Subaru a lansat noua generaţie de motoare boxer

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 01.02.2011
Oficialii Subaru au dezvăluit detaliile noii generaţii de motoare boxer, care va debuta pe Forester. Propulsorul a primit distribuţie pe lanţ, o configuraţie internă schimbătă şi un plus de ecologie.

Cea de-a treia generaţie de motoare boxer de la Subaru este gata să debuteze pe Forester facelift. Noua motorizare păstrează aproape identice specificaţiile tehnice, dar reduce costurile de fabricaţie şi emisiile de CO2. Motorul boxer este cea mai de succes unitate de la Subaru şi este oferită atât în versiune de 2.0 litri, cât şi într-o versiune de 2.5 litri, iar ambele motorizări sunt disponibile în versiuni aspirate şi supraalimentate. Noul motor va fi implementat şi pe Impreza şi Legacy şi poartă denumirea de FB20.

Alezajul este de 84 de milimetri, în timp ce cursa pistonului este de 90 de milimetri. În cazul propulsorului actual de 2.0 litri, alezajul este de 92 de milimetri, iar cursa este de 75 milimetri. Diametrul mai mic al cilindrilor micşorează suprafaţa de contact cu segmenţii şi reduce frecările şi pierderile interne ale motorului. Noul propulsor oferă 198 Nm la 4.200 rpm (cu 2 Nm în plus), dar turaţia la care este oferit cuplul maxim a crescut cu 1.500 rpm.

Puterea maximă este acceaşi – 110 CP pentru versiunea aspirată, iar cilindreea a crescut cu un centimetru cub şi atinge acum 1.995 cmc.

O altă noutate importantă ar fi renunţarea la distribuţia pe curea în favoarea distribuţiei pe lanţ, iar sistemul EGR a primit modificări substanţiale. Graţie sistemului de distribuţie variabilă şi a pompei de ulei de dimensiuni mai mici, motorul are pierderi interne reduse cu 28% şi emisiile de CO2 au scăzut cu 13%. În cazul lui Forester, noul motor ajută la accelerarea de la 0 la 100 km/h în 10.7 secunde, ceea ce reprezintă o îmbunătăţire de 0.3 secunde, în timp ce consumul mediu a fost redus cu 0.9 litri la sută, atingând valoarea de 7.5 litri la sută.

Via | Automedia.bg

Comentarii (4)

  • Atentie la cifre !!!
    "110 CP pentru versiunea aspirată"

    E vorba de 110kW (adica 150cp) !!!
    Sebastian, chiar daca sursa informatiei este in bulgara, tie nu ti-a ridicat nici un semn de intrebare o putere de doar 110cp la 2000cmc (bashca ca e un boxer pe benzina) ???
    23 0
  • Motor
    "Diametrul mai mic al cilindrilor micşorează suprafaţa de contact cu segmenţii şi reduce frecările şi pierderile interne ale motorului"

    Asta de unde ati scos-o ?
    Din moment ce cursa este mai mare eu cred ca suprafata de contact intre piston si segmenti este mai mare , cursa a crecut de la 75 la 90 mm, iar diametrul pistonului a scazut doar 5 mm.
    20 1
  • subaru
    subaru facelift cand apare sau unde-l putem vedea
    3 1
  • Alin D.
    man, man ,man...
    Seba Toma, n-ai nici o treaba cu ingineria...gandeste inainte sa scri!!!!
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru