Esential
30% | este procentul scaderii numarului de modele afectate de recall-uri in 2008 in SUA. |
9% | este cresterea campaniilor de recall in SUA. |
30% | este procentul scaderii numarului de modele afectate de recall-uri in 2008 in SUA. |
9% | este cresterea campaniilor de recall in SUA. |
Anul 2008, unul in care constructorii auto au ajuns la cifre de vanzari negative in raport cu anul precedent, are si o fata ceva mai frumoasa a industriei. Astfel, conform raportului oferit de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), organismul care vegheaza asupra industriei auto din SUA, numarul modelelor rechemate in service in cadrul unor recall-uri de catre producatorii auto a scazut cu 30% in 2008 fata de 2007, ajungand la cel mai coborat nivel din 1994 incoace.
Totusi, numarul de actiuni de recall a crescut in 2008 fata de 2007. Astfel, chiar daca masinile afectate au scazut la cifra de 10.2 milioane, campaniile de recall au ajuns la 642, crescand cu 9% fata de 2007. Cea mai ingrijoratoare crestere este reprezentata de faptul ca, intre aceste recall-uri, 233 au vizat elemente care tin de siguranta. In 2007, acest tip de recall a fost realizat in doar 98 de cazuri. Aceste cifre sunt insa in scadere, cel mai trist an pentru producatorii auto din SUA fiind 2004, cu 30.8 milioane de masini chemate pentru verificari
"Nu o sa ne oprim din analiza masinilor.
Producatorii nu isi doresc ca masinile lor sa fie etichetate ca nesigure. Sunt foarte atenti la aceste detalii", afirma David Kelly, administratorul NHTSA.Statisticile legate de campaniile de recall au debutat in anul 2000, atunci cand Statele Unite au fost zguduite de un scandal monstru: 14 milioane de pneuri Firestone au avut nevoie de recall din cauza faptului ca o eroare de fabricatie a cauzat mii ed accidente care s-au soldat cu moartea a 270 de oameni.
Comentarii (0)