SUA: bioetanol din celuloza
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Atunci cand este vorba de biocombustibili si de propulsii alternative, americanii sunt primii care ies in fata, tehnologiile paralele fiind mult dezvoltate peste ocean in comparatie cu ceea ce gasim astazi in Europa. Ei bine, SUA mai face un pas inspre dezvoltarea unei tehnologii noi de creare a biocombustibililor. Compania Florida Crystals, specializata in productia zaharului, a fost aleasa de Universitatea din Florida pentru dezvoltarea unui proiect experimental prin care se va incercarea crearii etanolului din celuloza.
In acest sens a fost aleasa fabrica din Okeelanta, in care vor fi investite 20 de milioane de dolari. Scopul unitatii experimentale de productie si demonstratie este de a crea circa 4-8 milioane de litri de etanol anual printr-o tehnologie dezvoltata de profesorii Universitatii din Florida. Aceasta arata ca biocombustibilul poate fi scos din celuloza de trestie de zahar si din alte elemente de biomasa.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Dakar 2025: Dacia urcă pe locul 2 în prima parte a probei de 48 de ore. Probleme tehnice pentru Loeb
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua generație Audi Q7
- Bugatti a livrat primele exemplare Bolide. Fiecare mașină costă 4 milioane de euro
- Prețuri noul Volkswagen Tayron în România: start de la 41.850 euro
- Noul Leapmotor C10 REEV: versiune nouă, cu range extender și autonomie de 950 km
Convertoare catalitice si norme de poluare la masini au fost obligatori inca din ani '70 si de cativa ani buni Euro 6 este obligatoriu. Firmele mari europene doar copie technologia.
Termocentralele pe carbuni finctioneaza extrem de curat prin injectarea pulberi de carbuni care are o ardere excelenta.
Reciclarea este la un nivel exemplar comparata cu romania unde gunoiul si materialele reciclabile sunt aruncate prin orase sau prin natura.
Parte din gunoi este ars in termocentrale pt productia electrica in loc sa fie arse printre blocuri pt aromele deosebite ca in romania.
Vor mai trece cativa zeci de ani pana europa ajunge la nivelul de curatenie din SUA.