este o masina foarte rapida.Fiabila?Nah!Sa-ti faca cineva un tunning cum scrie la carte?Ai banii care i-ti trebuiesc?Sunt o GRAMADA!Cu banii respectivi ,i-ti mai iei inca un Subaru.E iti spun de Skyline.1000 Cp,dupa ce schimbi exhaust si tot ce-i in motor.Baie de ulei uscata,turbine si multa electronica(sa zic asa).Cutie de viteze ,suspensiile samd.Ajungi cu totul la 25000 Euro.Dar tu stii mai bine.Nu bagi mana in buzunar,nu o sa-l faci (monstrul) bestie.Stima
    2 5
  • 1 nu ne cunoastem si nici nu stim cati bani avem si ce alte masini si e bine sa fie asa.
    2 daca ai venit aici sa te lauzi ca ai cea mai tare masina din parcare, fie cum vrei tu, eu nu de asta sunt pe site
    3 voturile comentariilor spun tot ce mai e de spus
    o zi buna, nu merita sa continuam ca esti si a tot stiutor si ai si cele mai tari masini de pe planeta
    4 1
  • kumite
    Nu stiu de unde ai scos tu ca am cea mai tare masina din parcare.Nu m-am laudat cu nimic.Nu sunt in nici o "grupa mare" a unui club sau whatever."Mai am o japoneza,care nu e subaru si o italianca si o germana..."Cine s-a laudat?Cine a facut impresie?Eu ti-am niste date concrete,iar tu ce-ai spus de mine?Ai spus ca spun numai tampenii.Am sa-ti dau un exemplu de tunning(nu facut la coltul blocului):EJ20T(trebuie sa stii ce e asta,esti in club)alezat si facut de 2,3 litri,scoate la roti404kw.Fa tu inmultirea si ajungi la cati cai putere are.Pistoanele sunt Wiseco,biele Pauter,garnituri de chiuloasa Cometic.Arborele cotit este de la EJ25.Prezoanele de la chiuloase sunt ARP.Supape Supertech.Rotile dintate de la came sunt Tomei si variabile,ghidurilr de la supape sunt pentru curse si sunt facute din bronz.ECU:Link G3 cu 3 bari MAP sensor(manifold air pressure),Apexi AVC-R.Si mai sunt multe,multe altele.In final se ajunge la 542 de CP, la roti.Totul e schimbat pe monstrul asta.Te las acum,si chiar ca nu are nici un rost.Apropos,tu judeci un om dupa "palmutzele rosii"?
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru