Subaru sărbătoreşte producţia cumulată a 15 milioane de motoare boxer. Japonezii au atins acest hotar de fabricaţie la 49 de ani de la introducerea primului motor de acest tip în producţie, pe modelul Subaru 1000, în mai 1966. De atunci şi până acum, motorizările boxer au fost nelipsite în gama Subaru şi au fost oferite în diferite variante de cilindree şi putere. Până acum câţiva ani, cei de la Subaru nu ofereau şi variante diesel ale motorizărilor din ofertă, dar până şi această graniţă a fost trecută odată cu introducerea propulsoarelor Subaru Boxer Diesel cu patru cilindri orizontali opuşi.
Subaru a confirmat a doua generaţie a modelului sportiv BRZ, dezvoltat alături de Toyota
Aniversarea de producţie a 15 milioane de motoare boxer vine la o lună după ce Subaru a sărbătorit fabricaţia sistemului Symmetrical All-Wheel Drive cu numărul 14 milioane. Acesta din urmă a debutat la şase ani diferenţă faţă de motorul boxer în gama Subaru, primul model care s-a bucurat de sistemul de tracţiune integrală simetrică al mărcii nipone fiind Subaru Leone 4WD Estate. Cei de la Subaru declară că sistemul lor de tracţiune integrală este superior celorlalte sisteme de pe piaţă prin faptul că foloseşte componente de dimensiuni identice pentru toate laturile maşinii şi că acestea sunt amplasate într-un mod simetric.
Acest lucru asigură, potrivit celor de la Subaru, o distribuţie optimă a puterii între roţi şi o dinamică înbunătăţită.Vorbim de o cursă mai lungă (de la 75 la 90 de milimetri), de un alezaj redus (de la 92 la 84 milimetri), de o capacitate cilindrică în uşoară scădere (la 1.994 centimetri cubi) şi de o cameră de combustie compactă, elemente care până acum nu erau posibile din cauza regulilor de montare a motorului pe şasiu. O altă noutate importantă ar fi renunţarea la distribuţia pe curea în favoarea distribuţiei pe lanţ, iar sistemul EGR a primit modificări substanţiale. Graţie sistemului de distribuţie variabilă şi a pompei de ulei de dimensiuni mai mici, motorul are pierderi interne reduse cu 28% şi emisiile de CO2 au scăzut cu 13%.
Via Carscoops
Ai perfecta dreptate, Ghionea este dominat de anumite frustrari ale caror origini nu trebuie da le comentam, insa trebuie sa dam cezarului ce-i al cezarului. Niciun alt producator nu a ramas atat de fidel acestui tip de motorizare precum a facut-o Subaru. O fi inventat Benz motorul boxer, a fost folosit si de BMW pe motociclete, dar singurul boxer diesel folosit in lume apartine celor de la Subaru. Si da-mi voie sa spun ca n-am vazut multe dieseluri atat de lipsite de vibratii si de silentioase ca acesta.
Daca ai fi citit atent comentariile mele ai fi observat ca sunt posesor de Pasat dizal 2 litrii tdi cu i rosu . masina nu m-ia cre-at probleme , ba chiar ia-m pus si un cip si ia-m facut puterea mai mare .
atsaorp alup a tsof al uruc itam.
Legat de politica Subaru in Europa, mie mi se pare ca efectiv fac totul ca sa nu vanda si sa-si goneasca clientii.
Nu stiu cum e in Europa, dar in Romania, iti pot spune ca problema o reprezinta si politica imbecila a importatorului care practica niste preturi realmente nesimtite atat la piese de schimb cat si la manopera. Spre exemplu la masina mea un amortizor spate "pe original" costa in reprezentanta cu aproximativ 1000 de lei mai mult decat pe piata libera (fiind oricun destul de scump). Daca la asta mai adaugi si faptul ca, din motive pe care eu efectiv nu le inteleg, s-a renuntat la a se aduce modele accesibile, vei intelege de ce am ales ca ce-a de-a doua masina sa nu mai fie un Subaru.
Prin comparatie, in 2009 o Imprezza boxer diesel excelent dotata costa mai putin decat un Golf 2.0 TDI cu tractiune fata si nici pe departe atat de bine dotat. Acum cu banii pe care-i dai pe un Tiguan 2.0 TDI cumperi XV 1.6 benzina.... Daca mai tii cont si de preturi si de reteaua de service ca si inexitenta si de faptul ca sunt foarte putine service-uri multimarca care sa aiba softuri pentru Subaru. nu-i de mirare ca oamenii sunt descurajati si ca acel dicton celebru "once Subaru, always Subaru" tinde sa devina istorie!
Hai ca mai am putin si devin .... inexorabil -:::))))
din ce imi aduc aminte avea un X5 un Golf si ceva american. Acum are un Passat.
bai ghionea ai operat nasul lui Pinochio si ti l-ai pus tie?
Prostia e cea mai buna sursa de amuzament, se pare! :)
Oameni buni, nu v-ati prins? In afara de faptul ca e veninos si ca are un caracter infect, omul este atat de obsedat de ura impotriva masinilor nemtesti, incat mimeaza analfabetismul tocmai penru a arata cat de prosti sunt cei cu masini germane. Utiati-va la primul post. Nu doar ca lauda o marca japoneza, insa este si extrem de corect scris. Dupa care, zice ca are VW trantind sapte greseli de scriere in doua randuri. Prin urmare, sa lasam persoanele specializate sa se ocupe de specimene de acest gen si sa ne vedem de treaba.
"Niciun alt producator nu a ramas atat de fidel acestui tip de motorizare precum a facut-o Subaru. O fi inventat Benz motorul boxer, a fost folosit si de BMW pe motociclete"
Porsche ? :)
BMW inca le foloseste cu mare succes.
E adevarat ce spui, insa exemplele tale nu ma pot contrazice.
BMW foloseste BOXER pe motociclete si nu pe toate. Nici Porsche nu are boxer pe toate modelele. In minte imi vin acum Spyder si Carrera GT care au motorizari in V.
De ce-alalta parte cand spui Subaru, spui Boxer. Toate modelele importante au EXCLUSIV motoare boxer. Exista desigur cateva exceptii, Dusty, Libero. Trezia, Libero, dar motoarele ce le echipeaza NU sunt de origine Subaru.
prin 1955 au fost integrati in fuji heavy industries (care faceau si fac multe alte chestii tari) si au inceput sa faca doar masini.