Divizia BMW din America de Nord a emis un buletin de siguranţă pentru posesorii modelelor echipate cu S63B44TU, motorul V8 twin-turbo care echipează M5, M6 Cabriolet şi M6 Coupe. Aparent, divizia americană a mărcii BMW şi-a rugat clienţii de M5 şi de M6 să nu-şi mai conducă maşinile până când acestea vor fi reparate, deoarece generaţia 2013 a celor două modele prezintă o problemă la nivelul pompei de ulei. Aparent, clienţii ar putea resimţi o pierdere severă a presiunii uleiului, care ar putea provoca avarii grave motorului. Până la rezolvarea situaţiei, cei de la BMW au sistat livrările lui M5, M6 Cabriolet şi M6 Coupe pe piaţa din SUA.
Toate modelele BMW M5 ale generaţiei F10 sunt asamblate în Germania, la Dingolfing. Modelul este echipat cu o versiune modificată a motorului S63B44 găsit în gamele X5 M şi X6M. În raport cu propulsorul generaţiei precedente, emisiile de CO2 şi consumul de carburant au fost reduse cu 25%, în timp ce nivelul de putere a crescut, reprizele au fost îmbunătăţite, iar cuplul maxim este la un nivel superior.
Pe piaţa din Statele Unite ale Americii, BMW M5 este oferit şi în compania unei transmisii manuale. În raport cu generaţia precedentă a lui M5, modelul este cu 90 de kilograme mai greu, dar consumul său mediu, de 9.9 litri la sută, este cu 31% mai mic faţă de cel al modelului pe care îl înlocuieşte. Situaţia se reflectă şi în cifrele lui M6, care împarte motorul cu M5 şi prezintă aceleaşi schimbări în raport cu vechea generaţie.Via Carscoop
PS - Incep sa prefer japonezele, macar la alea nu-ti pica suruburile in admisie, pompele de benzina si mai nou pompele de ulei.
Hai sa fim corecti. Stiu ca fiecare avem preferintele noastre, dar totusi.
Nu cred ca produsele costructorilor auto din Europa livrate in SUA sunt mai proaste calitativ. Deoarece ele nu sunt aceleasi. Pe piata nord-americana se livreaza produse mai simple nu mai proaste. Tind sa cred insa ca in Romania se livreaza si produse mai proaste nu numai la nivelul din celelalte tari.
Normele de poluare si siguranta sunt mult mai mari in SUA decat in Europa si de asemenea drepturile cumparatorului sunt mult mai puternice.
Oricand poti duce o masina inapoi pt o defectiune de fabricatie si esti despagubit chiar triplu.
Unde este recall-ul VAG?
.
Normele de poluare au fost inventate in California si sunt foarte stricte si se face testare la fiecare masina odata la 2 ani. Si testarea este asa de computerizata ca nici macar technicianul nu poate face mai nimica. Dar desigur ca ingenuitatea romanului este fara limite si daca umplu rezervorul cu E85 si pun un ulei mai gros in motor pot trece testul si cu un motor poluant numai ca apoi trebuie sa schimbi repede pe benzina.
@gtrazvan
Ieri am fost la cimitirul de masini sa iau o teava pt Dodge si era plin de Volvo si BMW in stare fantastic de buna.
ai apropo de masini japoneze .. am un Mitsubishi Eclipse 2006 si dupa 8ok mile motorul face ca dracu si sigur o sa cada in scurt timp ... un prieten are un Infiniti FX si el a schimbat motorul la 160 k mile
tot europenele sunt adevarate
Si sa stii ca americanul de rand nu e cum mult mai instarit decat noi si deci nu isi duce masina din proprie raspundere morala/civica la o verificare anuala.
Insa nu trebuie sa iti faci, masinile astea le poti lua tu peste 15 ani la mana a doua. Si-asa iti plac SH-urile.
@Bethurbazal: SUA au inventat TVA-ul. Numai ca la ei se numeste VAT. EI ai taxe pe orice, crede-ma ca stiu. Numai ca ei au o cu totul alta economie fata de tot restul lumii, concurenta este fantastica iar oferta pe masura. Poate doar Japonia e mai aproape de ei.