Marco Marquez, un om de afaceri din Wisconsin, a cumpărat un Mercedes-Benz E-Klasse în 2005, cu care a avut o serie de probleme tehnice. După mai multe vizite la service-ul reprezentanţei de la care l-a cumpărat şi în urma refuzului acestora de a-i da înapoi banii, acesta şi-a căutat dreptatea în sala de judecată. Încă din 2005, verdictul judecătorilor i-a fost favorabil, aceştia acordând despăgubiri de 482.000 de dolari, dar cei de la Mercedes-Benz au reuşit să amâne plata acestor datorii până în 2012, când Vince Megna, avocatul lui Marquez, a adus cazul în faţa Curţii Supreme din Wisconsin.
Curtea Supremă de Justiţie din Wisconsin a decis că Mercedes-Benz trebuie să plătească suma întreagă. Mai mult decât atât, cei de la Mercedes-Benz au fost nevoiţi să plătească încă 200.000 de dolari, constând în taxe de judecată acumulate în 2005 până în prezent. Deşi avocatul lui Marquez a ales mai multe reprezentanţe din Wisconsin pe postul de acuzat în acest proces, cei de la Mercedes-Benz au achitat ei înşişi despăgubirile.
Legea din Statele Unite ale Americii supranumită "Lemon Law" le permite clienţilor de automobile să-şi primească banii înapoi pentru un automobil nou cu defecţiuni mecanice dacă acestea nu pot fi rezolvate prin reparaţii. Dealerul are 30 de zile în care este obligat să răspundă, după care este obligat să acorde despăgubiri serioase. În caz că nu răspund în termen de 30 de zile, dealerul poate fi obligat să-i acorde clientului despăgubiri duble ca valoare faţă de preţul automobilului defect. În 2005, cei de la Mercedes-Benz au susţinut că Megna şi clientul său au întârziat procedurile pentru a putea primi despăgubirea dublă.Via Autoblog
testele de fiabilitate facute de nemti nu mint, raporturile de fiabilitate din UK nu mint, este vorba de sute de mii de masini diagnosticate.
puteti sa ziceti ce vreti, insa asa stau lucrurile.
fiat da tonul la motoare in europa si cu cateva modele fiabile(autobild.de- dauertest) iar japonezii dau tonul la fiabilitate.
insa multi constructori au probleme de coroziune la 100000 km- autobild.de
daca e vorba de garantie apai coreenii si japonezii ii spulbera, si ca sa fie sare pe rana- si la preturi.
asta e realitatea
@Samba - Nu te duce capul asa-i? Ai scris un comentariu la un articol si tu vorbesti de identitate? Preferai sa scriu Victor Ponta la nume, te facea mai fericit?
Eu cred ca e vorba de niste defecte de fabricatie pe care Mercedes le stie, doar ca nu a vrut sa le recunoasca. Era un fel de joc de domino. Tipul avea influenta fiind om de afaceri, iar daca ar fi spus asta in presa si Mercedes si-ar fi recunoscut problema, posibil sa se fi ajuns la un recall. Din care un constructor pierde milioane de dolari, oricare ar fi numele lui.
Lucrul asta e valabil pentru toate marcile. Cu siguranta ca inginerii care proiecteaza masinile le cunosc pana la ultima piulita si stiu cat poate reszista o piesa si cat nu, indiferent de modul de exploatare.
Acum poate cumpara SLR :))...mai bine schimba marca.
Dar cum elevul ajunge de multe ori mai bun decat profesorul cam asa e si acuma.
Mai ales ca in acest caz o fi fost un MBZ Polonez.
Cat despre defectiunile modelului din stire, as putea sa speculez despre problemele pe care le-a avut acest model pana la face-lift, si anume a avut probleme la franele electro-hidraulice si dupa face-lift au renuntat la ele, in rest probleme repetate se intampa la multe marci, iar scrematorii de serviciu sa se tatueze pe frunte cu toyota, comportament de oameni frustrati care asteapta la cotitura, daca face un milion de km este facatura, marketing, daca sunt probleme dar nu stie ce este exact apar ca hienele dupa un hoit ( de fapt sunt 2, 3).
Ce vreti fratilor, declaratii de dragoste pt japoneze? Nu e suficient ca le faceti voi, bucurati-va voi de fiabilitatea lor, si lasati "fraierii" , dar daca viitorul marcilor auto japoneze este cam in stilul ultimelor prezentari de modele sau de viitoare modele, vor ramane cu fiabilitatea in ...mana, au si pensionarii orgoliul lor, in special in privinta Toyotei, mai ramane Mazda, daca vor prefera si ei "superbitatile" stilistice pe viitor atunci e grav, evident pt fanii japonezelor dar si pt fanii auto in general.
@Andrei-Chiar asa si este mercedes era foarte fiabil acum multi ani in urma.Dar de cand a fost la un pas de faliment cu modelele cobra (care nu aveau aproape deloc probleme mecanice si tehnice),de atunci ,au luat-o pe alta urma,cea cu profiturile ''ca sa manaca si gura lor ceva''.
@dane-Ca sa sti si tu,eu am si alte treburi,nu sa stau sa o ''frec'' ca voi pe net zi de zi,ca un pustan de canci.As mai vrea eu,dar nu se poate.Si ca tot vorbesti de designuri si de matrite (modele,forme,etc),un om nu se mai uita la aceste aspecte cand vor fiabilitate.Adica un om nu toti,evident,se gandeste ca nu vrea sa dea banii pe reparatii in service,sau sa bage multi bani in masina,doar pt ca e frumoasa.Cam asta este gandirea unui om normal si chibzuit.Eu nu va oblig ce sa cumparati,si nici nu ma intereseaza dar o spun ca o bagare de seama.Dar,daca era o Kia?Ati sarit toti cu gurile rele si ati fi aratat cu degetul.Vad ca nici macar problema aceasta nu va deranaza.Bravo voua.Asa ca ,exact cum am zis.Sperati in continuare ca Mercedes produce cele mai bune masini.
Si refer la fiabilitatea Mercedes care, zici tu ca a fost pana la Cobra. Eu as spun fals! La Mercedes s-a rupt ceva o data cu prima generatie Clasa A, despre cre unii proprietari si acum spun ca nu prea e un Mercedes. In privinta Clasei A m-am documentat destul e mult acum cativa ani cand mi-am cumparat masina.
Asa cum s-a rupt si la VW cand a trecut de la Golf IV la V, iar Passat nu a mai fost facut pe platforma de Audi A4 si pe cea de masina compacta. Iar asta se simtea. De-asta in privinta tinutei de drum Ford Focus 1 a fost campion pana a iesit din fabricatie.
Respect!
Dar ca tot veni vorba de tinuta de drum,spatiul interior,antifonari,finisaje,etc.Sa sti ca gasesti si masini japoneze care chiar au aceste abilitati,mai mult cele pe benzina.Daca se ajunge ca odata sa iti cumperi o masina japoneza,sa iti cumperi pe benzina,sa ti minte lucrul asta de la mine.Japonezii se pricep mult mai bine la motoare pe benzina si hybrizi,dar nu ii bagam,si daca vrei intr-adevar o masina care sa simti toate lucrurile astea enumerate de tine poti foarte bine sa alegi un Lexus,Infiniti,Acura (orice model).Iar la Toyota,modelul avensis 2007,am mers cu el,si mi s-a parut excelent de insonorizat si de comfortabil,la fel si tinuta de drum,foarte bine asezat pe sosea.Si sunt multe alte enumerari,eu zic ca nu mai are rost sa dau nume.Numai bine!
Si referitor la Avensis... culmea l-am condus. Da, o masina confortabila si in banca ei. Insignia si mai ales Mondeo mi se par mai incisive. Nu am sportivitatea in sange, de-asta 75 CP de pe "Porsche" de cele mai multe ori imi sunt sufiienti. Dar chiar si asa, Avensis mi se parea ca se misca greori, desi viteza crestea. Intelegi? E exact ce ti-am spus in comentariul anterior, masina nu prea iti transmite niciun "mesaj"
Nu stiu daca ai inteles ceva din ce am scris... sper ca m-am facut cat de cat inteles. Japonezii nu au acel "vino aici" pe care il au nemtii. Asta e marea problema la japonezi.:)
Am inteles foarte bine ce vrei tu sa zici.Dar la unele fraze,cam gresesti putin.Sa nu te superi pe mine ca iti zic.Sa nu crezi ca par insistent,dar si Lexus,Infiniti au personalitate,adica chiar au modele foarte frumoase,iar motoarele de pe infiniti nu numai ca se aud excelent ,dar sunt foarte fiabile,la fel si vvt-i urile de pe Lexus.Lexus este o marca foarte indrazneata,si eu zic ca este un rival foarte bun ,sau poate chiar mai bun pentru cei 3 (avand in vedere ca produc masini fiabile dar si economice,cele hybrid).Si ca tot veni vorba de Lexus.Ce vrei sa spui cand zici '' Lexus este o marca aparuta artificial''?Adica ca nu are traditie,vrei sa spui nu?E aici este buba mare,unde cred eu ca gresesti,dar de ce i-ar trebui traditie,cand este o Toyota?Lexus de fapt este o Toyota de lux,iar Toyota are foarte multa traditie.Si am inteles perfect ce vrei sa spui despre Avensis.Chiar asa si este si iti respect opinia.Avensisul nu este o masina de demaraj,poate ca nici nu s-au gandit la asa ceva japonezii cand l-au proiectat,Avensis este o masina grea,limuzina eleganta,de statut,de nivelul unui mic manager,inginer,etc.Am mers si eu cu el bineinteles nu a mea,ci la un prieten,si mi-a dat-o si mie sa merg cu ea,sa vad cum se comporta) si chiar asa este cum ai spus tu,am incercat cateva demaraje,am chinuito putin,dar degeaba,ca sa obtii demaraje trebuie mult turata,se tureaza f mult.Dar la drum lung,este excelent, se duce lin si frumos ,la 140 de km/h nici macar nu se simte pe autostrada,drept ca este o masina foarte insonorizata.Totusi, modelele anterioare Toyota nu erau asa urate,cum sunt unele din gama de acum.Mult noroc !
@LauCalin: no offence, dar pune un VW Passat langa Mazda 6, versiuni obisnuite. Apoi cheama pe cineva si da-i sa aleaga. Crezi ca Passatul are mai mult "vino aici" decat Mazda? Hm...
Octav, dupa o tura cu fiecare cred ca totusi ar alege Passat. Passat arata cel mai banal, mai ales fata de Mazda 6. Designul conservator este unul tipic pentru VW. Si atata timp cat pe piata este cautat si asa ceva va vinde, nu va schimba prea mult. Comparativ cu Mazda, de ce nu. E o diferenta enorma de design intre 626 de acum 15 ani si Mazda 6 din prezent.
Si inca o chestie: cand zici ca Mercedes nu mai face masini ca acum 30 ani (eu as adauga aici si VW) asa e, dar pe de alta parte nici concurenta nu mai e atat de slaba ca acum 30 de ani. Adica atunci cand comparai pe Mercedes o faceai cu BMW de pe la mijlocul anilor '70, Volvo si SAAB. Lexus nici nu exista atunci. Deci asta cu fiabilitatea din trecut nu prea are rost sa compari. In plus politica marcilor era foarte diferita fata de cea de azi. Dar asa cum am zis Mercedes vinde bine si are probabil cea mai buna imagine de marca din lume si din alte considerente. Si hai sa fim sinceri, Mercedes a adus foarte multe inovatii domeniului auto, fie ca e vorba de siguranta, confort, eleganta etc. Mai mult (desi poate crezi ca nu are importanta), Mercedes este singurul constructor care a castigat cam tot in toate competitiile sportive.
Si apropo, o chestie pe care putini o stiu: cati dintre voi stiu ca fostele generaii de Clasa E si SL au avut probleme serioase cu sistemele de franare, lucru pe care Mercedes nu l-a recunsocut niciodata si din mers a imbunatatit sistemele. Daca vei compara un SL fabricat prin 2002 cu unul de prin 2004-2005 vei vedea ca sistemele de franare sunt modificate. Initial am auzit asta ca un zvon. Intamplarea face insa sa am norocul sa vorbesc cu cineva care lucreaza la un dealer Mercedes in Lyon si mi-a confirmat asta. Mercedes ar fi dat presei franceze cateva milioane de euro sa nu spuna nimic, pentru ca vanzarile lui BMW ar fi "explodat". Ideea e ca Mercedes lansase de doar cativa ani Clasa E si SL si avea o gaura in buget de cateva sute de milioane de euro si trebuiau sa-i recupereze cat mai repede. Oricum daca veti cauta statisticile de vanzari din perioada aia veti vedea ca BMW a cam rupt" la vanzari.
PS: chiar daca avem opinii diferite ma bucur ca avem o discutie frumoasa :)
Atata timp cat majoritatea producatorilor prefera sa ia fata clientilor cu zeci sau sute de dotari care acum 30 de ani erau de domeniul SF, cu materiale din ce in ce mai bune (astfel incat masinile de acum 15-20 de ani par niste carute ca interioare) si nu le pasa de fiabilitate e o problema. Inseamna ca ori nu sunt capabili sa ofere lucrurile de mai sus impreuna cu o fiabilitate sporita sau pur si simplu nu le pasa (varianta mai plauzibila daca ne uitam la vanzarile VW, Renault sau alti producatori de volum care nu stau grozav la capitolul fiabilitate).