Studiu: Volkswagen şi Renault-Nissan, cei mai câştigaţi constructori de pe urma platformelor modulare

de Sebastian Toma
Luni, 04.08.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Platforma MQB a Volkswagen Group, lansată pe a şaptea generaţie a lui Golf, pare să fie cea mai avantajoasă dintre toate soluţiile modulare anunţate de producătorii de automobile ai lumii, spun analiştii de la IHS Automotive.

IHS Automotive, o companie din Detroit specializată în consultanţă, a realizat un studiu care vizează eficienţa platformelor modulare la reducerea costurilor. Cei de la IHS au făcut o estimare a economiilor de scară pe care le vor face concernele care au implementat deja platformele modulare în propriile portofolii vizând datele aşteptate de aceştia pentru anul 2020. În respectivul an, analiştii auto se aşteaptă ca piaţa auto globală să reprezinte 27.8 milioane de vehicule vândute, o creştere semnificativă de la cele 19.2 milionae aşteptate să fie vândute în 2014. Cercetătorii au calculat avantajele în materie de costuri ale primelor zece platforme în materie de vânzări, iar cele mai avantajate concerne sunt Volkswagen şi Renault-Nissan.

Volkswagen va economisi 14 miliarde de euro până în 2019 graţie platformei MQB

Platformele modulare globale oferă economii semnificative pentru producătorii care le implementează, deoarece accelerează amortizarea costurilor de dezvoltare. Unii critici din industrie spun că există şi riscuri la această strategie, care poate aduce costuri neprevăzute sub forma unui recall în service, în cazul în care apare o defecţiune la o componentă prezentă pe mai multe autovehicule care folosesc aceleaşi subansamble.

Chiar şi cu aceste potenţiale riscuri, producătorii economisesc sume importante prin împărţirea costurilor de dezvoltare ale noilor materiale, tehnologii şi unelte de producţie dezvoltate pentru vehiculele respective, iar reducerea costurilor este un lucru pe care îl doreşte fiecare producător de automobile de pe piaţă. Datorită acestor reduceri de costuri, anumite tehnologii vor fi mai accesibile consumatorului final, în timp ce producătorii vor obţine suficiente fonduri pentru a putea dezvolta alte tehnologii, menite noilor modele din gamă.

Volkswagen prezintă primele imagini ale platformei MQB, baza pentru Golf 7

Această schiţă prezintă avantajele platformei modulare MQB.

Maşini de poveste: 40 de ani de Volkswagen Golf

Soluţia câştigătoare în materie de platforme pare să aparţină concernului german Volkswagen AG, sub forma soluţiei numite MQB. Aceasta echipează deja mai multe modele Audi, Volkswagen, Seat şi Skoda şi va da naştere şi mai multor modele din gamele acestor producători. Mărcile concernului VW sunt aşteptate să producă peste 5.8 milioane de vehicule folosind această platformă, dezvelită în 2012 odată cu apariţia celei de-a şaptea generaţii a lui Golf. MQB oferă un portofoliu standardizat de componente, comune de la partea frontală până la montantul A, cu ampatament şi ecartament variabil şi cu alte componente compatibile între ele pentru puntea spate a vehiculului. Fie că vorbim de elemente de siguranţă pentru pasageri şi pietoni, de suspensii, de motorizări şi transmisii sau chiar şi de sisteme de climatizare, toate componentele utilizate de MQB oferă posibilitatea utilizării pe o gamă largă de modele.

Renault Espace va primi platforma lui Qashqai în 2015

Estimări volume de producţie în anul 2020

Companie Platformă Previziune unităţi vândute în 2020 Modele cheie
1. Volkswagen MQB A/B 5.8 milioane Golf, Jetta, Tiguan, Passat
2.
Renault-Nissan
CMF2 3.5 milioane Clio, Juke, March, Note
3. Toyota NGA-C 2.8 milioane Auris, Corolla, RAV4, Prius
4. Renault-Nissan CMF1 2.7 milioane Qashqai, Rogue, Megane
5. Honda CCA 2.4 milioane Civic, CR-V, Accord
6. GM Delta 2.3 milioane Astra, Cruze, Equinox
7. Hyundai PB 2.3 milioane Accent, Pride, Rio, i20
8. Volkswagen MQB A0 2.2 milioane Polo, A1, Rapid
9. Ford C2 1.9 milioane Focus, Escape
10. Honda GSP 1.9 milioane Fit, City, Brio

Via AutomotiveNews (înreg.) | IHS Automotive

Comentarii (10)

  • someone
    daca logan 3 va veni pe aceeasi platforma cu clio, renault-nissan ar depasi lejer 4 mil unitati
    12 6
  • @someone: Sa fie Clio 4 (patru).
    5 2
  • technology advances
    In sfarsit se explica amatorilor avantajele reducerii costurilor de fabricatie! Era si timpul, ptr ca am vazut multa prostie pe site...
    "Datorită acestor reduceri de costuri, anumite tehnologii vor fi mai accesibile consumatorului final, în timp ce producătorii vor obţine suficiente fonduri pentru a putea dezvolta alte tehnologii, menite noilor modele din gamă."

    @someone
    Alianta Renault-Nissan vinde undeva la 8 milioane unitati anual. Pe 2014 e previzionat sa treaca lejer de 9 mil.
    9 8
  • someone
    @ technology : eu ma refeream la vanzarile stric pe platforma respectiva, nu ca total pe grup
    2 0
  • @technology advances

    Ce inseamna mai precis " undeva 8 mil anual"? Adica in 2013, sa zicem, a vandut aproximativ 8 milioane si-n 2014 trece lejer de 9 milioane? Cine a facut aceasta super previziune? Nici macar Ghosn nu poate declara asa ceva .
    6 3
  • @technology advances
    Si cum sa intelegem ca cea mai mare crestere de pret pentru modelele noi au fost ala VAG!?
    Deci reducerile de costuri cu mariri de pret si marketing agresiv = profit mare, asa ca nu este deloc in favoarea clientului politica asta.
    7 3
  • GB @dan
    8.3 mil. in 2013... +0.8 mil in 2014 nu-i nimic exagerat... get real !
    4 5
  • rotila
    si totusi batrana Jetta merge mai departe.
    @ sebi
    de ce crezi ca aceste platforme inmultesc recallurile?
    tre sa fie o eroare.
    3 0
  • stefan
    Volkswagen has let go of its global production chief, Dr Michael Macht, due to significant problems in the production of cars built around the MQB modular toolkit.

    Dr Macht, board member responsible for group production, is the first senior management casualty from the roll out of the much vaunted MQB modular platform, with Volkswagen saying that Macht left by “mutual agreement”.
    1 3
  • "production equipment was installed at the cost of hundreds of millions of euros that did not function properly."

    O fi echipament comandat in China ? Kuka era ok ultima data
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru