Subaru caută să îi ţină aproape pe acei fani care şi-au dorit întotdeauna performanţă. Motiv pentru care noua generaţie Forester, aflată deja la comercializare în Statele Unite şi pe anumite pieţe din Europa, va beneficia deja de o versiune de performanţă, semnată, cum altfel, decât STI.
Noul Subaru Forester STI va debuta oficial în data de 25 noiembrie şi va fi similar conceptului Forester STI ts. Designul exterior va împrumuta ceva din agresivitatea acestuia, după cum o sugerează şi teaserul grilei frontale.
În spatele acesteia şi a logo-ului STI vopsit în roşu se ascunde deja tradiţionalul propulsorul cu patru cilindri, supraalimentat, de 2.5 litri şi aproximativ 310 cai putere. Lângă această putere se alătură şi un cuplu motor de 340 Nm.Pentru a sugera mai bine prezenţa unor astfel de resurse sub capotă, Impreza ST a fost echipat cu un nou bodykit, cu pasaje ale roţilor mai mari, cu o extensie pentru spoilerul faţă, cu piele cusută în culori contrastante, cu deja cunoscuta culoare Galaxy şi, nu în ultimul rând, o suspensie sportivă.
probabil nu`l vom vedea in europa, fug japonezii de batranul continent ca de ciuma: no levorg, no new impreza, outback, legacy, wrx...
Spre exemplu, dealerul din Bucuresti a incetat din motive inexplicabile zic eu sa vanda masinile cele mai accesibile. Imprezele cu motoare aspirate dar si cele dotate cu boxerul diesel de care vorbea Lache dintr-o data nu s-au mai comercializat. Spre exemplu mi-aduc aminte ca o Impreza diesel noua, costa in Romania in Jur de 29 000 de euro. 4x4, clima si alte dotari, scaune cu profil sport, la pretul unui Golf 1.9 TDI Trendline (prima varianta de echipare) un pic mai optionat. Chiar era o alternativa. Nu mai spun ca modelele cu motoare pe benzina aspirate erau si mai ieftine. Acum in Romania nu se mai vinde decat STI care costa in jur de 50 000 de euro, iar, lasand la o parte Trezia, care nu stiu daca se mai comercializeaza dar care nu este un Subaru, cel mai ieftin model este XV-ul de 1.6 benzina care, chel, cu oglinzi negre, tot costa vreo 24 000 euro.
Daca la toate astea se mai adauga o retea de service inexitenta, iar acolo unde ea exista preturile sunt realmente nesimtite, chiar cred, desi nu-mi doresc asta, ca pentru Subaru nu vor urma zile prea bune in Europa.
Insa inainte sa ne intrebam de ce Subaru si alte marci japoneze au inceput sa fie respinse in Europa, ar trebui sa ne intreba si daca nu cumva lucrul acesta se intampla si datorita unei abordari gresite a acestei piete extrem de pretentioase de catre Japoneze.
Çei care au calatorit in Europa in anii '90 stiu ca oferta japoneza era extrem de diversificata. Masini de toate felurile, pentru toate gusturile sedanuri, break-uri, hatchback-uri mai mari, mai mici, mai patrate, mai rotunde, nu mai vorbim de enorma variatate de van-uri de forme si dimensiuni tot atat de variate umplusera realmente autostrazile europene. Cu timpul aceasta diversitate a disparut. Vanurile, cel putin nu mai exista. In acest timp, producatorii europeni au umplut golurile. Vreti VAN, va facem VAN, vreti 4X4, va facem si de asta (initial punem siglele noastre pe niste modele japoneze si dupa dezvoltam propriile noastre modele, as se vedea VW Tarro, Opel Frontera sau Ford Maverick).
