IIHS recidivează în această primăvară şi anunţă rezultatele unei noi serii de teste SOT, de această dată în prim-planul organizaţiei americane fiind SUV-urile considerate mici peste Ocean. Iar rezultatele nu sunt deloc îmbucurătoare, modele cu rezultate excelente la testele EuroNCAP primind calificative modeste şi slabe la noul test.
Subaru Forester ŞI MITSUBISHI ASX, PREMIANŢI
Subaru Forester, care reuşise acelaşi rezultat şi la testele anterioare "clasice". Modelul japonez a fost urmat de Mitsubishi Outlander Sport, echivalentul american al europeanului ASX, care a primit calificativul Acceptable (Acceptabil) la testul SOT. Cele două modele japoneze devin începând de astăzi singurele din acest segment care se pot lăuda cu distincţia Top Safety Pick+, pe care IIHS le-o acordă modelelor care se prezintă foarte bine la toate cele cinci categorii de testare: Impact Frontal, Impact lateral, Răsturnare, Impact Posterior şi SOT.
De altfel, singurul model care a reuşit să primească calificativul maxim (Good, Bun) este cea mai recentă generaţie a luiDEZAMĂGIRILE
În continuarea clasamentului au venit patru modele pe care le regăsim şi pe piaţa europeană. Este vorba de BMW X1, Honda CR-V, Mazda CX-5 şi VW Tiguan, acestea reuşind să primească însă abia calificativul Marginal (Modest), al doilea cel mai slab oferit de IIHS.
În sfârşit, cinci alte modele - dintre care două se regăsesc şi în Europa - nu au reuşit să treacă testul SOT al celor de la IIHS. Este vorba de Buick Encore, de Jeep Patriot, de Ford Escape şi de "fraţii" Kia Sportage şi Hyundai Tucson, acesta din urmă fiind vândut în Europa sub denumirea Hyundai ix35. Cele cinci modele au primit cel mai mic calificativ acordat de IIHS la testul SOT (Poor-Slab), chiar dacă excelaseră la toate celelalte teste ale sesiunii.
DE UNDE VIN PROBLEMELE?
Conform inginerilor IIHS, problemele semnalate în cazul maşinilor care altfel trec cu brio celelalte teste au la bază faptul că testul SOT simulează impactul frontal cu un obiect (copac, barieră, maşină) pe doar 25% din suprafaţa frontală a maşinii testate.
"În multe vehicule, impactul pe doar 25% din suprafaţa maşinii ratează pur şi simplu structura primară de siguranţă proiectată pentru a prelua din energie. Acest lucru stă la baza unui risc foarte ridicat de avariere sau chiar distrugere a structurii de siguranţă care înconjoară pasagerii", anunţă IIHS în comunicatul asociat ultimelor rezultate oficiale.O altă problemă sesizată de inginerii americani este faptul că, în cazul testului SOT, maşina are tendinţa de a aluneca şi a se roti în lateral după impact, ceea ce face ca pasagerii să preia inerţia şi să "rateze" întâlnirea cu airbag-ul. "Două treimi dintre maşinile testate până acum au primit note slabe la capitolul Rezistenţă Structurală şi Kinetică", specifică IIHS.
Si sa nu mai zica nimeni nimic de rau despre modelele ghermane, ca oricum testele sunt falsificate cand ele obtin rezultate dezamagitoare.
Haideti BMW-isti, degetelele in jos.
Crash testul lui XC60 in Frontal Small Overlap + povestea testului
daca nu eram convins de asta nici nu mi`as fi luat un subaru sh din 2008, recent.
Duetul GT86 - Subaru BRZ este destul de vechi ca si participatia Toyota la Subaru. Ar mai trebui spus ca injectia directa este de provenienta Toyota. Una peste alta se poate spune ca GT86 este un BRZ intr-o masura mai mare decat ca BRZ este un GT 86. Pe de alta parte sa nu uitam nici de motorizarile Toyota pe care cei de la Subaru le folosesc pe modelele lor mici, Trezia si Justy. Asa ca, desi la o scara ceva mai redusa globalizarea tot globalizare ramane.
Masinile care au picat sunt exact concurenta de care se tem cel mai mult. Mercedes, BMW si cate-o asiatica ratacita.
Masinile care au trecut sunt cele de care ii doare in cot si fata de care nu sunt amenintati. acura, subaru, Volvo, mitsubishi ...
Nici prima data si nici acum in teste n-au aparut masini americane. De ce?
Oricum, stiu o singura persoana care a "virat" spre Volvo la momentul achizitionarii din cauza testelor de mai sus. In rest liniste si pace. Iar generatiile urmatoare de autovehicule, in mod sigur vor lua in considerare si SOT. Intre timp, asa cum s-a mers si pana acum, asa vom merge si de azi inainte cu masinile noastre "nesigure" in care ne simtitm dintr-o data inspaimantati :) pentru ca cineva a avut o alta idee stralucitoare de a pune in lumina reflectoarelor pe cine trebuie.
Scuza-mi ortografia(e tarziu,si-s oboist).
Jeep Patriot,Buick Encore si Ford Escape nu sunt masini americane??
Pai nici n-am spus ca BRZ e mai mult Toyota, dimpotriva am afirmat contrariu... Nu mi-as lua Justy ci noul Forester xt -:))))
datele publicate sunt... publice si doar un orbete ca tine nu va avea bunul simt sa se documenteze inainte de a manca rahat. Uite, iti dau mu...ra'n gura ( http://www.iihs.org/ratings/tsp_current.aspx) si daca stii sa citesti niste simboluri si cunosti fix cinci cuvinte in engleza astept cu nerabdare inca o portie de analiza tipica ca la zarnesti.
au publicat rezultatele cum le pica lor mai bine....my ass
PS 1 tare as fi vrut sa nu iti mai replic vreodata pe forum dar esti de o impertinenta monumentala.
Revenind la ce ma doare, dupa cate am observat, Encore se prezinta ca modelul mai vulnerabil la siguranta din gama Buick! Dar nu inteleg cum este posibil, tinand cont ca "taticul" din care se trage, Opel Mokka, a iesit excelent la EuroNCAP! Cu aceasta ocazie nefericita, poate se vor lumina si zabaucii din colivia de sticla, astfel incat sa sesizeze diferentele de abordare dintre Enclave (cel mai elegant si cel mai sigur SUV american al momentului) si Encore (oaia neagra si...urata - mie, unul, chiar nu-mi place!).
Bine, glumesc, dar ar fi fost nostim sa fie adevarat. De fapt, ne preocupa si vorbim despre prea multe fleacuri zi de zi, numai sensibilitatile autentice le-am uitat sau ne doare fix in pix de ele...Mai sintetic spus, am uitat ce inseamna sa fim OAMENI. Ceea ce si-a propus cu prevalenta Noua (Dez)Ordine Mondiala, care pare tot mai aproape de indeplinirea scopului.
http://www.iihs.org/ratings/ratingsbyseries.aspx?id=686
Subaru Forester NU este SINGURUL, cum spuneti voi in articol
VOLVO XC60 care a fost testat inaintea celorlalte SUV-uri a fost primul care a obtinut calificativul BUN la small overlap ( primul dintre suv-uri )