Subaru a anunţat oficial, printr-un teaser video, că pregăteşte o versiune de performanţă STI a coupe-ului sportiv BRZ. Fratele apropiat al lui Toyota GT86 va deveni astfel ceva mai puternic şi se va schimba uşor la nivel estetic, însă informaţiile oficiale legate de zona tehnică mai aşteaptă până la prezentarea oficială a modelului japonez.
Este interesant de văzut ce se va ascunde sub capota noii versiuni de performanţă în condiţiile în care oficialii Subaru şi Toyota au declarat în repetate rânduri că spaţiul compact al compartimentului motor nu permite instalarea unui propulsor turbo mai mare decât existentul boxer 2.0 benzină cu injecţie directă de 200 CP şi 205 Nm.
Pe partea aerodinamică şi tehnică, ne aşteptăm ca Subaru să implice în ecuaţie o serie de modificări interesante inspirate de conceptul BRZ STI, prezentat acum doi ani la Los Angeles. Astfel, în peisaj va apărea un eleron spate de dimensiuni mari, după modelul Impreza WRX STI, iar suspensiile întărite vor fi semnate Bilstein.
Nici interiorul nu va scăpa de modificări, scaunele de tip scoică şi logo-ul STI urmând să certifice faptul că nu vorbim de un BRZ "normal".Din păcate pentru România, versiunea specială a modelului Subaru nu va putea fi văzută prea curând pe şosele deoarece BRZ nu a fost lansat oficial la noi din cauza lipsei de potenţial în ceea ce priveşte clienţii şi vânzările. În aceste condiţii, rămâne de văzut dacă Toyota GT86, apărută de ceva vreme la noi, va primi la rândul său o versiune sport interesantă.
Cat despre un boxer turbo de 2l, pe noul Forester XT exista un asemnea propulsor care produce 240 cp.
The STI available in Japan is fitted with the 2.0-liter EJ207 engine with twin scroll turbocharger generating 227 kW (308 PS). Export markets receive the higher-displacement 2.5-liter EJ257 unit with the single-scroll VF48 turbocharger rated at 221 kW (300 PS) and 407 N·m (300 lb·ft) of torque.