Subaru a lansat o versiune imbunatatita a lui Impreza WRX STI

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 23.07.2009
Subaru a lansat o versiune imbunatatita a lui Impreza WRX STI in Japonia. Noul model ofera o manevrabilitate mai precisa si un raspuns la acceleratie mai bun.

Subaru a lansat Impreza WRX STI spec C, o versiune imbunatatita a celebrei compacte din Japonia. Modelul ofera un sasiu si un motor modificat, alaturi de o caroserie mai usoara. Inginerii japonezi de la Subaru au reusit sa faca motorul lui Impreza WRX STI mai eficient si au imbunatatit raspunsul turbinei. Pe langa asta, suspensiile lui Impreza Spec C sunt mai ferme si ofera o ridigitate mai buna.

Anumite elemente de caroserie au fost schimbate cu piese din aluminiu, iar geamurile laterale au fost substituite cu elemente din plastic, care ofera o rezistenta similara si o masa redusa. Bateria acestui model a fost inlocuita cu o unitate de dimensiuni reduse, pentru a micsora masa totala a lui Impreza WRX STI Spec C. Pe langa asta, Subaru ofera doua nuante exterioare exclusive, iar etrierii sunt vopsiti in auriu. Scaunele scoica sunt standard pe toate modelele echipate cu jante de 18 inch, iar clientii Subaru pot alege si scaune sport Recaro. Jantele de 18 inch sunt standard deoarece ofera o aderenta si o stabilitate mai buna, dar clientii pot opta si pentru jante de 17 inch.

Pompa de benzina a fost reproiectata pentru a livra carburant intr-un ritm sustinut chiar si in cazul unor sarcini mari si de lunga durata, iar inginerii Subaru au inlocuit rulmentii de la turbina pentru a obtine un raspuns mai rapid la acceleratie. Dupa ce au inlocuit rulmentii, frecarea la care era supus axul turbinei a fost redusa, iar motorul a oferit un raspuns mai rapid la apasarea pedalei de acceleratie.

Subaru a echipat Impreza WRX STI spec C si cu un sistem de racire cu apa al intercooler-ului, care este activat din cabina si arunca un jet de apa pe acest radiator aer-aer pentru a micsora temperatura aerului impins in admisie.

Sasiul lui Subaru Impreza WRX STI a primit ramforsari la nivelul suspensiei fata, iar suspensia a fost inlocuita complet cu un sistem mai ferm. Diferentialul Torsen amplasat pe puntea spate a fost inlocuit cu o unitate mecanica cu alunecare limitata, care ofera mai multa tractiune si o stabilitate mai buna in viraje. Pe langa asta, presiunea lichidului folosit in instalatia de servo-directie a fost ridicata usor, pentru a oferi o directie mai rapida si mai ferma.

Cele 900 unitati Subaru Impreza WRX STI spec C dezvolta 308 CP la 6.400 rpm si ofera un cuplu motor de 422 Nm la 4.400 rpm. Modelul este disponibil doar in Japonia, dar exista posibilitatea ca Subaru sa ofere o versiune similara a acestuia si in Europa.

Via | AutomobilesReview

Comentarii (2)

  • Modelul de Japonia
    Modelul de Japonia are 2000 de cmc, cel de Europa 2500 cmc, cu toate astea si modelul standard japonez este superior celui european.
    7 0
  • Motorul de 2.0 este net superior pentru ca e practic o "clona" a celui folosit in competitii, pe cand 2.5-ul este, daca e sa ma exprim mai dur, o mizerie pe langa el, atat din punct de vedere al performantelor, cat si al fiabilitatii. E practic un motor banal de Impreza si de Legacy de SUA caruia i s-a adaugat turbina, neavand nimic in comun cu motorsportul.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru