SUA: Tesla Motors restituie integral creditul guvernamental cu nouă ani înainte de termen

de Sebastian Toma
Marti, 21.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Elon Musk, şeful Tesla Motors, a anunţat că marca pe care o conduce a finalizat, cu nouă ani în avans, procesul de restituire a împrumuturilor acordate de guvernul american.

Esential 9 ani mai aveau americanii de la Tesla până la data finalizării procesului de restituire a datoriilor faţă de Guvernul SUA.
Tesla Motors va restitui integral împrumutul de 452.4 milioane de dolari primit de la guvernul american, anunţă AutomotiveNews citând contul de Twitter oficial al CEO-ului companiei, Elon Musk. Anunţul lui Musk este surprinzător, având în vedere că este vorba de restituirea cu nouă ani înainte de termenul stabilit iniţial, decembrie 2022. Cei de la Tesla au solicitat în 2009 o amânare a termenului de plată stabilit iniţial, având nevoie de fonduri pentru a asigura finanţarea lui Model S. Spre comparaţie, cei de la Fisker Automotive au ajuns în insolvenţă din cauza imposibilităţii de plată a împrumuturilor acordate de Departamentul de Energie al statului american.

Tesla a început deja să restituie o parte din creditul acordat de Departamentul de Energie al Guvernului American, finalizarea procesului urmând să aibă loc în decursul acestei săptămâni.

Constructorul american nu va sta apoi să-şi laude realizarea, cei de la Tesla urmând să lanseze o actualizare a sistemului de încărcare dezvoltat strict pentru modelele sale. Sistemul de încărcare "Supercharger" formează o reţea de puncte de încărcare amplasate strategic, menite să ajute clienţii Tesla la încărcarea modelelor electrice în timp scurt pentru a mări autonomia acestora.

În prezent, la bursa de la New York, o acţiune Tesla Motors valorează 89.94 dolari. Valoarea acţiunilor Tesla Motors a crescut cu 166% în decursul acestui an, marcând un record al bursei americane. Între timp, subsidiarele americane ale rivalilor de la Ford şi de la Nissan au primit şi ele împrumuturi de la guvernul american, cele două companii fiind aşteptate să finalizeze restituirea împrumuturilor în termen de zece ani. Constructorul Tesla Motors există pe piaţă de numai zece ani şi se mândreşte cu performanţa surclasării constructorilor ”tradiţionali” la acest capitol, fiind condus de Elon Musk, un talentat întreprinzător american.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (14)

  • holden
    Bravo lor! Concurenta e...........undeva jos!
    23 32
  • Va dati seama ce profit isi trag din aia 90.000 $ cat e un Model S ce-l lauda ca face un M5 (in linie dreapta bineinteles; se pierde la prima cuba in parapet)
    41 27
  • holden
    @BMW

    M5 costa mai mult decat Model S,iti dai seama ce profit isi trag astia,mai mult decat cei de la Tesla. Pretul e nesimtit de mare tinand cont ca m5 e o masina cu motor conventional si nu are tehnologia pe care o are Model S.
    Si cine ti-a zis ca Model S intra in parapet la prima curba,ai testat-o??
    O dai in penibil...
    30 37
  • nu stiu de ce se ataca unii ca @bmw de exemplu.

    Tesla S e alta mancare de peste, modelul este practic manufacturat iar linia robotizata e ca si cum n-ar fi. Mai trebuie luate in considerare costurile imense cu cercetarea dezvoltarea. Dar poti cere sa gandeasca trepanatii?
    22 32
  • BMW-ul e BMW si isi face banii. Mai ales seria 5. Interiorul te unge pe suflet.
    Eu am vazut Tesla Model S. Interiorul e tipic american. In afara de tableta aia care trebuie sa-ti ia ochii, interiorul este ieftin, mai ales panourile usilor, scaunele (aici chiar ar trebui sa ia lectii de la europeni) si locul unde e in mod normal tunelul de transmisie la masinile conventionale.... ieftin!
    30 8
  • @holden
    Mai e vorba si de nume. Cine e BMW si cine e Tesla? Pentru BMW stim ce platim, dar Tesla e o companie mica inventata ieri. Totusi pretul e "foarte premium". Si nu sariti ca de ce comparam cu bmw, deoarece chiar americanii au facut-o.
    26 8
  • AndreiRN
    "Elon Musk, un talentat întreprinzător american"
    Africa de Sud mai exact.
    Oricum e o masina excelenta si am vazut 2 pe strada ieri.
    Are lista de asteptare.
    5 10
  • Daca ai face mai multe manere de tesla si nu ai mai pierde timpul pe aici,precis ca trebuie sa nu mai fie lista de asteptare.
    7 2
  • Intre timp, concurentul direct Fisker isi da ultima suflare.
    8 16
  • @Dan

    Model S are la interior materiale de foarte buna calitate,poate chiar mai bune decat cele din interiorul lui Seria5. Plus cel mai mare display pus vreodata pe o masina de serie.Oare cand va scoate si bmw o electrica de calibrul lui ModelS?!Bmw doar viseaza la tehnologia pe care o are Tesla. Va ofticati degeaba.....
    11 17
  • V-ati dat cu tesla-n c
    Si marmota invelea ciocolata in straniol !:)) Aberatii cretinoide ca acelea sustinute de voi cei cu tesla mai rar pe site-ul asta!
    19 7
  • @dan Esti paralel ! Fisker Karma e un plug-in hybrid. Nu are cum sa fie "concurent direct" unei masini 100% electrice!
    16 1
  • AndreiRN
    Manerele le fac muncitori la linia automata ca eu imi dedic timpul mai mult productiei interiorului la avioane ca Manager de Calitate.
    Oricum interiorul la Tesla este facut la standardul aeronautici de lux si nicidecum de furnizori auto.
    3 9
  • @Moje

    Mor de ras ! Bati campii rau de tot ! Eu nu cred ca tu ai vazut Tesla Model S altfel decat pe internet si-n postere. BMW invidios pe Tesla?! E ca si cum ai compara o insecta cu un armasar... De ce ar visa un armasar (BMW) sa devina o musca (Tesla)? BMW baga sute de milioane de euro in cercetare, mult peste posibilitatile lui Elon Musk. Plus ca BMW are o experienta mult mai vasta in masini electrice. Vreo 40 de ani mai exact. Conceptele actuale, viitoare modele de serie, sunt adevarate opere de arta din toate punctele de vedere. Singurul lucru care-i trage in spate, la fel ca si pe Tesla, e pretul de vanzare. Pentru ca orice ai spune tu, un M5 e chiar ieftin la cum presteaza, pe cand tehnologia electrica e inca scumpa. Privind obiectiv, tehnologia motoarelor cu ardere interna a avut peste 130 de ani de evolutie. Daca nu stiai, la inceput inainte sa apara motoarele termice, inventatorii au avut ideea unei masini electrice, insa a fost abandonata pentru ca la acea vreme tehnologia bateriilor era foarte slab dezvoltata si crea probleme. Asa au aparut motoarele termice.
    Am vazut si eu Tesla. Interiorul e tipic amercan, cu inclinatia lor pentru gadget-uri scoasa mult in evidenta. Apreciez asta, insa calitatea materialelor si imbinarile nu sunt deloc la cele mai inalte standarde.
    7 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru