Unul dintre motivele legate de scăderea rulajului mediu pe cap de locuitor în Statele Unite ale Americii este legat de faptul că SUA se schimbă, localităţile punând accentul pe zonele "urbane" şi pe transportul în comun. Autorii studiului spun că autorităţile nu observă obiceiurile populaţiei şi că preferă să extindă reţeaua de autostrăzi în loc să le întreţină pe cele existente. Din 2001 până în 2009, şoferii între 16 şi 34 de ani au redus rulajul mediu anual cu 23%, de la 16.576 la 12.713 kilometri pe cap de locuitor.
Mai mult decât atât, procentul americanilor eligibili pentru un permis de conducere care şi deţin acest act a scăzut la 86% în 2011, faţă de 90% în 1992, ”vârful” istoric al acestui capitol. Rezultatele studiului spun că tinerii nu numai că nu mai sunt interesaţi de şofat, dar restricţiile impuse acestora sunt mai mare decât beneficiul efectiv al posesiei permisului de conducere, estimează cei de la U.S. Public Interest Research Group, realizatorii studiului.Partea dureroasă pentru producătorii de automobile care activează în SUA şi mizează pe creşterea vânzărilor este legată de generaţia mileniului III. Pe lângă faptul că 20% dintre membrii "Generaţiei Y" (studiul vizând adoleşcenţii anului 2000) consideră că o maşină reprezintă o cheltuială inutilă şi că doi din trei studenţi preferă o conexiune la internet în defavoarea unui automobil, doar 15% dintre tinerii care aparţin acestei generaţii s-au declarat pasionaţi de automobile, procent care era dublu în timpul generaţiei "baby-boom", părinţii lor. Tinerii americani vor să trăiască într-un mediu urban, dedicat pietonilor, care să pună accentul pe metodele alternative de transport, fie ele soluţii de transport în comun sau biciclete.
Datele NHTSA spun că fatalităţile pe şoselele americane au crescut cu 5.3 procente în 2012 faţă de 2011, o statistică îngrijorătoare având în vedere faptul că se presupune că drumurile şi automobilele sunt mai sigure decât cele vândute în ultimii şapte ani, ultima dată când a crescut numărul de morţi pe şoselele din Statele Unite ale Americii. Astfel, în 2012 au murit 34.080 persoane din cauza accidentelor rutiere, dintre care aproximativ 5.000 erau motociclişti. În cazul motocicliştilor, ceea ce reprezintă 14.7 procente din totalul deceselor pe şosele, cel mai ridicat de când se face această statistică.Contrar ideilor preconcepute despre această categorie, motocicliştii din SUA mor pe capete pentru că doar 29 de state din 50 îi obligă pe aceştia să poarte casca de protecţie.
Ceea ce îi sperie pe statisticieni este că numărul de decese a crescut pentru fiecare categorie studiată, de la pietoni şi biciclişti, la camionagii. Numărul de accidente provocate de şoferii care erau atenţi la telefonul mobil a crescut cu 1.92 procente, peste 3.331 de oameni pierzându-şi viaţa în accidente rutiere din această cauză. În perioada 2001 – 2010, 47.392 pietoni americani au murit în accidente rutiere, enorm de mulţi în comparaţie cu cei 6.680 soldaţi americani care şi-au pierdut viaţa în războaiele din Irak şi Afganistan.Via AutomotiveNews (înreg.)
Practic, acel "drum american" este foarte asemanator cu DN 24D Barlad-Cuca (intre judetele Vaslui si Galati).
Asa arata foarte multe drumuri americane, chiar si autostrazile. E oarecum normal sa fie mai degradate, reteaua de drumuri din State este veche de aproape 100 ani...dateaza cam de cand romanii faceau rascoale cu furci si tarnacoape, la 1907.
Oricum, este o degradare uniforma si sofatul este mult mai previzibil decat ceea ce gasim la noi, unde avem bucati de drum foarte bune impanate neasteptat cu gropane si transee. Daca ai ridicat putin privirea din asfalt, risti oricand sa-ti rupi suspensia, exact cand nu te astepti - exagerez un pic bineinteles :))