Mai multe orașe germane intenționează să interzică circulația mașinilor diesel vechi pentru a reduce poluarea, iar unul dintre primele care a luat o măsură concretă în acest sens este Stuttgart, care găzduiește sediile centrale ale lui Mercedes-Benz și Porsche.
Astfel, începând din 1 aprilie, circulația mașinilor diesel cu motoare diesel care respectă cel mult norma de poluare Euro 4 a fost interzisă, cu excepția unor situații punctuale în care se acordă excepții.
Măsura se aplică atât pentru soferii mașinilor care doresc să tranziteze Stuttgart, cât și pentru locuitorii orașului. De asemenea, autoritățile locale au anunțat că la jumătatea acestui an vor efectua o serie de analize cu privire la poluare, pentru a vedea dacă există efecte pozitive.
În cazul în care măsura se va dovedi insuficientă, autoritățile intenționează să ia o decizie similară pentru a interzice și mașinile diesel cu motoare care respecta norma de poluare Euro 5.
Stuttgart anunțase încă din vara anului trecut că intenționează să interzică mașinile diesel poluante începând din 1 ianuarie 2019, însă a fost nevoită să amâne o decizie după o serie de decizii juridice în această privință.
Statul german a decis ulterior ca mai multe orașe germane au dreptul de a interzice circulația mașinilor diesel poluante, iar pe listă se află deja, pe lângă Stuttgart, și Frankfurt, Hamburg și Berlin.Via Automotive News
- industria locala nu produce diesel 4 slash 5
- politicienii lor, contrar opiniei opincarului mioritic cunoscator fin al realitatilor politice occidentale, este "usor" mai altfel decat alesii nostrii
Asta ar fi soluția nu sa tot vb de diesel pe cand cele pe benzina polueaza mai mult.
Normal nu le convine pt ca nu le trec stocurile de benzina.
O tiganie ce se intampla in intreaga lume.
Ca bombardeaza în fiecare zi nu polueaza.
Dar na daca populatia e proasta
Ca fapt divers imi amintesc acum ceva ani ca stateam la masa cu un austriac si cu un nigerian si toti 3 ne plangeam de coruptia din tarile noastre. Asta nu inseamna ca romania este la fel ca Austria sau Nigeria ( Evident ca erau fapte diferite cu nivele de subtilitate complet diferite).
si oricum se lauda dizelistii ca fac economie extraurban :)) pai sa le foloseasca extra atunci! eu oricum ii depasesc instant, nu pot avea un diesel in fata nici daca e coloana.
Revenind la subiect, voi chiar încă credeți că statelor membre le pasă de poluare, sunteți chiar interesanți, este vorba doar de afaceri și de vânzări, nu de altceva. Îi doare în cot de populații și de sănătatea acestora, interesele sunt altundeva, mult mai adânci.
potentule :)
Ce v-ar interesa pe voi dacă X sau Y conduce diesel, nu-mi pot da seama.
Toată lumea trebuie să conducă exact ce conduceți voi ?.
Cum e moda de câțiva ani cu BMW și Audi, dacă Gheorghe și-a tras Bămveu, tot satu își cumpără bămveu, sa nu cumva să fie unul mai jos ca celălalt.
Ca să nu mai zic cu moda vestimentară, acum e moda boschetarilor, toți se imbracă ca niște boschetari, nici nu mai știi care este adevăratul boschetar și care este omul normal.
Peste 2,3 ori ce urmează, moda pungilor de plastic pe cap și a mașinilor electrice cu service-uri prin alte țări (aka Tesla )
La noi abia știu să repare mașinile cu motoare normale și încet încet au început să învețe să repare și ceva cutii de viteze și voi visați la cai verzi pe pereți. În străinătate da, mai ai o șansă să-ți repari electrica, dar aici, pfff...
Masini diesel cu motoare diesel :)