SUA: Încărcarea unei electrice, mai scumpă decât alimentarea unei termice

de Alexandru Monenciu
Vineri, 04.08.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu realizat recent arată că, în Statele Unite ale Americii, încărcarea unei mașini cu zero emisii este mai scumpă decât alimentarea unui vehicul echipat cu motor pe benzină.

Credința populară este că încărcarea unei mașini cu zero emisii este mai ieftină decât alimentarea cu benzină a unei mașini convenționale. Dar lucrurile stau puțin diferit, cel puțin în Statele Unite ale Americii.

Un studiu realizat de compania Anderson Economic Group arată că lucrurile stau exact invers.

În cazul mașinilor accesibile, ca Nissan Versa, Honda Civic, Hyundai Elantra și Subaru Impreza, pentru a parcurge 160 de kilometri trebuie să alimentezi cu benzină în valoare de 9.78 dolari. În același timp, încărcarea acasă a unui Chevrolet Bolt sau a unui Nissan Leaf costă 12.55 dolari pentru aceeași autonomie de 160 de kilometri.

Dacă utilizezi o stație de încărcare publică, prețul urcă la 15.97 dolari pentru 160 de kilometri.

Alimentarea cu benzină a unei mașini de segment mediu, ca Honda Accord, Toyota Camry sau Subaru Outback, costă 11.08 dolari pentru 160 de kilometri. Dacă încarci o Kia EV6, o Tesla Model 3 sau un Ford Mustang Mach E, vei cheltui 12.62 dolari pentru 160 de km.

Sau 16.10 dolari dacă utilizezi o stație publică de încărcare.

În cazul mașinilor de lux, balanța se înclină puțin în favoarea modelelor cu zero emisii.

Studiul arată că alimentarea (pentru 160 de km) unui BMW Seria 5, Porsche Macan sau Audi A6 costă în medie 17.56 dolari.

Pentru a avea aceeași autonomie cu un Porsche Taycan sau un Polestar 2 trebuie să încarci acasă de 13.50 dolari, sau de 17.81 dolari la o stație publică.

via Carscoops

Comentarii (28)

  • Bibicul
    Șșșșșt! Nu-i spuneți lu' știți voi cine! Încă visează că energia electrică vine doar de la soare.
    40 8
  • Studiile arata ce vor sponsorii acelor studii.
    Nu conteazas domeniul.
    Medical, stiinta, economic, industrial, whatever.
    Si este un lucru deja larg stiut, numai niste traitori din pesteri mai culca urechea "la studii"
    Ca idee, folosirea statiilor de incarcare scumpe, e ca si cum te-ai duce sa alimentezi cu combustribil de la cel mai binitar de bisnitari cu undeva unde nu exista combustibil in mod frecvent si iti cere de 3-5 ori preturl din oras.
    Studii facute sa omita informatiile complete.
    16 39
  • Cine a spus ca masinile electrice sunt mai ieftine in exploatare?Cand vor fi majoritare pe piata o sa vina si taxe si accize etc.Asa este normal intr-o economie de piata.
    33 8
  • Taxele și accizele nu au legătură cu economia de piață ci cu imperfecțiunea societăților contemporane.
    Cu cât taxele și impozitele sunt mai mari cu atât societatea este mai departe de optim.
    16 24
  • @pârțuc
    Americanul optimizat nu-și poate petrece viața în parcare la Kaufland.
    Somalia deține cam cea mai optimă societate.
    26 8
  • pentru eminenti
    https://www.go4it.ro/content/auto/o-echipa-de-cercetatori-a-spart-sistemul-de-protectie-tesla-putand-activa-functii-contra-cost-pe-gratis-19223544/
    14 2
  • Andrei
    Din fericire "studiile" arată că pe mine ma costă 500 - 600 de euro pe an, sa încarc una din mașinile electrice. O încarc acasă, foarte de rar pe autostradă. Am tarif special, noaptea.

    O masina ICE cu care as face anual aceiași km m-ar costa în jur de 900-1000 euro, adică un plin pe luna.

    Pe lângă asta, impozitul e 0 la EV, la ICE depinde de cât de mult poluează. Service-urile le am incluse, deci 0, la ICE ar fi cam 3-400 euro pe an, adică un service minor la 6 luni și unul major la 12 luni. Asigurarea e mai scumpa la electrica cu vreo 100 euro/an.

    Per total ies în câștig cu electrica.
    Sigur, cifrele asta difera de la individ la individ, de la tara la tara. Dar cred ca pentru alții care merg mai mult socoteala e și mai în avantajul electricei.
    15 36
  • Andrei
    Am uitat sa menționez: mulți cumpăra masina prin deduceri salariale. Înainte se putea lua orice masina în felul asta, acum doar electrice.

    Avantajul e ca plătești în rate, și rata se scade din venituri, deci nu mai plătești impozit pe venit pentru acea suma. Aici impozitele sunt mari, nu 16%. Depinde de venit sisursa veniturilor, dar, orientativ, reduci prețul de achiziție cu 15 pana la 40+%. De obicei mai spre 35% (includ aici și rata dobânzii), pentru că cei cu venituri mici nu își iau masina noua.
    Asta face, de exemplu, ca un ID3 sa fie mai ieftin decât un Golf.
    Plus avantajele de mai sus. De asta service-urile sunt incluse - dacă te decizi sa dai masina înapoi, sa fie în stare buna.
    10 32
  • Discuţia este mai amplă şi mai complicată. Depinde şi de la ţară la ţară...
    Energia electrică în ţările mari producătoare de petrol este foarte scumpă, vezi UAE, Arabia Saudită, Venezuela şi... SUA.

    SUA sunt un mare producător de petrol şi gaze, net exportator, fapt ce aduce preţuri mici la combustibili.

    Energia electrică este produsă tot de privaţi mari, dar nu au subvenţii ca cei din petrol (o anomalie, o crimă) de aici şi preţurile foarte mari.
    Doar în Texas sunt ceva mai mici preţurile datorită ridicarii a foarte multe şi mari parcuri eoliene şi a instalării de panouri solare.

    Toţi cu reţele de încărcare, Tesla, Electrify America,... au învestit mulţi bani care trebuie recuperaţi, investiţia amortizată.

    Studiul ţine cont doar de preţurile de la staţii de încărcare cu plată sau cei care încarcă acasă din reţea, dar nu ia în calcul să facă o medie şi cu cei care încarcă acasă din propriile panouri solare.

    Studiu mincinos, nu pot să îi spun incomplet pentru că este ordonat de companiile petroliere...
    aceleaşi care împing hidrogenul din petrol/gaze ca fiind verde/albastru când el este negru toată ziua.

    Dacă doreau ceva interesant este faptul că Ford şi GM au clacat în faţa Tesla şi vor folosi aceiaşi mufă şi atunci Tesla poate deveni un monopol care poate influenţa în rău preţurile.
    8 28
  • Aaaa... şi crima cea mai mare este că asta va ţine minte populaţia generală... titlul.

    Deşi totul e minciună, populaţia generală nu înţelege şi nu are timp să înţeleagă adevărul şi rămân cu minciuna înghiţită.

    Degeaba încerci apoi să le explici după ceva, răul a fost făcut şi eşti văzut ca un nebun, excentric.

    Noroc că în unele ţări oamenii , populaţia generală, sunt mai inteligenţi - olandezii şi germanii, de exemplu, având investiţii masive în panouri solare, pompe de căldură şi maşini electrice.
    8 30
  • pro si contra
    Mai baieti, eu vreau sa platesc mai mult si mi-am cumparat un Diesel. Am dreptul sa fac ce vreau cu banii mei. Are cineva ceva impotriva?
    1 1
  • reptilianul ocult
    Vei pilota o bicla si vei fi fericit!
    - Global Wisdom - 2035
    6 17
  • Knight Rider
    https://www.youtube.com/watch?v=PCzCqqVGQYE
    5 18
  • Andrei
    Pentru nespălatul pe dinți care înjură la 16:16 ca ultima scursură din spatele blocului.

    In unele țări se plătește un impozit sau taxă anuală pe mașină. Se mai cheamă și taxa de drum. În unele locuri de calculează în funcție de emisiile de CO2, în altele și de NOx sau câți km faci anual.

    Întrucât e-208 nu emite nimic, taxa e 0.

    "tu compari e-208 cu o mașină"
    Ce sa facem, eu nu sunt cocalar frustrat care se simte bărbat doar într-o mașină considerata virilă de către alți cocalari frustrați.
    1 2
  • Andrei
    Pentru nespălatul pe dinți care înjură la 16:16 ca ultima scursură din spatele blocului.

    In unele țări se plătește un impozit sau taxă anuală pe mașină. Se mai cheamă și taxa de drum. În unele locuri de calculează în funcție de emisiile de CO2, în altele și de NOx sau câți km faci anual.

    Întrucât e-208 nu emite nimic, taxa e 0.

    "tu compari e-208 cu o mașină"
    Ce sa facem, eu nu sunt cocalar frustrat care se simte bărbat doar într-o mașină considerata virilă de către alți cocalari frustrați.
    9 23
  • Taximetristul hAURist nu se mai semnează, crede ca nu-l recunoaștem după dejecții.
    7 21
  • @Knight Rider .... Daaaa...
    Super video :))))
    Rimac şi cealaltă maşină electrică bat o maşină de Formula 1.

    QED
    6 22
  • @Automarket
    Microcefalului de la @23:48 nu ar trebui sa i se acorde un timp de gandire?
    5 10
  • Din păcate automarket.ro nu are filtrare după IP sau device, așa că specimenul e liber să se dea în stambă.
    1 9
  • PMC, taximetristul ghiolban care dă mânuțe verzi și roși de pe toate telefoanele colegilor de la Gara de Nord, ar fi trebuit interzis de mult, să se mai salubrizare puțin site-ul ăsta.
    4 12
  • He he he....

    https://youtu.be/loUsRGW9z-I
    2 10
  • Viitorul nu sună așa bine pentru Alinuța și Mihaela.
    5 0
  • X-zibit
    https://insideevs.com/news/650278/cheaper-to-drive-ev-than-gas/

    Asta zice altceva. Deci cine minte?
    3 12
  • X-zibit
    @gigi prostu

    Stii cate chestii sa invart la o masina electrica inafara de roti? Doar rotorul motrului electric. Atat am avut de zis.

    "o sa vina si taxe si accize"

    Accize pe curent? Taxe de poluare, pe capacitatea cilindrica? Preturile la electricitate sunt tinute sus de smecherii din energie pana isi vand petrolul.
    6 11
  • @X-zibit

    dap, omul a demonstrat că EV e mai ieftin ca ICE pe 100 mile....
    dar încă nu a luat în considerare încărcarea acasă din panouri solare.

    Aici ar deveni discuţia interesantă, pentru că dacă panourile se amortizează în 7-10 ani, calcul făcut doar pe consumul casei, dacă arunci în ecuaţie şi maşina electrică deja timpul de amortizare se înjumătăţeşte ;)

    Bravo pentru articolul găsit X-zibit
    3 13
  • Putred rău studiul ăsta.
    Dacă încarc acasă, de la fotovoltaice, cu 0$, cum să fie mai scump decât benzina?
    Și dacă încarc noapte, doar nu-s tâmpit să nu-mi fac abonament cu preț ieftin de noapte. De ce ar fi atât de scump?

    Ah, că au comparat doar încărcările rapide, merci, dar nu așa procedează cei care vor să călătorească ieftin.
    Mașina o folosesc și americanii pentru navetă - deci încarcă în general peste noapte acasă. Deci ieftin.

    În excursii, concedii, îți alegi destinații cu încărcare pe AC (curent alternativ) unde, la fel, încarci peste noapte.

    Ah, că sunt unii care vor să conducă 12h non-stop... Păi nu-s electricele pentru ei. Să rămână pe ce vor, dar sunt excepția.
    2 11
  • Ceva nu pusca la studiul asta. Ar iesi un costul pe Kw ceva de genu 40 centi ceea ce mi se pare total neveridic.
    Nu le-or fi placand electricele unora dar nici chiar asa.
    La 20 centi/kwh, la un model 3 cu un consum mediu de 18kwh/100km iese vreo 6-7 dolari/160 km.
    Este o mica diferenta pana la 10-11-12 cat a scos studiul.
    Cifrele bat la ochi atat de tare incat nici nu ma chiui sa fiu riguros in calcule.
    4 1
  • ”U.S. driving conditions (!!!), including: [...] The cost to drive to a fueling station (deadhead miles)”.
    Deci au calculat inclusiv costuri cu ocolitul pentru încărcare.

    ”Calculations for each segment reflect the cost per 100 purposeful miles, after considering the cost of driving to a commercial gasoline or electric charging station if not charging at home.” Deci NU ACASĂ!
    Degeaba face bulbuci trollul electrocutat cu mii de fețe (Edică-Mike și alte dedublări), comparația se face ÎN GENERAL, nu luând cea mai favorabilă situație, fără a ține cont cât costă casa, panourile și cine nu le are.
    Și nu generalizând la situația navetiștilor cu mașină proprie, ci testând cât de INutilă e electrica celorlalți, care nu-și trăiesc viața între birou și suburbia unde îi mănâncă rata la casă.

    ”These results underline the importance of considering real-world costs before making a buying decision” !
    https://www.andersoneconomicgroup.com/many-gas-powered-cars-cheaper-to-fuel-than-electric-in-2023/

    Cine face asta NU ia electrică, de-asta majoritatea electricelor se vând COMPANIILOR (”private EV registrations, which are down about 20% year on year and now account for less than half of the total number of new car registrations”)
    https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/industry-calls-urgent-support-electric-car-uptake-slows
    3 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru