SUA: Un profesor de matematică a inventat oglinda laterală fără unghiuri moarte
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Celebrul unghi mort al oglinzilor laterale ar putea să fie eliminat graţie muncii depuse de un profesor de matematică din Statele Unite ale Americii. Vorbim despre Dr. R. Andrew Hicks, profesor la Universitatea Drexel. Acesta a proiectat o oglindă laterală specială, care nu mai este plată, care oferă un unghi de vizualizare de aproximativ 45 de grade. În mod normal, o oglindă plată oferă un unghi de vizualizare de 15-17 grade. Graţie formei oglinzii, gândite de Dr. R. Andrew Hicks, unghiurile moarte ale oglinzilor ar putea fi reduse dramatic, dacă nu chiar integral.
Oglinda laterală fără unghi mort a fost deja patentată în SUA, dar invenţia lui Dr. Hicks nu va fi utilizată prea curând pe automobilele noi vândute în Statele Unite ale Americii din cauza unei piedici legale. În mod ironic, normele americane nu permit montarea oglinzilor laterale concave sau convexe pe partea şoferului, deci oglinda lui Hicks nu va ajuta prea curând americanii. Pe partea pasagerului, oglinda lui Hicks ar putea fi utilizată, cât timp aceasta va purta fraza "Obiectele din oglindă sunt mai aproape decât par".
Pe piaţa din Europa, însă, noile oglinzi ar putea să debuteze în termen de câţiva ani, oficialii Universităţii Drexel anunţând că Dr. R. Andrew Hicks a primit deja oferte din partea unor constructori de automobile.Până de curând, oglinzile laterale plate erau utilizate deoarece redau fidel imaginile captate, fără să distorsioneze liniile drepte şi fără să micşoreze sau să mărească prea mult obiectele reflectate. Oglinda lui Hicks are o suprafaţă cu o curbură specială, care va reuşi să cuprindă o rază mult mai mare, fără să distorsioneze perceptibil obiectele, liniile şi formele. Practic, forma oglinzii constiuie adevărata inovaţie a lui Hicks, profesorul reuşind să dezvolte un algoritm care să stabilească cum trebuie să fie curbura unei oglinzi laterale pentru a avea un unghi mare de vizualizare.
Via | PHYS.org
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat ultima serie de teste din acest an. Nu mai puțin de 14 mașini noi au fost testate, printre care Audi A5, Porsche Macan Electric, Mini Countryman, Hyundai Santa Fe și Renault 5 E-Tech. (04.12)
-
TMD Friction, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de frânare din lume, a publicat primul său raport ESG sau, cu alte cuvinte Environmental, Social and Governance. (26.11)
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Eu am acum pe partea soferului o oglinda convexa si chiar face diferenta dar imaginea este un pic distorsionata si cere un pic de adaptare vizuala la inceput.
In conditii de viteza mare sau luminzitate redusa asta e tot ce iti mai lipseste: o oglinda care arata mult si prost.
La viteze mari este inutila.....cea mai buna oglinda ar fi o camera video cu rezolutia si unghi mai larg ......
Mi s-a intamplat de multe ori sa ocolesc cate un idiot care franeaza brusc si face stanga/dreapta fara semnal in prealabil iar oglinzile m-au ajutat in astfel de situatii.
Chestia cu unghiul mort e cam asa: am masina in unghiul mort? Da! Atunci, clar nu fac nicio manevra! Stau cuminte pe banda mea si astept sa treaca colegul de trafic. In schimb daca oglinda imi arata ca exista o masina in spatele meu dar "imi arata" si o distanta suficienta, atunci pot face manevra de trecere pe alta banda.
Cred ca mult mai practic este sistemul BLIS de la Volvo. Nu stiu ce neajunsuri are dar clar are si multe atuuri.
Eu mi-am cumparat una si sunt foarte multumit de ea.