Mașinile chinezești au început, spre bucuria unora și spre îngrijorarea altora, să-și mărească prezența pe piețele din Europa și din America de Nord. Chiar dacă producătorii chinezi oferă modele care promit performanțe respectabile la prețuri ceva mai mici față de concurența consacrată, prezența acestor mărci nu este binevenită peste tot în lume.
Așa este cazul în Statele Unite. Potrivit publicației Bloomberg, administrația prezidențială din această țară dorește să introducă restricții asupra importurilor de mașini chinezești. Mai exact, restricțiile vizează în special ceea ce autoritățile numesc „mașini inteligente” – electrice, conectate și autonome. Cei mai mulți oficiali ai administrației președintelui american Joe Biden sunt îngrijorați cu privire la protecția datelor clienților.
Sursele apropiate administrației prezidențiale precizează că astfel de măsuri ar urma să fie aplicate atât mașinilor electrice chinezești, cât și componentelor care sunt produse în țara asiatică, indiferent de țara unde are loc asamblarea finală.
Prin introducerea acestor restricții, autoritățile americane doresc să împiedice producătorii chinezi să lanseze modele și piese prin alte țări, cum ar fi Mexic.De asemenea, din cauza reglementărilor chineze care cer constructorilor de mașini să stocheze și să proceseze un volum foarte mare de date, unele chiar și cu caracter personal, se pune problema că aceste date ar urma să ajungă chiar și la guvernul de la Beijing. Gina Raimondo, secretarul Comerțului din SUA, a făcut aluzie la acest aspect și a menționat și interdicția impusă asupra proprietarilor de modele Tesla de a fi conduse în apropiere de clădirile guvernamentale din Beijing, dar și de către personalul militar.
„Nu poți conduce un automobil Tesla în anumite zone din drumurile din China, din motive de securitate națională potrivit autorităților”, a declarat aceasta. „Care sunt aceste îngrijorări cu privire la securitatea națională?”, a mai adăugat secretarul Comerțului din SUA.
via Economica
Cum e aia cu economia de piata?! Cum e cu capitalism si concurent and bullshitul ala care l-au servit lumii intregi (cat timp le este benefic lor) ?!??!
Protectia datelor, da,da....astia care spioneaza cel mai mult intreaga lume, ei batr campii cu protectia datelor.
Pai plm, tocmai recent ce justitia suprema americana a decis ca proprietarii de masini mUE, nu au drept asupra datelor stocate de masini, si nu le pot sterge sau proteja sub nici o forma.
Pai astia bat campii cu protectia datelor.
Ce vrajeli ieftine.
Urla foamea'n ei, ca au preturi aberante si necompetitive la brandurile americane produse in america si nah, americanii trebuiesc jupuiti de vii cu preturile neocmpetitive in loc sa fie corect si cel mai bun sa vanda.
Dar nah ce sa vorbim cand mafia dealershipurilor americane au dat legi complet ilegale si anticoncurentiale, expuse lumii intregi de tesla care nu poate vinde in majoritatea statelor din cauza acestori legi corupte de tip mafiot.
Ce abureli mai scot unii, te prapadesti de ras.
Masca de protector peste masca de binefacator peste fata de politician platit cu bani grei de lobby-ul producatorilor auto americani.
Si asa cetatenii americani traiesc in continuare zambitori si linistiti, bucurandu-se ca guvernul ii protejeaza si le poarta de grija, si platind $50mii pe o masina ce face $25mii...
Cate zeci de miliarde de dolari profit aduce industria auto americana, pe langa sumele imense cheltuite in fabrici si tehnologii noi?
"Big 3 automakers achieved more than $250 billion in profits over the past decade" - scrie undeva...
Ieftinirile si profituri in scadere de la zeci de miliarde la cateva sute de milioane nu dau bine deloc la bursa, deci trebuie protejata starea actuala cu orice pret...
Ce au pățit băiețașii, le este frică că le îngroapă industria auto și vânzările ?
Ar construi un zid, la fel cum l-au facut si pe ala dinspre Mexic.