Concluzia este ca, oricat ar fi de trist faptul ca marci Japoneze de traditie pierd lupta cu piata europeana, in cauza este pe deplin aplicabil proverbul acela cu orice pasare pe limba ei piere.
e un cerc vicios - au ramas in urma cu motoarele/dotarile/preturile ->vanzari slabe->bani investitii in motoare noi, mici si economice nu, fara siguranta cresterii vanzarilor nu vor veni in EU ca in state. ei sunt f conservatori, nu risca deloc. mai ales cu motoare noi. abia anul asta au scos un 1.6 turbo. in rest, doar bibilit la ce mai aveau - niste putere in plus, un consum mai bun, o cutie mai buna etc.
subaru e un producator auto mic, chiar sub mazda sau mitsu. nu au de unde imprumuta un motor (sau nu vor), nu prea isi permit sa dezvolte singuri motoare noi.
chair spunea un oficial la un moment dat ca le e frica de cresterea pe care au avut`o in state in ultimii ani. nu se bucura, pt ca daca`si vor mari capacitatea de productie si gama, iar apoi nu reusesc sa tina pasul cu vanzarile, raman cu buza umflata si supra productie.
Nici din state nu vin vesti foarte bune pentru Subaru ... Tribeca s-a dovedit un Fiasco.
In rest, nu zi ca n-ai dreptate. Insa un producator care nu face nimic sa se modernizeze nu are nicio scuza. Pe o asemenea piata nu poti trai din succesele trecutului.
Sa nu uitam ca,modelul precedent de Forester avea o cutie automata cu ... 4 trepte si asta in anul de gratie 2014, in conditiile in care un amortizor spate costa peste 3000 de RON iar un parbriz era mai scump ca unul de S Klasse.
De altfel lipsa unui progres real se poate deduce si din performantele noului model. 310 cp? Pai STI -ul din 2007 avea 300? Cuplu maxim 350 NM cand vechiul model avea 320?
Prin urmare, desi respect marca asta, marturisesc faptul ca scuzele dealerilor, ale producatorilor, ale fanilor chiar nu ma intereseaza.
Si inca ceva, consider ca este o gresala fundamentala sa fugi de Europa. Si asta pentru ca Europa vine dupa tine. VW vinde deja foarte bine in China si in ambele Americi. Si nu doar VW! Deja vorbim despre modele destinate anumitor piete. Cat or sa mai fuga japonezii?
Nu stiu ce ai tu acasa, dar vezi ca preturile sa contina si TVA. Eu am cumparat in 2008 un Golf 1.9 TDI Trendline care fata de echiparea de baza avea climatronic,culoare metalizata, cotiera, alarma, jante de aliaj (rezerva tot de aliaj), radio-cd -ul acela intermediar (fara fanta dedesupt), ohlinzi si bandouri vopsite in culoarea caroseriei (retine ca si asta era dotare optionala pentru primul nivel de echipare pentru care se platea suplimentar) si cam atat si a costat in jur de 18 200 de euro, asta dupa ce am umblat pe la vreo 3 dealeri ca sa obtin o reducerede cateva sute. Am factura acasa daca nu ma crezi. La acea data un Impreza 2.0 boxer diesel costa in jur de 19.000 de euro.
Octavia NU are acelasi pret ca si Golful. Spre exemplu in prezent Climatronicul (nu confunda cu Climaticul) este optional la Golf chiar si la echiparea Highline, in timp ce la Octavia este dotare de serie incepand cu nivelele de echipare intermediare. Si asta e doar un exemplu.Asta in conditiile in care un Golf Higline este cu catev sute de euro bune mai scump decat o Octavia Elegance la acelasi nivel de echipare.
Da, insa, tot dintr-o experienta personala iti spun ca intre modelele skoda si VW din clase similare a existat o diferenta sensibila de calitate, imbinari etc. in favoarea VW. Cu toate acestea, mie noua Octavie mi se pare o masina exceptionala, cu un raport calitate pret imbatabila si cu materiale pe care alti producatori le folosesc pe modele de clasa superioara.
vor veni zile grele pt restul, inclusiv totoya.
sunt mare fan japoneze in general, insa nu pot sa nu fiu realist.
faptul ca Honda a scos un 1.6 diesel bun pe hartie deocamdata, pt un suv de 1800kg nu inseamna ca s`a modernizat.
Suzuki mai vinde altceva in afara de swift si poate colt?
eu stiu ca toyota are 7% din subaru. hai sa fim optimisti..nu ca mi-ar place mie toyota, dar sunt bani..si se mai poate face ceva..
bafta!