Subaru, doar Justy!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Subaru nu este intotdeauna un exemplu de furie, agresivitate, performanta iesita din comun, o arta inchinata macadamului sau un elogiu scris sportivitatii in materie de automobile. Intr-un singur caz, Subaru este doar Justy.
Modelul mini nascut din colaborarea dintre Fuji Heavy Industries, proprietarul Subaru, si Daihatsu este o oferta lansata de asiatici pentru inima orasului european. A vorbi de Justy inseamna a vorbi intr-un limbaj apropiat strazilor inghesuite, traficului infernal, adica a spune o poveste prielnica si bine-cunoscuta a aglomeratiilor urbane. Acesta este motivul pentru care Automarket a realizat un test cu Subaru Justy, exclusiv pe soselele din Bucuresti.
Modelul Subaru Justy este destinat publicului iubitor de automobile mici, cu care isi pot duce veacul, mult mai usor, chiar si intr-un oras ca Bucuresti. Subaru Justy nu este un model suta la suta Subaru, nu este un model cu tractiune integrala, spre exemplu, nu este o furie a tehnicii, este un raspuns bine cautat si necesar pe care marca nipona il are pe segmentul masinilor mici de oras.
Justy este prevazut cu un motor de 1.0 litru, disponibil in doua versiuni, 1.0S si 1.0E, sportiv respectiv economic. Vorbim de un motor cu 3 cilindri, un motor de care dispune si principalii adversari de pe piata: tripletii Toyota Aygo/Citroen C1/Peugeot 107.
Design
De la prima vedere se poate spune ca modelul asiatic dispune de look-ul traditional al unei masini de oras, nici mai mult, nici mai putin. Privindu-l cu atentie putem observa cateva detalii picante. In primul rand, un lucru oarecum inedit este faptul ca modelul are doua sigle. Pe langa emblema impozanta marca Subaru, mai sus, pe capota gasim si logo-ul marcii Daihatsu.
Liniile alese de designerii acestui model sunt ferme si in acelasi timp elegante. Designul partii frontale este scos in evidenta de spoilerul proeminent, s-ar putea spune chiar agresiv, de blocurile optice masive si de forma oarecum ciudata a capotei.
Alunecand privirea catre partile laterale observam ca infatisarea elastica se pierde in urma bosajelor pronuntate, generand intr-o pleiada de linii drepte, clasice.Partea posterioara a vehicului este luminata de stopurile mari si bara masiva. Un lucru notabil este dimensiunea lunetei, destul de mare pentru un mini, lucru care aduce mult avantaj soferului. Intr-un cuvant, se poate spune ca Subaru Justy este un model de oras supradimensionat.
Caroseria compacta a modelului nipon ofera un spatiu interior extrem de generos. Chiar si pentru un model de oras, Justy se poate lauda cu o oferta generoasa la capitolul spatiu oferit pasagerilor. Daca tot vorbim de pasageri, trebuie sa mentionam ca o surpriza placuta a fost sa descoperim ca scaunele spate au functie de inclinare, accesul pe locurile din spate fiind foarte usor, datorita deschiderii la un unghi de aproximativ 80 de grade a usilor din spate.
Plusurile interiorului lui Justy se traduc si in multitudinea spatiilor de depozitare, lucru extrem de favorabil pentru un model de oras. Un lucru mai putin apreciabil este designul plansei de bord, un pic cam saracacios, dar aceasta perspectiva se schimba in momentul in care vezi ca in mainile tale sade un volan marca Subaru, croit intocmai ca pe toate modelele marcii nipone.
Parasim interiorul micutului model si ne adapostim la umbra celor 3 cilindri in linie. Vorbim de un motor de 1.0 litru cu 69 CP, realizabili la 6000 rot/min. Cuplul maxim atinge cota de 94 Nm la 3600 rot/min. Plecand de la aceste cifre, Subaru Justy se poate lauda cu o viteza maxima constructiva de 160 km/h si un timp de accelerare de la 0 la 100 km/h de 13.5 secunde. Nu nivelul performantelor este lucrul care ne intereseaza la modelul Justy, ci consumul. La acest capitol, modelul Subaru este premiant. Cu un consum de 6.2 litri la 100 km in mediul urban si o medie de 5 litri la 100 km, in regim mixt, Subaru Justy este o optiune extrem de atragatoare pentru masina de oras.
In aceeasi nota se exprima si nivelul emisiilor de bioxid de carboni, valoarea de 118 g CO2/km fiind in ton cu viitoarele norme europene din 2012.Justy este un vehicul de 3.610 mm lungime, de 1.665 mm latime si cu o inaltime de 1.550 mm. Caroseria compacta, dimensiunile mici, consumul de bun simt, il recomanda ca pe un slujitor extrem de util locuitorului din marile aglomeratii urbane.
Feeling
In momentul in care te afli pentru prima data in spatele volanului lui Justy nu poti sa nu ai o contradictie. Te afli intr-un Subaru, dar, totusi, nu esti intr-o masina de competitie, ci intr-una cuminte, de oras. Pozitia la volan este relativ confortabila, un dezavantaj clar fiind pozitionarea manerului schimbatorului de viteza, mult mai jos decat raza normala de actiune a mainii soferului.
La volanul lui Justy, soferul dispune de o vizibilitate buna, gratie proiectarii eficiente atat a lunetei cat si a parbrizului. Prezenta siglei Subaru pe modelul Justy se vede in momentul in care vorbesti de manevrabilitatea vehicului sau de stabilitatea in viraje negociate cu viteze mai mari decat in mod normal. In linii mari, putem spune ca Justy are un comportament normal la drum, o tinuta de drum corecta. Justy beneficiaza de un mare plus, extrem de important intr-un oras cu un trafic imens, posibilitatea de-a fi parcat cu usurinta.
Subaru comercializeaza Justy in Romania in cele doua versiuni de echipare, Economic si Sport, preturile de plecare fiind de 9.800 de euro pentru versiunea de baza si 10.500 de euro pentru cea Sport.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (0)