Studiul satisfacţiei clienţilor din Germania: Volvo câştigă acasă la nemţi
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Celebra companie de cercetare JD Power a publicat rezultatele studiului de satisfacţie centrat pe posesorii maşinilor mai vechi de doi ani din Germania. Rezultatele din acest an ne arată că cei mai mulţumiţi şoferi germani sunt cei ai unei mărci suedeze - Volvo - şi că posesorii germani modelelor produse de Dacia la Mioveni sunt mai mulţumiţi în medie de maşina lor decât sunt cei ai maşinilor produse de Volkswagen, Porsche, Renault, Opel, Mitsubishi sau Citroen.
Pe podiumul topului satisfacţiei clienţilor din Germania se clasează, în ordine, Volvo, Mercedes-Benz şi Mazda, cele trei mărci lăsând în afara podiumului Mini şi Honda, clasate pe următoarele două poziţii. De altfel, clienţii Mercedes (poziţia a doua în topul general) s-au arătat mai mulţumiţi de maşina proprie decât cei ai Audi (poziţia a şasea) sau BMW (poziţia a opta), constructorul din Stuttgart depăşindu-şi astfel rivalii direcţi într-o luptă ale cărei rezultate sunt aşteptate de fani în fiecare an.
INFO | Studiul JD Power 2011 are la bază opiniile furnizate de 17.000 de germani care deţin maşini vechi de cel puţin doi ani. | Aceştia au răspuns la un sondaj care a vizat patru mari elemente de notare: atracţia pentru maşina proprie (performanţe, design, confort, opţiuni, tehnologie), calitatea şi fiabilitatea maşinii proprii, costurile de înreţinere (consum, asigurare, costuri de servisare) şi satisfacţia serviciilor oferite de dealer.
Dacia s-a clasat la final pe locul al zecelea în clasament, fiind una dintre cele 11 mărci care s-au ridicat deasupra mediei. Imediat în spatele Dacia stau Ford, Volkswagen, Seat, Porsche, Renault şi Nissan.
În clasamentul pe modele, Dacia Logan a reuşit un rezultat remarcabil, ocupând locul al doilea în topul satisfacţiei clienţilor în segmentul B (clasa mică). Câştigătorul segmentului a fost Mazda2, iar pe locul al treilea s-a clasat Mini. Cea mai disputată categorie, cea a modelelor premium de segment mediu, a fost adjudecată de Mercedes C-Klasse, care a bătut BMW Seria 3 şi Audi A4.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Premii auto
-
Noua generație Renault Master a fost desemnată câștigătoarea titlului de Utilitara Anului 2025. Noul model este al 5-lea model utilitar al mărcii franceze care câștigă acest titlu. (17.09)
-
SUV-ul electric Kia EV9 a fost desemnat Mașina Anului 2024 în Lume. Același model a câștigat și titlul Mașina Electrică a Anului 2024 în Lume. (28.03)
-
Ford a anunțat că a reușit să stabilească un nou record pe o distanță de un sfert de milă. Dragster-ul electric Mustang Cobra Jet 1800 a reușit să parcurgă peste 400 de metri în 7.7 secunde. (26.03)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
Deci, reflectat la populatia de 81 de milione studiul este... irelevant
PS: Oricum VAG, castiga teren in fata macaronarilor. Deci ? =))
Daca dau 7000 pe un logan si scartaie ceva ..sau nu stiu ce plastic mi se pare nasol ...zic asta e ...atata am dat atata am ..daca masina merge bine sunt f. multumit de ea.
Bineinteles ca si cei care au dacie nu au avut porche inainte sau ceva premium ca sa poata compara.
El are Mitshubishi, Citroen, Honda.
Bineînţeles că unul care deă 100000 euro pe o maşină premium vrea să aibă maşină de preţul ăla şi orice chichiţă care-l scoate din starea de extaz îl deranjează.
Păi doar de-aia a dat un purcoi de bani.
Dar ce te faci dacă maşina nu porneşte dintr-o chichiţă electronică şi trebuie dusă în service unde stau ăia 3 zile să-şi dea seama de unde este problema ("e de la computer..."). Da, îi dau omului la schimb o maşină, dar el o vroia pe a lui să meargă ca un ceas, la 100k euro. După ce vede nota de plată (că poate a ieşit din garanţie) se face verde-albastru şi uite aşa apare nemulţumirea.
Dacă un neamţ îşi ia a doua maşină, ca maşină de familie pentru mers la supermarket unde o freacă cu căruciorul diverşi în parcare, vede că-şi face treaba cu ea vară iarnă, fără să aibă probleme, o să fie mulţumit de ea şi să-i dea o notă mare (m-a dus unde am vrut, am îngrămădit în e diverse lucruri fără să-mi fac griji că se juleşte, nu mă rupe asigurarea, e economică şi nici nu s-a stricat a naiba).
Clasamentul trebuie văzut ca un raport între aşteptările împlinite/ banii daţi pe maşină.
Asta ca să nu se mai minuneze infantilii de ce Dacia e mai sus decât Porsche în clasament.
Cred ca e nevoie si de inteligenta la achizitionarea unei masini, nu doar de orgoliu.
Si o spun din dorinta de a mai imbunatatii caliatea si exactitatea informatiilor de pe site ca in rest sa ridici in slavi grupul VAG si sa ne prezinti Tiguanul in 6-7 articole diferite nu cred ca e foarte greu...
Pentru ei exista masinile nemtesti, pentru "bananieri cu doua clase" Volvo e o marca serioasa. De-asta marca asta nu va avea succes prea curand in Romania. Si sincer ma cam bucur.
Cred ca e mai greu ca cei de la Volvo sa "comande" un astfel de clasament in Germania, unde lumea se mai pricepe cat de cat la masini. Adica ei produc Mercedes, Audi, BMW, VW, Opel si isi pot face o impresie mult mai usor decat romanii manelisti care nu au auzit de masini japoneze sau suedeze. Un clasament in Germania cred ca e mult mai elocvent decat in Romania si de asta il voi crede. Pentru cei care nu au inteles la ce se refera clasamentul: e vorba de raport calitate/pret si nu de cei mai multi cai putere si cea mai rapida masina. Deci, dragi fani ai masinilor germane: pastrati-le si lasati pe cei care se pricep la masini sa-si ia Volvo, Honda, Mazda sau Toyota :) In final voi va veti bucura de BMW-urile voastre si veti fi primii la liniute si altii se vor "chinui" cu Volvo :)