SUA: Americanii conduc mai puţini kilometri, dar decesele pe şosele sunt în creştere

de Sebastian Toma
Miercuri, 15.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu a relevat o schimbare a mentalităţii în Statele Unite ale Americii, o fostă Mecca a călătoriilor prelungite cu maşina. Din ce în ce mai puţini tineri care îşi doresc un permis auto, iar şoferii existenţi conduc din ce în ce mai puţin, contrar tendinţei pornite de "Generaţia X" în 1964.

Această tendinţă nu poate fi schimbat de industria auto, indiferent de ce tehonologii vor introduce la bord. Multe companii auto ar trebui să regândească investiţii în soluţiile de transport

Phineax Baxandall
co-autor studiu U.S. Public Interest Research Group
Două studii publicate în această săptămână ne schimbă total percepţia despre Statele Unite ale Americii şi locuitorii ţării respective. Spre disperarea producătorilor de automobile noi, tinerii nu numai că nu sunt interesaţi de cumpărarea unui nou automobil sau de deţinerea unui automobil, dar nici măcar nu îşi mai doresc un permis auto, fiind mai importată pentru ei deţinerea unui telefon mobil sau a unui laptop. Mai mult decât atât, o conexiune mai internet a devenit mai deziraiblă pentru tineri decât un automobil personal, ceea ce schimbă dramatic situaţia pentru constructorii de automobile care au nevoie de noi clienţi în fiecare an. Al doilea mit pe care americanii îl dărâmă de la an la an este legat de rulajul anual pe cap de locuitor, aflat în continuă scădere din 2004, contrar tendinţei care a ţinut din 1964 până acum nouă ani.

Unul dintre motivele legate de scăderea rulajului mediu pe cap de locuitor în Statele Unite ale Americii este legat de faptul că SUA se schimbă, localităţile punând accentul pe zonele "urbane" şi pe transportul în comun. Autorii studiului spun că autorităţile nu observă obiceiurile populaţiei şi că preferă să extindă reţeaua de autostrăzi în loc să le întreţină pe cele existente. Din 2001 până în 2009, şoferii între 16 şi 34 de ani au redus rulajul mediu anual cu 23%, de la 16.576 la 12.713 kilometri pe cap de locuitor.

Urmareste Automarket
Mai mult decât atât, procentul americanilor eligibili pentru un permis de conducere care şi deţin acest act a scăzut la 86% în 2011, faţă de 90% în 1992, ”vârful” istoric al acestui capitol. Rezultatele studiului spun că tinerii nu numai că nu mai sunt interesaţi de şofat, dar restricţiile impuse acestora sunt mai mare decât beneficiul efectiv al posesiei permisului de conducere, estimează cei de la U.S.
Public Interest Research Group, realizatorii studiului.

Partea dureroasă pentru producătorii de automobile care activează în SUA şi mizează pe creşterea vânzărilor este legată de generaţia mileniului III. Pe lângă faptul că 20% dintre membrii "Generaţiei Y" (studiul vizând adoleşcenţii anului 2000) consideră că o maşină reprezintă o cheltuială inutilă şi că doi din trei studenţi preferă o conexiune la internet în defavoarea unui automobil, doar 15% dintre tinerii care aparţin acestei generaţii s-au declarat pasionaţi de automobile, procent care era dublu în timpul generaţiei "baby-boom", părinţii lor. Tinerii americani vor să trăiască într-un mediu urban, dedicat pietonilor, care să pună accentul pe metodele alternative de transport, fie ele soluţii de transport în comun sau biciclete.

Esential 6.680 soldaţi americani au murit în acţiunile militare din Irak şi Afganistan.
5.000 de motociclişti au murit în SUA în 2012.
3.331 oameni au murit în SUA în accidente rutiere cauzate de şoferi care foloseau telefonul mobil sau un alt gadget.
Datele NHTSA spun că fatalităţile pe şoselele americane au crescut cu 5.3 procente în 2012 faţă de 2011, o statistică îngrijorătoare având în vedere faptul că se presupune că drumurile şi automobilele sunt mai sigure decât cele vândute în ultimii şapte ani, ultima dată când a crescut numărul de morţi pe şoselele din Statele Unite ale Americii. Astfel, în 2012 au murit 34.080 persoane din cauza accidentelor rutiere, dintre care aproximativ 5.000 erau motociclişti. În cazul motocicliştilor, ceea ce reprezintă 14.7 procente din totalul deceselor pe şosele, cel mai ridicat de când se face această statistică.

Contrar ideilor preconcepute despre această categorie, motocicliştii din SUA mor pe capete pentru că doar 29 de state din 50 îi obligă pe aceştia să poarte casca de protecţie.

Ceea ce îi sperie pe statisticieni este că numărul de decese a crescut pentru fiecare categorie studiată, de la pietoni şi biciclişti, la camionagii. Numărul de accidente provocate de şoferii care erau atenţi la telefonul mobil a crescut cu 1.92 procente, peste 3.331 de oameni pierzându-şi viaţa în accidente rutiere din această cauză. În perioada 2001 – 2010, 47.392 pietoni americani au murit în accidente rutiere, enorm de mulţi în comparaţie cu cei 6.680 soldaţi americani care şi-au pierdut viaţa în războaiele din Irak şi Afganistan.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (6)

  • Interesant ce scrie-ti voi aicea. Saptamana trecuta am citit pe un site American, Autoblog, cam exact inversul la ce spune-ti voi. Acolo spunea ca Americanii au condus cel mai mult din istorie anul trecut din cauza ca masinile au devenit mai eficiente, ca rata accidentelor in comparatie cu populatia si numarul de mile conduse ii cea mai mica din istorie, etc. Oricum era inversul la ce a-ti scris voi, dar ma rog, oricum studiile se contrazic des. Ce ma dezamagit ii ca articolul are multe greseli si pare tradus cu un program precum Google Translate.
    5 3
  • virgil
    Mi-ati sters cometariul in care ma amuzam de "mortile" de pe sosele si apoi ati corectat cu "decesele". faptul ca ati corectat e normal. dar de ce a trebuit sa stergeti comentariul?
    3 0
  • inexorabil
    Tehnologia digitala & holospatiala inseamna calea cea mai usoara si cea mai placuta spre colaps sufletesc......Metoda perfecta de anesteziere a spiritului critic panoramic si, in general, de zadarnicire a oricaror valente creativ-prolifice! Dar, evident, "Generatia Chix (definita de o singura caracteristica: este eminamente non-educabila, chiar daca, paradoxal, saluta cu respect persoanele mai in varsta, ori de cate ori se iveste ocazia) nu este programata "genetic" sa se reveleze asupra acestui cumplit adevar. Filmul "Johnny Mnemonic", de acum 20 de ani, desi a fost o capodopera eshatologica, n-a facut altceva decat sa anticipeze anticipabilul. Ar fi culmea ca acesti cobai nascuti deja morti (dupa anii '90) sa invieze dupa moartea lor fizica. Ei nu exista pentru mine; doar mi se pare ca-i zaresc intr-o nebuloasa 3D.
    3 6
  • Dr. McCunt
    @inexorabil Tu esti venit de la circ sau de la cascadorii rasului? Oricum ar fi, continua asa pentru ca ne distrezi. :)
    5 0
  • prafosi
    Daca ala din poza se poate numi drum normal (ca autostrada sigur nu este), atunci nu ma mira titlul articolului.
    Practic, acel "drum american" este foarte asemanator cu DN 24D Barlad-Cuca (intre judetele Vaslui si Galati).
    2 0
  • @prafosi
    Asa arata foarte multe drumuri americane, chiar si autostrazile. E oarecum normal sa fie mai degradate, reteaua de drumuri din State este veche de aproape 100 ani...dateaza cam de cand romanii faceau rascoale cu furci si tarnacoape, la 1907.

    Oricum, este o degradare uniforma si sofatul este mult mai previzibil decat ceea ce gasim la noi, unde avem bucati de drum foarte bune impanate neasteptat cu gropane si transee. Daca ai ridicat putin privirea din asfalt, risti oricand sa-ti rupi suspensia, exact cand nu te astepti - exagerez un pic bineinteles :))
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru