IHS Automotive, o companie din Detroit specializată în consultanţă, a realizat un studiu care vizează eficienţa platformelor modulare la reducerea costurilor. Cei de la IHS au făcut o estimare a economiilor de scară pe care le vor face concernele care au implementat deja platformele modulare în propriile portofolii vizând datele aşteptate de aceştia pentru anul 2020. În respectivul an, analiştii auto se aşteaptă ca piaţa auto globală să reprezinte 27.8 milioane de vehicule vândute, o creştere semnificativă de la cele 19.2 milionae aşteptate să fie vândute în 2014. Cercetătorii au calculat avantajele în materie de costuri ale primelor zece platforme în materie de vânzări, iar cele mai avantajate concerne sunt Volkswagen şi Renault-Nissan.
Volkswagen va economisi 14 miliarde de euro până în 2019 graţie platformei MQB
Platformele modulare globale oferă economii semnificative pentru producătorii care le implementează, deoarece accelerează amortizarea costurilor de dezvoltare. Unii critici din industrie spun că există şi riscuri la această strategie, care poate aduce costuri neprevăzute sub forma unui recall în service, în cazul în care apare o defecţiune la o componentă prezentă pe mai multe autovehicule care folosesc aceleaşi subansamble.
Chiar şi cu aceste potenţiale riscuri, producătorii economisesc sume importante prin împărţirea costurilor de dezvoltare ale noilor materiale, tehnologii şi unelte de producţie dezvoltate pentru vehiculele respective, iar reducerea costurilor este un lucru pe care îl doreşte fiecare producător de automobile de pe piaţă. Datorită acestor reduceri de costuri, anumite tehnologii vor fi mai accesibile consumatorului final, în timp ce producătorii vor obţine suficiente fonduri pentru a putea dezvolta alte tehnologii, menite noilor modele din gamă.Volkswagen prezintă primele imagini ale platformei MQB, baza pentru Golf 7
Maşini de poveste: 40 de ani de Volkswagen Golf
Soluţia câştigătoare în materie de platforme pare să aparţină concernului german Volkswagen AG, sub forma soluţiei numite MQB. Aceasta echipează deja mai multe modele Audi, Volkswagen, Seat şi Skoda şi va da naştere şi mai multor modele din gamele acestor producători. Mărcile concernului VW sunt aşteptate să producă peste 5.8 milioane de vehicule folosind această platformă, dezvelită în 2012 odată cu apariţia celei de-a şaptea generaţii a lui Golf. MQB oferă un portofoliu standardizat de componente, comune de la partea frontală până la montantul A, cu ampatament şi ecartament variabil şi cu alte componente compatibile între ele pentru puntea spate a vehiculului. Fie că vorbim de elemente de siguranţă pentru pasageri şi pietoni, de suspensii, de motorizări şi transmisii sau chiar şi de sisteme de climatizare, toate componentele utilizate de MQB oferă posibilitatea utilizării pe o gamă largă de modele.
Renault Espace va primi platforma lui Qashqai în 2015
Estimări volume de producţie în anul 2020 |
|||
Companie | Platformă | Previziune unităţi vândute în 2020 | Modele cheie |
1. Volkswagen | MQB A/B | 5.8 milioane | Golf, Jetta, Tiguan, Passat |
2. | Renault-NissanCMF2 | 3.5 milioane | Clio, Juke, March, Note |
3. Toyota | NGA-C | 2.8 milioane | Auris, Corolla, RAV4, Prius |
4. Renault-Nissan | CMF1 | 2.7 milioane | Qashqai, Rogue, Megane |
5. Honda | CCA | 2.4 milioane | Civic, CR-V, Accord |
6. GM | Delta | 2.3 milioane | Astra, Cruze, Equinox |
7. Hyundai | PB | 2.3 milioane | Accent, Pride, Rio, i20 |
8. Volkswagen | MQB A0 | 2.2 milioane | Polo, A1, Rapid |
9. Ford | C2 | 1.9 milioane | Focus, Escape |
10. Honda | GSP | 1.9 milioane | Fit, City, Brio |
Via AutomotiveNews (înreg.) | IHS Automotive
"Datorită acestor reduceri de costuri, anumite tehnologii vor fi mai accesibile consumatorului final, în timp ce producătorii vor obţine suficiente fonduri pentru a putea dezvolta alte tehnologii, menite noilor modele din gamă."
@someone
Alianta Renault-Nissan vinde undeva la 8 milioane unitati anual. Pe 2014 e previzionat sa treaca lejer de 9 mil.
Ce inseamna mai precis " undeva 8 mil anual"? Adica in 2013, sa zicem, a vandut aproximativ 8 milioane si-n 2014 trece lejer de 9 milioane? Cine a facut aceasta super previziune? Nici macar Ghosn nu poate declara asa ceva .
Si cum sa intelegem ca cea mai mare crestere de pret pentru modelele noi au fost ala VAG!?
Deci reducerile de costuri cu mariri de pret si marketing agresiv = profit mare, asa ca nu este deloc in favoarea clientului politica asta.
@ sebi
de ce crezi ca aceste platforme inmultesc recallurile?
tre sa fie o eroare.
Dr Macht, board member responsible for group production, is the first senior management casualty from the roll out of the much vaunted MQB modular platform, with Volkswagen saying that Macht left by “mutual agreement”.
O fi echipament comandat in China ? Kuka era ok ultima data